Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Mito club => Topic gestart door: feniks op 9 juni 2018, 18:36:57
-
hoi luitjes,
afgelopen donderdag de panda Edizione Cool 1.2 ingeruild voor mijn eerste nieuwe mito twinair met dat geweldige pack veloce.
tja wat zal ik zeggen ...de panda destijds gekocht want 3 studeren tieners kosten nu eenmaal geld , maar nu op m'n 59ste m'n droomauto.
je slaat de deur dicht en je zit in een (vliegtuig)cabine, mooi afgewerkt , toch robuust maar ook verfijnd.
Het rijden , wel de 1e versnelling is wat aan de korte kant en ik moest ff het nieuwe rijden leren, snel opschakelen en in dit geval de shift-indicator in de gaten houden.
Hij is rood met mooie 17" wielen, grilletje lekker zwart ....een echt rood duiveltje.
Vandaag een mooie toerit gereden, want er stond nog maar 40 km op de teller en dat is opgelopen naar de 400 km.
van rustig toeren tot ff doorpakken op de grote weg...heerlijk...hij zoeft en plakt op de weg..lekker bochtenwerk je kent het wel
ja ik hou nu al van die rooie rakker ;D
groet, Ruud
-
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
-
Heel mooi Ruud, veel plezier met je nieuwe MiTo
-
Veel plezier met de nieuwe Mito.
Zo´n Twinair schijnt wel lekker pittig te zijn. :)
-
een panda 1.2 is niet snel en zeker niet pittig, maar deze twinair is inderdaad best pittig.
althans als je afgaat op de "herrie" O:-) uit de uitlaat.
als de teller meer dan 1000 km aangeeft krijgt de mito nog chiptune beurtje.
groet, Ruud
-
Haha! ach ja het gaat om de beleving zeg ik altijd maar....vroeger reed ik in mn 33 QV en volgens mijn gevoel ging t wel zooo hard.....terwijl als je nu dezelfde snelheid in een nieuwe Giulia rijd, je denkt van...uh...zouden we niet eens wat doorrijden .... ;)
Als je maar rijplezier en lol hebt aan je Alfa vind ik, en hoe dat maakt niet zoveel uit.
De Twinair heb ik helaas nog geen ervaring mee, maar ik hoor er wel eens 1 door de straat komen en dat is inderdaad een apart geluidje ja :-)
Mooi wel, hoe men toch nogal wat PK's uit zo'n blok weet te halen.
-
vandaag de mito weggebracht voor een glas-coating.
In dit geval een Ceramic Guard (SI carbon+) coating van Cartec BV.
ben benieuwd naar het resultaat :)
groet, Ruud
-
Nee zo´n panda is niet echt snel nee haha. ;D
-
Welkom
Maar een panda is misschien niet snel, maar de 1.2 hoeft niet erg veel gewicht mee te sleuren, dus de twin-air is ook niet erg veel sneller.
Al heeft een twin-air wel een uitdagend motor geluid, maar voor het brandstof verbruik is dat weer iets minder :043:
-
Welkom
Maar een panda is misschien niet snel, maar de 1.2 hoeft niet erg veel gewicht mee te sleuren, dus de twin-air is ook niet erg veel sneller.
Al heeft een twin-air wel een uitdagend motor geluid, maar voor het brandstof verbruik is dat weer iets minder :043:
Een twin air is veel, maar dan ook veel sneller dan een 1.2.
-
merk Fiat Fiat Alfa Romeo Alfa Romeo
model Panda Panda MiTo MiTo
uitvoering TwinAir 60 1.2 69 Lounge 0.9 TwinAir 85 1.4
PRESTATIES
topsnelheid 158 km/h 164 km/h 172 km/h 180 km/h
infoacceleratie 0-100 km/h 15,0 s 15,0 s 12,7 s 12,1 s
Sneller; klopt. Maar motor geluid geeft de beleving nog een extra boost.
-
De Mito is toch Twinair 100?
Dus 100pk?
-
Je hebt gelijk, dat helpt nog behoorlijk.
182 km/h
11,4 s
-
Mja het verbruik van de twinair schijnt wat tegenvallend te zijn.
Maarja als je uitgaat van de fabrieks opgave dan word je altijd teleurgesteld.
Beter dan 1 op 15 heb ik een benzine auto nog nooit zien doen.
-
Mijn vrouw die is van een 1.2 8v 60pk Ypsilon naar een twin air 86pk gegaan. Verschil is echt enorm. Buiten de stad tevens even zuinig, in de stad was de vorige zuiniger. Maar 1 op 20 met gemengde wegen halen we prima.
-
Onze 85 pk 4d Punto Twinair kunnen we met voorzichtige rijstijl c.a. 80% snelweg 1 : 15.5 halen.
