!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Nickvh
26

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Opmerking over remblokken achter vervangen
« Gepost op: 25 april 2019, 23:48:09 »
Ik heb mijn schijven + blokken voor en achter vervangen en 1 ding dat ik nergens terug heb kunnen vinden maar wel ben tegen gekomen en ik graag wilde melden over achter.

Rechtsachter gaat de zuiger rechtsom terug maar links achter gaat de zuiger linksom terug, ik kwam hier dus achter nadat ik dacht dat ik een kapotte zuiger had en een andere remklauw had besteld.


Gelukkig had ik een dubbele terug draaiset die zowel linksom als rechtsom kon draaien.

Ben van plan om aankomend weekend een tutorial te schrijven voor het vervangen van schijven + remmen voor en achter , aangezien dit eigenlijk nergens op internet is te vinden.

UPDATE: de tutorial is gepost!
Trotse eigenaar van een:

Alfa romeo mito 1.4 Tjet
Stage 1: 170PK/304NM
Uit eind 2008 Verkocht!

Giulietta 1.4T MultiAir
Stage 1 190 PK
*

Ab v R
12

  • Type Alfa: MIto Turbo Multiair
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Opmerking over remblokken achter vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2019, 19:19:46 »
Ga ik volgen moet ook binnenkort de achterste remschijven met blokken vervangen van mijn Mito
Mvg Ab
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Opmerking over remblokken achter vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2019, 10:46:09 »
Leuk om te lezen dat je er een tutorial van wilt gaan maken, ik blijf t volgen :)
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Opmerking over remblokken achter vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2019, 11:47:52 »
Een enorm goed initiatief! We hebben er een mooi "DIY"-plaatsje voor op t forum. ;)
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Opmerking over remblokken achter vervangen
« Reactie #4 Gepost op: 2 mei 2019, 23:35:03 »
Apart. Bij de Giulietta zonder rode brembo klauwen was het achter 2x rechtsom terugdraaien. Klauwen zijn identiek.
*

Nickvh
26

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Opmerking over remblokken achter vervangen
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2019, 12:49:23 »
Wegens griep is het wat later geworden heb al een stuk geschreven maar nog niks gepost, ik ga morgen ook foto's maken van mijn eigen mito .

En ik heb nog geen andere mito eigenaren hierover gesproken dus mocht je op of aan merkingen Hebben laat ze weten !
Trotse eigenaar van een:

Alfa romeo mito 1.4 Tjet
Stage 1: 170PK/304NM
Uit eind 2008 Verkocht!

Giulietta 1.4T MultiAir
Stage 1 190 PK