!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Dj-1094
3

  • Type Alfa: Mito 0.9 liter twin turbo
  • *
    - Startende Alfist
Storing
« Gepost op: 17 april 2021, 11:55:53 »
Hallo allemaal Ik ben Didier ik ben 22 jaar en heb een alfa romeo mito 0.9 liter twin turbo. Ik heb sinds kort een probleem met de auto. Elke keer als ik boven de 60 km per uur optrek vliegt hij in storing.de auto geeft dan aan dat hij functies uit schakeld die functies zijn:dst,asr,esc, hill climb, tractie controle en start stop. Ook werkt de DNA knop niet meer wanneer hij in de storing vliegt. Ik heb hem al naar een garage gebracht alleen die kunnen het probleem niet vinden heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Of een tip heeft zou ik dit graag weten u kunt mij ook een mail geven op dj.lindenhols@outlook.com als dat makkelijker is

M.v.g. Didier
Bewerk bericht
Meld dit bericht
*

Bratra
331

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 sport
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Storing
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2021, 13:22:06 »
Waarom open je nou 2X hetzelfde Topic. Nu krijg je een weerwar aan antwoorden op verschillende plekken. Misschien kan een van de moderatoren de Topics samen voegen. Succes met het oplossen van de storing.
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting Abarth
Fiat Panda 100HP
Fiat Punto EVO
Fiat Punto Twinair Turbo

Alfa Romeo MiTo TwinAir 0.9 Esclusivo
Alfa Romeo MiTo Racer
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Super Veloce Pack

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Sport

Stan
*

Reynaert98
158

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Storing
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2021, 11:10:02 »
Misschien iets met de TwinAir module? Is hij tijdens het garagebezoek uitgelezen?
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Storing
« Reactie #3 Gepost op: 19 april 2021, 11:43:44 »
Een slecht wordende accu veroorzaakt vaak een wirwar aan meldingen in de Mito en Giulietta. Is de accucapaciteit al eens getest?
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Storing
« Reactie #4 Gepost op: 19 april 2021, 12:48:16 »
Ja, dat wat DanielH92 aangeeft.

En, hoe zit het met de km` stand,  welke onderhoud interval hou je aan, en welke kwaliteit olie is er gebruik, bij de laatste beurt.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97