!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Jan Joas
7

  • Type Alfa: Mito 1.4 multiair
  • *
    - Startende Alfist
Sneller optrekken
« Gepost op: 24 augustus 2021, 23:06:50 »
Beste Lezer,

Ik ben op het moment in het bezit van een alfa romeo mito 1.4 multiair, destijds in 2015 als eerste getuned doormiddel van  een grotere turbo te plaatsen, dit is bij Salvani gedaan. Nu is mijn vraag ik heb de 6 traps automaat, maar is er een manier om deze sneller van zijn plek te laten komen? Als ik nu een sprintje probeer te doen blijft de mito nog een seconde stilstaan waardoor ik dus flink later optrek. Weet iemand hoe dit komt of wat ik er aan kan doen?
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Sneller optrekken
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2021, 23:13:31 »
H&S Corse in Almere heeft bij @ArjanB de schakeltijden van de TCT bak kunnen wijzigen als ik het goed begrijp. Ik zou eens contact met hen zoeken, ze kunnen je in elk geval informeren naar de mogelijkheden en zijn erg goed in hun vak :)
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Sneller optrekken
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2021, 23:13:46 »
Hoi @Jan Joas ,

Ik heb je bericht even in een apart topic geplaatst, zo is het probleem voor anderen sneller te vinden op het forum.

Wanneer komt het probleem voor?
Welke handeling verricht je dat het probleem zich voordoet?

Ik heb zelf geen TCT gehad, dus weet niet hoe het systeem zich precies gedraagt.
Maar ik kan me voorstellen dat de koppeling ontkoppelt als de rem ingetrapt wordt, en weer aankoppelt als deze los wordt gelaten en het gas wordt ingetrapt.

Echter is een hele seconde dan wel aan e lange kant, dit zou sneller moeten gebeuren (zeker met een automaat met dubbele koppeling).
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

GTlife
380

  • Type Alfa: Alfa GT Blackline Rubino
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
  • Less yap, more brap
Re: Sneller optrekken
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2021, 23:32:18 »
Onze giulietta 1.4ma tct is ook iets traag van begrip, maar het is geen secondewerk. Het apparaat heeft launch control (de onze althans) voor als het wat sneller moet maar ik gebruik het niet echt
*

ABE
24

  • Type Alfa: Giulietta 2017 1.4 MA TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Sneller optrekken
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2021, 08:21:47 »
Ik herken het ook bij mijn TCT. Er zit een fractie vertraging in bij het optrekken waardoor de eerste de beste 107, C1 of Aygo sneller weg is bij het stoplicht. Heel even maar, maar toch.
*

Jan Joas
7

  • Type Alfa: Mito 1.4 multiair
  • *
    - Startende Alfist
Re: Sneller optrekken
« Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2021, 08:01:02 »
@DanielH92 het is gebeurd als je je rem los laat en je Gas tot aan de bodem intrapt, op dit moment blijft de auto een tijdje staan en dan schiet deze pas vooruit. ook denk ik zelf soms dat het aan de computer ligt. waarom ik denk dat het aan de computer ligt is het volgende, oorspronkelijk is het een mito 1.4 multiair tct met 135pk na get tunen had de auto 185pk en toen is de computer geupdated met de schakelgedrag van de quadrifoglio, ik denk dat hier na wat jaartjes gewoon ook problemen in zijn gekomen, en meschien is het ook tijd dat de versnellingsbak een keer word ververst met nieuwe olie, maar ik zou niet weten hoe ik dit kan checken of aanvoelen.
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Sneller optrekken
« Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2021, 22:14:20 »
Wat het verbetert is de rem ingetrapt houden en net voor je wilt optrekken al wat gas beginnen te geven. Dan volgas, en dan rem loslaten.
Nog mooier is launch control:
1. Dna in stand D
2. Bak in manual.
3. Rem ingetrapt houden
4. Volgas geven.
5. Flipper tikje op - geven.
Als je dan de rem los laat klap je lekker hard weg. Niet vergeten vervolgens zelf door te schakelen.
*

Jan Joas
7

  • Type Alfa: Mito 1.4 multiair
  • *
    - Startende Alfist
Re: Sneller optrekken
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2021, 21:03:49 »
@Timon dit lijkt me anders ook niet heel goed voor je moter? En tct bak?  Of heb ik dat verkeerd?
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Sneller optrekken
« Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2021, 22:27:51 »
Volgens mij heeft alleen de Giulietta TCT launch control, de mito heeft deze mogelijkheid niet.

Het is inderdaad meer belastend voor je motor en versnellingsbak, en niet bedoeld om iedere keer te gebruiken bij het optrekken
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
Re: Sneller optrekken
« Reactie #9 Gepost op: 1 september 2021, 03:53:51 »
Ik heb dit probleem ook. Heb er eigenlijk nooit last van want ik hou altijd rechts aan maar als ik echt snel weg wil zijn zet ik hem in zijn D , laat ik de koppeling opkomen en trap ik tegelijkertijd de rem in. Zodra het stoplicht groen is laat ik de rem los en trap ik vol het gas in. Binnen 0,1 seconde ben je weg maar ja het is niet al te best voor de auto
*

Jan Joas
7

  • Type Alfa: Mito 1.4 multiair
  • *
    - Startende Alfist
Re: Sneller optrekken
« Reactie #10 Gepost op: 1 september 2021, 06:38:55 »
Je hebt een geschakelde mito begrijp ik? @Thomas2512
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Sneller optrekken
« Reactie #11 Gepost op: 1 september 2021, 11:07:14 »
@Timon dit lijkt me anders ook niet heel goed voor je moter? En tct bak?  Of heb ik dat verkeerd?
Heel hard optrekken is altijd extra belastend voor de auto. Maar dit is toch wat je wilt, snel optrekken?
*

Jan Joas
7

  • Type Alfa: Mito 1.4 multiair
  • *
    - Startende Alfist
Re: Sneller optrekken
« Reactie #12 Gepost op: 1 september 2021, 11:33:30 »
@Timon  Nee het gaat niet om het sneller optrekken, het gaat er om dat als je stil staat met een tct versnellingsbak en dan daarna het gas vol in drukt de auto 1a2 seconden later pas reageert en er vandoor schiet
Re: Sneller optrekken
« Reactie #13 Gepost op: 1 september 2021, 15:55:36 »
@Jan Joas

Ja ik heb een geschakelde mito. 1.4 benzine
*

Jan Joas
7

  • Type Alfa: Mito 1.4 multiair
  • *
    - Startende Alfist
Re: Sneller optrekken
« Reactie #14 Gepost op: 1 september 2021, 17:18:16 »
@Thomas2512 ja dit gaat specifiek om een tct, bij een schakelbak laat ik altijd m'n koppeling al opkomen als ik weet dat ik bijna ga rijden. Bij een automaat is dit lastig omdat je met 1 been rijd en de auto hem in z'n 1 zet 🤔