!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

steffen
1

• Type Alfa: Mito 1.4T 155pk
  • *
    - Startende Alfist
Thermostaat Mito 1.4 155pk
« Gepost op: 21 december 2025, 11:33:48 »
Ik heb sinds vorige week een mito 1.4T met 155pk. Nu valt het mij op dat het zeer zeer lang duurt voor de mito de 90 graden aan tikt. Als het ritjes zijn door de stad lijkt hij niet boven de 80 graden uit te komen. Bij snelweg ritten tikt hij wel de 90 aan.

Ook schommelt de temperatuur redelijk veel. Bijvoorbeeld rond de 85 graden kan hij binnen een paar seconden terugzakken onder 80 graden. Is dit normaal bij dit type mito of blijft de thermostaat open staan?
Re: Thermostaat Mito 1.4 155pk
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2025, 12:18:51 »
Zal waarschijnlijk thermostaat vervangen gaan worden. Symptomen zijn herkenbaar.
*

DanielH92
2.516

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 21 december 2025, 12:53:52 »
Heb ik bij mijn Giulietta 1.4 ook gehad. Thermostaat blijft inderdaad gedeeltelijk open staan dan, en motor bereikt dus nooit de optimale temperatuur. Heb 'm toen zelf vervangen, iemand die het vaker heeft gedaan zal aan zo'n 2 uur werk genoeg hebben, stelt niet veel voor. Onderdeel origineel ook zo'n 5 tientjes. Goed te doen.
*

Cymbalix
49

• Type Alfa: MiTo Quadrifoglio Verde
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2025, 16:10:22 »
Precies hetzelfde gehad met mijn MiTo, 1.4 MA QV. Thermostaat vervangen en het probleem was opgelost!
MiTo Quadrifoglio Verde '10