!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Oranje matrix schermen veranderen naar zwart/wit
« Gepost op: 27 februari 2019, 17:08:11 »
Weet iemand of het mogelijk is om de oranje schermen (die wordt gebruikt tussen de tellers en voor de airco) wit te maken?

De Giulietta heeft het nieuwe display dat zwart met witte belettering is.
Ik vraag me af of dit ook zo te maken is met andere led’s of een ander kleurfilter.

Voorbeeld van het oude en nieuwe type in de afbeeldingen hieronder
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Oranje matrix schermen veranderen naar zwart/wit
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2019, 00:18:00 »
Ik denk dat de hele unit vervangen de oplossing zal zijn, even als bij de climate controle knoppen/schermpjes
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Oranje matrix schermen veranderen naar zwart/wit
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2019, 06:53:53 »
Ik denk dat de hele unit vervangen de oplossing zal zijn, even als bij de climate controle knoppen/schermpjes

Zal idd kortste klap zijn.

Iemand misschien ervaring mee, want  naar alle waarschijnlijkheid is wel uitwisselbaar, maar een zekerheid zou ik het niet noemen.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Oranje matrix schermen veranderen naar zwart/wit
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2019, 12:21:26 »
Had ik graag willen doen... maar bij de facelift van 2016 is het display in de mito hetzelfde gebleven.
Die van de Giulietta is na de facelift veranderd van oranje naar zwart/wit.

Het display van de Giulietta (zowel nieuw als oud) lijken mij evengroet en hetzelfde als in de Mito, wellicht dat het display is uit te wisselen.
Maar ja, waar haal je zo'n display vandaan behave een volledige teller kopen  ::)

Het display van de climate control is bij de Mito ook een oranje scherm, anders dan in de Giulietta met de twee losse displays
Die van de Giulietta zijn destijds ook vervangen van oranje naar wit met de facelift.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Oranje matrix schermen veranderen naar zwart/wit
« Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2019, 08:33:53 »

Maar ja, waar haal je zo'n display vandaan behave een volledige teller kopen  ::)


Wel de volledige teller kopen, uit een sloper.

Probeer A37auto eens
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97