Twinair is in vol last, een behoorlijke zuiper; in midden en deel last valt het wel mee. Punto twinair is net als een Mito; redelijk zwaar c.a. 1065 kg dacht ik.
-
Dat zijn nog wel redelijke cijfers 1 op 15.5.
Maar ik wil verder topic starters topic hiermee niet al te veel vervuilen. haha ;)
-
hoi luitjes,
een wat late reactie vanwege een heerlijke vakantie.
wat brinkererik zegt klopt als een bus, het motorgeluid geeft zeker die extra boost.
de panda was dan wel zuinig want als je rond de 95 km/h reed , was het verbruik 1:20,maar ja die snelheid
ook reageert de mito veel sneller en krachtiger dan de panda, maar deze 2 auto's zijn niet vergelijken.
de mito heeft trouwens een glascoating ondergaan en op de foto is het moeilijk te zien maar de kleur is wat intenser en iets donkerder
http://i63.tinypic.com/f3gc5y.jpg[/img]](http://i63.tinypic.com/f3gc5y.jpg) (http://[img width=1024 height=768)
groet, Ruud
-
kleine aanvulling O:-)
het gemiddeld verbruik van de panda lag rond de 1:18 en dat was zowel stadsverkeer als op de grote weg.
de panda was beslist geen slechte auto, integendeel de wagen heeft nooit kuren vertoont, geen pech langs de weg of iets dergelijks.
gewoon een recht toe recht aan auto.
het gemiddelde verbruik bij de mito ligt rond 1:15 maar dan is de fun-factor een stuk groter :c029: en dat is mij die extra benzine meer dan waard.
-
Wat een onwijs gaaf exemplaar Ruud!
Alfa rood met de zwarte accenten en de diffuser achter staat hem heel goed :13:
Veel veilige km's toegewenst!
-
Milan,
dank je wel
-
Wat een onwijs gaaf exemplaar Ruud.
Alfa rood met de zwarte accenten en de diffuser achter staat hem heel goed :13:
Veel veilige km's toegewenst!
Zelfde uitvoering maar dan blauw is ook errug mooi.
Ik kan het weten :13:
-
de kleur van je mito mag dan wel persoonlijk zijn O:-) wat wel verbindt is dat alfa romeo embleem :great:
-
vandaag bij Savali heeft de Mito z'n chip-tuning kuurtje gehad en wat een verschil zeg.
Tijdens de proefrit met de tune-specialist moest ik het gas helemaal intrappen en doortrekken naar 6000 toeren en dat ging zonder inhouden of haperen.
ook de gas responds in de natural stand is veel directer.
dus op de rijksweg op weg naar huis ff lekker wezen "uitleven" ;D
een aanrader...dat wel
-
Dat is wel cool.
Het blijft ook wel een super stoere Mito zo. ;)
-
Mijn verbruik (nu 3 keer getankt) is 1:16. Had eerlijk gezegd gehoopt op een iets lager verbruik. Maar nog altijd beter dan Juul, die haalt max 1:13
Chiptuning lijkt me ook leuk voor de mito
-
Het verbruik op de snelweg bij pakweg 100 km en (heel belangrijk) cruisecontrol ingeschakeld, ligt dan rond 1:19.
maar ja de mito nodigt wel uit om sportief te rijden en dan zakt het gelijk naar de 1:14 /1:15.
saai rijden is fijn voor de portemonnee maar blijft saai ;D
-
Niet te zuinig he ;)
De Dynamic stand is er niet voor niks :lol_hitting:
-
Niet te zuinig he ;)
De Dynamic stand is er niet voor niks :lol_hitting:
Haha helemaal mee eens. ;D
En 1 op 16 is opzich prima voor een benzine auto.
-
Vandaag van hellevoetsluis naar het zwarte woud gereden want dit is onze 1e vakantiedag naar de italiaanse meren.
Natuurlijk op de autobbahn even volluit gereden en ook nu weer geen spijt vande chiptuning.ook op binnenwegen in hetzwarte woud is het rijden in de mito een feest
Groet,
Ruud
-
Fijne vakantie.
de tuning ga je idd geen spijt van krijgen, meer koppel in midden gebied en makkelijker toeren willen maken; toeren begrenzer komt standaard net te vroeg erin.
-
ff wat anders,
ik heb met een lakstift de laklaag i.v.m. steenslag gerepareerd maar moet ik over de rosso kleur ook wat blanke lak aanbrengen?
mvg,
Ruud
-
Zijn er "randjes" overgebleven? Dan zou ik het even polijsten en daarna met een goede wax afwerken of met een zacht kwastje met blanke lak in de dop aflakken.