!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Cymbalix
32

• Type Alfa: MiTo Quadrifoglio Verde
  • *
    - Startende Alfist
Suggesties Carplay headunit MiTo
« Gepost op: 8 juni 2025, 19:04:23 »
Hai Alfisti,

Ik ben op zoek naar een knappe headunit voor mijn MiTo QV uit 2010. Ik heb de meest standaard radio uit de optielijst en werk nog met een FM-transmitter, dus het wordt wel eens tijd voor een upgrade.

Een paar eisen zijn:

- Goede wireless android auto / carplay verbinding (aangezien dit het voornaamste is wat ik ga gebruiken)
- Goede kwaliteit scherm, 6.5 inch of groter
- Geen Aliexpress etc.

Ik heb al wat rondgekeken op internet en kwam voornamelijk uit bij units van Audiovolt, heeft iemand hier ervaring mee? Of toch liever een A-merk zoals JVC / Pioneer? Ik hoor het graag van jullie.

MiTo Quadrifoglio Verde '10
*

Posthumus
259

• Type Alfa: 159
    - Senior Alfist
Re: Suggesties Carplay headunit MiTo
« Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2025, 11:50:17 »
Ik heb net de Pioneer SPH-DA77DAB geïnstalleerd. Lang getwijfeld tussen deze en de Sony XAV-AX6050, maar Sony is gestopt met autoradio's in de EU (helaas).
In plaats van de losse GPS-module en DAB-plakantenne heb ik ook gelijk een nieuwe dakantenne gekocht.

Wireless CarPlay werkt super en aangezien Pioneer vanaf dag 1 werkt met CarPlay had ik ook niet anders verwacht.

Tip: ik heb alles besteld bij caraudio24.de besteld. Topsite! Ze hebben er ook de Connects2-sets, dashboarddelen en frames die je nodig hebt.
155 2.0 TS 8v '94
156 2.0 TS '99 (G3)
156 SW 2.0 TS '01
145 1.9 JTD '01
GT 1.8 TS '05
156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09
*

Rammy
3

• Type Alfa: Giuletta
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2025, 17:09:54 »
Zelfde Pioneer geinstalleerd in Guiletta, werkt perfect.
*

MysteryAngel
3.124

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2025, 18:46:02 »
Pioneer en Kenwood zijn over het algemeen wel goed.
*

Bottas
1.384

- Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2025, 19:44:50 »
Alpine van oudsher de top.
*

Posthumus
259

• Type Alfa: 159
    - Senior Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2025, 21:02:08 »
Heb trouwens ook nog hier naar gekeken: https://blaupunkt.com/product/oslo-600-dab/

Nu is Blaupunkt af en aan. Veel modellen zijn goedkope Chinese rebrands, maar ze ontwikkelen in Duitsland ook nog wel het e.e.a. (waar onder ook de Bremen SQR 46 DAB, een must have voor alles wat uit de 80's komt). En Blaupunkt leverde ook de OEM-units voor Alfa.

Nu heb ik alleen geen ervaring met de wireless CarPlay-adapter die hier bij zit. Vermoed dat het langer duurt om verbinding te maken dan bij bijv. de Pioneer.
Helaas verder weinig over te vinden, behalve wat Duitse filmpjes op YouTube bij het ontwikkelteam.
155 2.0 TS 8v '94
156 2.0 TS '99 (G3)
156 SW 2.0 TS '01
145 1.9 JTD '01
GT 1.8 TS '05
156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09
*

Cymbalix
32

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2025, 21:14:55 »
Heb trouwens ook nog hier naar gekeken: https://blaupunkt.com/product/oslo-600-dab/

Nu is Blaupunkt af en aan. Veel modellen zijn goedkope Chinese rebrands, maar ze ontwikkelen in Duitsland ook nog wel het e.e.a. (waar onder ook de Bremen SQR 46 DAB, een must have voor alles wat uit de 80's komt). En Blaupunkt leverde ook de OEM-units voor Alfa.

Nu heb ik alleen geen ervaring met de wireless CarPlay-adapter die hier bij zit. Vermoed dat het langer duurt om verbinding te maken dan bij bijv. de Pioneer.
Helaas verder weinig over te vinden, behalve wat Duitse filmpjes op YouTube bij het ontwikkelteam.

Heb een uurtje geleden de Pioneer SPH-DA77DAB besteld bij caraudio24.de! Met alles dr bij, super handig.
*

Cymbalix
32

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 11:43:59 »
Kleine update:

Alles geïnstalleerd en het werkt perfect. Enige jammere is dat het meegeleverde silvere dashboard gedeelte niet past. Het lijkt wel alsof de Pioneer te groot is, (of het frame te klein) dus krijg het frame er niet opgeklikt. Heb alles al geprobeerd zonder te gaan zagen in het plastic.. Ook contact opgenomen met Caraudio24, die sturen me alleen de gebruiksaanwijzing en zeggen dat ik de unit eerst moet installeren en daarna het frame plaatsen (precies wat ik gedaan heb)

Iemand enig idee of ervaring hiermee? Desnoods een ander stukje trim bestellen..