!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Panic-Robert
24

  • Type Alfa: Mito 1.4 155pk turbo
  • *
    - Startende Alfist
storing mito
« Gepost op: 27 maart 2021, 08:37:42 »

Hallo,

ik heb mijn din 2 radio losgehaald van Pioneer, omdat ik geen radio ontvangst heb, had ik al niet toen ik de auto gekocht had, ik deed alles via Spotify.
alles weer aangesloten nog geen radio ontvangst, nu komt het ik de mito starten gaat spontaan de achterklep open nu als ik de mito start, ruitenwisser doet raar achter, krijg verschillende fout meldingen display boordcomputer remvloeistof is laag en iets met noodstop! iemand een idee wat het kan zijn

Groetjes,

Robert

*

DanielH92
1.945

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: storing mito
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2021, 08:44:33 »
Puur gebaseerd op de openende achterklep en ruitenwisser klinkt het als de welbekende problemen met gebroken kabels in de kabelboom in de rubber doorvoer naar de klep.
Echter, met al die andere problemen die je noemt lijkt het hier om een storing in het CanBus netwerk of Bodycomputer te gaan.

Wat heb je exact opnieuw aangesloten op de radio? Alleen de antenne of ook nog iets van een stuurwielinterface bijv?
Als je die weer opnieuw loshaalt, zijn de problemen dan ook weer verdwenen?
*

Panic-Robert
24

  • Type Alfa: Mito 1.4 155pk turbo
  • *
    - Startende Alfist
Re: storing mito
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2021, 09:03:12 »
Bedankt voor de reactie, heb storing laten uitlezen de meldingen zijn statisch allemaal CanBus foutmeldingen, alles gewist komen weer terug.
Radio weer losgehaald weer hetzelfde.

Heb alleen de antenne aangesloten op de radio die was niet aangesloten, maar werkt veder ook niet weer ontkoppeld.
heb veder niks losgehaald alleen de radio.
*

Panic-Robert
24

  • Type Alfa: Mito 1.4 155pk turbo
  • *
    - Startende Alfist
Re: storing mito
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2021, 09:25:07 »
Probleem denk ik gevonden Bodycontrol Module is kapot,  als je de zekering van de ruitenwisser eruit haald blijf de ruitenwisser het gewoon doen.
 
*

DanielH92
1.945

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: storing mito
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2021, 09:32:02 »
Mijn eerste gevoel zegt dat de canbus problemen er zijn door kortsluiting van draden in de kofferbak doorvoer. Dit is een heel bekend probleem bij de Giulietta, en bij de Mito komt het ook wel voor.
Je zou de draden eens kunnen checken door het rubber weg te schuiven om dat in elk geval te kunnen uitsluiten.


*

DanielH92
1.945

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: storing mito
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2021, 09:33:17 »
Probleem denk ik gevonden Bodycontrol Module is kapot,  als je de zekering van de ruitenwisser eruit haald blijf de ruitenwisser het gewoon doen.

Dan is het bijna zeker een kortsluiting in de kabelboom. Check die eerst eens heel goed voordat je verdere (dure) acties onderneemt.

Of, terwijl de ruitenwisser blijft doorgaan, even 'kneden' in de kabelboom en kijken of dit effect op de werking heeft.


*

Panic-Robert
24

  • Type Alfa: Mito 1.4 155pk turbo
  • *
    - Startende Alfist
Re: storing mito
« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2021, 09:41:30 »
Ja denk zelf dat het bij de radio weg komt, zie dat het allemaal niet lekker is aangesloten, kortsluiting komt daar weg door het loshalen van de radio, zie ook paar lossen kabels die niet afgedopt zijn.
Eerst maar even opzoek naar een Bodycontrol Module.
Bedankt voor je reactie.
*

Panic-Robert
24

  • Type Alfa: Mito 1.4 155pk turbo
  • *
    - Startende Alfist
Re: storing mito
« Reactie #7 Gepost op: 27 maart 2021, 09:48:20 »
zal zo even naar de kabels kijken achterklep thx
*

DanielH92
1.945

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: storing mito
« Reactie #8 Gepost op: 27 maart 2021, 10:06:00 »
Ja denk zelf dat het bij de radio weg komt, zie dat het allemaal niet lekker is aangesloten, kortsluiting komt daar weg door het loshalen van de radio, zie ook paar lossen kabels die niet afgedopt zijn.
Eerst maar even opzoek naar een Bodycontrol Module.
Bedankt voor je reactie.

Ja, als dat slecht is aangesloten is er uiteraard ook kans dat daarmee de body computer gefrituurd is.. Zonde..
*

Panic-Robert
24

  • Type Alfa: Mito 1.4 155pk turbo
  • *
    - Startende Alfist
Re: storing mito
« Reactie #9 Gepost op: 27 maart 2021, 11:36:12 »
Ja denk zelf dat het bij de radio weg komt, zie dat het allemaal niet lekker is aangesloten, kortsluiting komt daar weg door het loshalen van de radio, zie ook paar lossen kabels die niet afgedopt zijn.
Eerst maar even opzoek naar een Bodycontrol Module.
Bedankt voor je reactie.

Ja, als dat slecht is aangesloten is er uiteraard ook kans dat daarmee de body computer gefrituurd is.. Zonde..

kabelboom achterklep is ook niet best ook maar even vervangen
*

Panic-Robert
24

  • Type Alfa: Mito 1.4 155pk turbo
  • *
    - Startende Alfist
Re: storing mito
« Reactie #10 Gepost op: 3 april 2021, 09:39:52 »
Goedemorgen,

Mito is weer klaar body controller besteld uit het mooie Italiƫ, gisteren binnengekomen. Body controller erop alles werkt weer naar behoren en beter ruitenwisser achter en achterklep en geen storingen meer.

Fijn paas weekend
*

Bratra
331

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 sport
  • ****
    - Senior Alfist
Re: storing mito
« Reactie #11 Gepost op: 3 april 2021, 09:55:16 »
Goed gewerkt!
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting Abarth
Fiat Panda 100HP
Fiat Punto EVO
Fiat Punto Twinair Turbo

Alfa Romeo MiTo TwinAir 0.9 Esclusivo
Alfa Romeo MiTo Racer
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Super Veloce Pack

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Sport

Stan