Club Alfa Romeo

Alfa Romeo Types => De Alfa Mito club => Topic gestart door: Cymbalix op 5 maart 2025, 22:34:21

Titel: Stuurbekrachtiging uitgevallen + storingslampjes
Bericht door: Cymbalix op 5 maart 2025, 22:34:21
Hallo allen,

Ik startte zojuist mijn auto en opeens gingen er allemaal storingslampjes branden: VDC, Hill-hold, ASR, Stuurcorrig en stuurbekrachtiging. Daarnaast deed de stuurbekrachtiging het daadwerkelijk ook niet meer. Ik kon ook niet meer van DNA modi veranderen. Na ongeveer 10 minuten rijden gingen er wat storingslampjes uit en even later sprong de stuurbekrachtiging ook weer aan. Toen ik thuis kwam startte ik de auto opnieuw en toen was alles verdwenen: stuurbekrachtiging aan, geen lampjes en DNA schakel werkte.

Iemand enig idee hoe dit komt en wat dit zou kunnen zijn?


Titel: Re: Stuurbekrachtiging uitgevallen + storingslampjes
Bericht door: DanaBanana op 5 maart 2025, 23:03:28
Als ik me niet vergis is het uitvallen van de stuurbekrachtiging een bekend symptoom van een probleem met het stuurhuis of een stuurhuis-sensor oid. Begint af en toe, maar gaat dan steeds vaker gebeuren.
Titel: Re: Stuurbekrachtiging uitgevallen + storingslampjes
Bericht door: Cymbalix op 5 maart 2025, 23:39:48
Citaat van: DanaBanana op  5 maart 2025, 23:03:28
Citaat van: DanaBanana op  5 maart 2025, 23:03:28
Als ik me niet vergis is het uitvallen van de stuurbekrachtiging een bekend symptoom van een probleem met het stuurhuis of een stuurhuis-sensor oid. Begint af en toe, maar gaat dan steeds vaker gebeuren.

Stuurhoeksensor?
Titel: Re: Stuurbekrachtiging uitgevallen + storingslampjes
Bericht door: DanaBanana op 6 maart 2025, 11:06:23
Ja die volgens mij.