!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Lauwlowlands
2

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Telefoon werkt niet meer
« Gepost op: 8 februari 2018, 19:15:24 »
Beste Alfa rijders,

Ik heb een alfa Romeo mito 2012, met een Blue&me / nav systeem. Ik ben daar zeer content over maar sinds 3 week werkt mijn telefoon niet meer met de Blue&me. De telefoon wordt niet meer gevonden door het systeem, heb het geprobeerd om t weer opnieuw te installeren maar er wordt geen telefoon meer gevonden. Al het andere knoppen werken wel bij mij op het stuur, allen het knopje met het Windows teken reageert niet. Bij de garage hebben ze het blue me al van het stroom gehaald voor een tijdje maar dat hielp ook niet. Ook de km teller knippert. Als oplossing gaf de garage aan om een nieuwe ‘busmodule’ te bestellen. Die kost 550 euro om die te installeren en uit te lezen. Dat vindt ik toch wel wat duur. Hebben jullie een andere oplossing, of herken je het probleem. Wat hebben jullie toen gedaan?
Ik hoor graag van jullie.
Groeten Laurens
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Telefoon werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2018, 19:49:21 »
knipperen van de km-teller is een aanduiding voor een CAN bus fout, het communicatie netwerk van de auto.
Dit zou kunnen komen door een defecte blue & me module, maar je (de garage) zou eerst nog een "proxy alignment" kunnen proberen, hierbij worden alle apparaten op de CAN bus opnieuw gezocht en aangemeld. Soms wil dit nog wel helpen.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

WFJ
37

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
  • wesleyjansen.nl
Re: Telefoon werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2018, 20:02:26 »
Het  knipperen komt wanneer je de stekker van de module loshaalt, opnieuw aansluit en het niet opnieuw inleert. In dat geval ligt het knipperen aan de garage en niet aan de busmodule. Is overigens een veel gemaakte fout hij het plaatsen van een aftermarket radio. Veel mensen halen dan ook die stekker los, omdat de module dan makkelijker eruit te halen is.

Probleem met de telefoon kan ik helaas niet mee helpen...
Money Can't Buy Driving Skills
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Telefoon werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2018, 20:20:33 »
Citaat van: WFJ op  8 februari 2018, 20:02:26
Citaat van: WFJ op  8 februari 2018, 20:02:26
Het  knipperen komt wanneer je de stekker van de module loshaalt, opnieuw aansluit en het niet opnieuw inleert. ...

opnieuw inleren hoeft niet zolang je de module niet vervangt (bij werkende module). Module is nml bekend bij bodycomputer.
Alleen als je e.e.a. vervangt door andere.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

WFJ
37

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
  • wesleyjansen.nl
Re: Telefoon werkt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2018, 20:28:58 »
Check ff het Mito forum op fb ;). Ik ben niet de enige...

Money Can't Buy Driving Skills
*

Lauwlowlands
2

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Telefoon werkt niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 8 februari 2018, 21:24:43 »
 :sign0098: bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik ga hier mee aan de gang. Nog even een 1 vraag, het kopen en inbouwen van een nieuwe blue me modus of can bus, kost dat 550? Als ik er 300 bijleg heb ik een nieuwe tel/nav/ radio.
*

Niksternow
3

  • Type Alfa: Mito 2009
  • *
    - Startende Alfist
Re: Telefoon werkt niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 26 februari 2018, 14:51:00 »
Hey Lauwlowlands,
Bij mij kan de Blue&Me mijn telefoon ook niet meer vinden.

De allereerste keer dat ik mijn auto kreeg heb ik mij telefoon kunnen koppelen en ook succesvol mee gebeld.
Echter na een 2e keer in de auto te stappen maakte de auto geen connectie meer net mijn telefoon. Ook niet als ik het opnieuw installeer.
Hij blijft nu aangeven: Er is geen bluetooth telefoon aangesloten'.

In de tussentijd zijn er geen stekkers losgehaald, maar is wel de melding van het olie verversen gereset.
Zou dit een connectie kunnen hebben?

Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag.
*

jrjacobs
35

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Telefoon werkt niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2018, 21:49:02 »
Ook ik had afgelopen weken problemen met het blue and me gebeuren. Accu loshalen hielp ook niet. Als laatste de desbetreffende zekering vervangen ondanks hij goed bleek..en plots werkte alles weer. ( wel een brera )
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Telefoon werkt niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 14 maart 2018, 09:30:20 »
Al eens een andere telefoon geprobeerd?
*

Niksternow
3

  • Type Alfa: Mito 2009
  • *
    - Startende Alfist
Re: Telefoon werkt niet meer
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2018, 11:06:29 »
Bij mij werkt het plots ook weer. Opgelost :)
*

maartenb85
2

  • Type Alfa: Alfa Romeo Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Telefoon werkt niet meer
« Reactie #10 Gepost op: 24 april 2018, 13:38:08 »
Vaak helpt het om je cookies en je cache te legen van je telefoon.