!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Alfa Mito club

Testrit Mito

(1/3) > >>

Gerwin G:
Ik kom net terug van een testrit in een 155 pk mito uit 2009 met 180000 op de klok.
https://www.autotrack.nl/a/alfa-romeo-mito-benzine-2009-54442307.
Nu heb ik een aantal vragen.

1. Is het normaal dat je de turbo hoort fluiten rond de 2500 toeren?

2. Zit er verschil in vering met een 105 pk versie uit 2013?
Ik heb ook in de 105 pk versie gereden en deze vond ik verrassend comfortabel, maar deze had dan ook 70000 gelopen.
De handelaar zou de schokdempers vervangen, ik weet vrij zeker dat deze versleten waren, maar kan ik de auto's wel met elkaar vergelijken als de 155 pk versie nieuwe dempers heeft? De 155pk  kan over het algemeen misschien wat minder comfortabel overkomen vanwege de enorm giftige motor?

3. Is het normaal dat hij in de 2 in d stand dwars door de tractioncontrol heen gaat? Het regende wel een beetje, maar hij heeft vrij nieuwe vredestein zomerbanden.  Ik vond de auto een best pittig, veel meer dan ik had verwacht. Dit was wat te veel van het goede, maar dat is natuurlijk op te lossen met de dna knop. Misschien is hij wat geholpen of is er wat mis met de trc?

4 De motor liep niet helemaal soepel, een beetje als een oude diesel. De dealer zou de bobines en bougies vervangen, hij heeft lang stil gestaan.  Ik ken de 1.4T uit een Tipo uit 2018 en dat is een naaimachine. Is dit ook hoe de Mito hoort te lopen?

Gerwin G:
Nog een toevoeging:
De mito is natuurlijk een multiair, zijn deze minder soepel/naaimachine?

En hoe groot is de kans dat ik tegen de bekende versnellingsbakproblemen ga aanlopen?

Bottas:
Zit er een onderhoudshistorie bij de auto?
Zo niet, laten staan.

Gerwin G:
Ja die zit er bij.

Taeke:
Goede middag,
@1 de turbo hoort niet te fluiten
@2 de vering is misschien iets straffer, en de schokbrekers moeten goed zijn. Maar voor de rest vergelijkbaar.
@3 ja, het is mogelijk dat ie door sloot in de tweede, die van mij die het zelfs in de derde bij het invoegen op de snelweg...
@4 de 155 pk is geen multi-air, maar een turbo motor. Loopt normaal gezien heel rustig, is in zijn kracht opbouw wat minder lineair als de multi-air, deze bouwt zijn vermogen eerder en rustiger op.
Ik heb de 155 pk als een hele fijne auto ervaren, minder fragiel als de multi-air,.
Versnelling bak kan soms een dingetje zijn. De pook moet niet heel en weer gaan bij vermogens wissel.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod