!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Cymbalix
49

• Type Alfa: MiTo Quadrifoglio Verde
  • *
    - Startende Alfist
Stuurbekrachtiging uitgevallen + storingslampjes
« Gepost op: 5 maart 2025, 22:34:21 »
Hallo allen,

Ik startte zojuist mijn auto en opeens gingen er allemaal storingslampjes branden: VDC, Hill-hold, ASR, Stuurcorrig en stuurbekrachtiging. Daarnaast deed de stuurbekrachtiging het daadwerkelijk ook niet meer. Ik kon ook niet meer van DNA modi veranderen. Na ongeveer 10 minuten rijden gingen er wat storingslampjes uit en even later sprong de stuurbekrachtiging ook weer aan. Toen ik thuis kwam startte ik de auto opnieuw en toen was alles verdwenen: stuurbekrachtiging aan, geen lampjes en DNA schakel werkte.

Iemand enig idee hoe dit komt en wat dit zou kunnen zijn?

MiTo Quadrifoglio Verde '10
*

DanaBanana
1.287

- Super Alfist
Re: Stuurbekrachtiging uitgevallen + storingslampjes
« Reactie #1 Gepost op: 5 maart 2025, 23:03:28 »
Als ik me niet vergis is het uitvallen van de stuurbekrachtiging een bekend symptoom van een probleem met het stuurhuis of een stuurhuis-sensor oid. Begint af en toe, maar gaat dan steeds vaker gebeuren.
*

Cymbalix
49

• Type Alfa: MiTo Quadrifoglio Verde
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2025, 23:39:48 »
Citaat van: DanaBanana op  5 maart 2025, 23:03:28
Citaat van: DanaBanana op  5 maart 2025, 23:03:28
Als ik me niet vergis is het uitvallen van de stuurbekrachtiging een bekend symptoom van een probleem met het stuurhuis of een stuurhuis-sensor oid. Begint af en toe, maar gaat dan steeds vaker gebeuren.

Stuurhoeksensor?
MiTo Quadrifoglio Verde '10
*

DanaBanana
1.287

- Super Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 6 maart 2025, 11:06:23 »
Ja die volgens mij.