!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Sneller optrekken
« Reactie #15 Gepost op: 1 september 2021, 17:21:07 »
Citaat van: Jan Joas op  1 september 2021, 17:18:16
Citaat van: Jan Joas op  1 september 2021, 17:18:16
@Thomas2512 ja dit gaat specifiek om een tct, bij een schakelbak laat ik altijd m'n koppeling al opkomen als ik weet dat ik bijna ga rijden. Bij een automaat is dit lastig omdat je met 1 been rijd en de auto hem in z'n 1 zet 🤔

Huh?? Je laat je koppeling al deels opkomen terwijl je nog niet gaat rijden? Je weet dat je dan je koppelingsplaten aan het wegfikken bent?
*

Jan Joas
7

  • Type Alfa: Mito 1.4 multiair
  • *
    - Startende Alfist
Re: Sneller optrekken
« Reactie #16 Gepost op: 1 september 2021, 19:22:52 »
@DanielH92 Waren toch allemaal bussen van de zaak, en nee dat was dan ook 3 seconden misschien van te voren. Maar het gaat nu over een alfa romeo mito 1 4 multiair met een tct bak. Dus dan heeft de reactie van @Thomas2512 niet veel van toepassing, snap je
*

MitoQV
10

  • Type Alfa: Mito QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Sneller optrekken
« Reactie #17 Gepost op: 22 november 2021, 13:19:01 »
Mijn TCT QV had dit ook, rem los, vol gas in, en dan duurde het voor je gevoel even voordat ie van zn plaats kwam. Misschien ook omdat je het ‘kruipen’ mist, zoals bij een niet-dubbele koppeling automaat. De 1.4 moet ook wel wat toeren halen voordat ie z’n nm’s haalt en je lekker versnelt. Denk dat dit gewoon een kenmerk is van de tct van Alfa, in de Mito en Giulietta.
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Sneller optrekken
« Reactie #18 Gepost op: 22 november 2021, 14:10:21 »
Ik heb een QV met TCT en herken het probleem wel. Heb je de auto in de N-stand dan reageert ie best traag als je bij het stoplicht staat en gewoon vlot wil wegrijden (dus zonder het pedaal door de vloer te trappen). In de D-stand gaat dat al iets vlotter trouwens. Denk dat je er mee moet leren leven, het aanpassen van de schakelsnelheid maakt denk ik niet veel verschil, het gaat immers om wegrijden vanuit stilstand.

Heb toevallig ook Launch Control maar dat is leuk voor een keer. Is gewoon onnodig op de openbare weg
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce