!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Milan.M
851

  • Leeftijd: 21
  • Type Alfa: Mito 1.4 Multiair Turbo
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Gepost op: 15 maart 2019, 14:11:04 »

Een tijdje geleden heb ik een verlaging set gekocht voor mijn Mito.
Persoonlijk vind ik mijn auto (vooral de achterkant) vrij hoog staan, iets verlagen zou denk ik mooier staan.

De set die ik heb gekocht is van Novitec en zou zo'n 4cm verlagen.
Ik vraag mij nu af of dit niet teveel is, ik wil wel nog enigszins normaal over drempels heen kunnen.
Ik ben geen fan van wielen die helemaal verdwijnen in de wielkasten dus ik vraag mij af of 4cm niet teveel is.

Wie van jullie heeft een "before & after" van zijn/haar verlaging op zijn/haar Mito (of Giulietta)?
En hoeveel verlaging heeft jullie auto?
Mito Centenario 1.4 Turbo MultiAir

135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Bilstein B12 Pro Kit, MY2016 QV/Veloce Interieur + Exterieur, Xenon
*

TimW
1.919

  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2019, 14:30:05 »
Schijnt dat deze 4cm verlaagd is, staat op 18" wielen:

+

De Giulietta van dezelfde tuner, ook 4cm verlaagd:



Over het algemeen denk ik niet dat 4cm overdreven is en/of problemen gaat geven.

Giulietta 1.4 MA 170pk - Revlimit custom remap, Ragazzon H2 line double exhaust, Ragazzon downpipe, GFB DV+ diverter valve, BMC CDA, Novitec Stradale schroefset, Brembo QV remmen, Goodridge remleidingen, JTD performance intercooler, Novitec shortshifter, Wiechers strut bar, Gladen audio
*

Paul K
1.282

  • Leeftijd: 25
  • Type Alfa: Giulietta Quadrifoglio
  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2019, 15:03:07 »
Vind (als ik zo de foto van die mito zie) 4cm wel veel hoor. Zou dan voor 3 gaan denk ik. De ruimte in de wielkast vind ik dan niet meer in verhouding
Mijn auto: Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Enta Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Remus uitlaatsysteem, rode intercooler en meer lees je hier.
*

TimW
1.919

  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2019, 15:11:27 »
Ik vond die Mito ook al flink laag, vraag me af of dat echt "maar" 4cm is, aldus het verhaal wat er bij staat zou het 4cm zijn, maar het is wel een schroefset dus zou ook zomaar (iets) meer kunnen zijn.  :rolleyes:
Giulietta 1.4 MA 170pk - Revlimit custom remap, Ragazzon H2 line double exhaust, Ragazzon downpipe, GFB DV+ diverter valve, BMC CDA, Novitec Stradale schroefset, Brembo QV remmen, Goodridge remleidingen, JTD performance intercooler, Novitec shortshifter, Wiechers strut bar, Gladen audio
*

Milan.M
851

  • Leeftijd: 21
  • Type Alfa: Mito 1.4 Multiair Turbo
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2019, 15:16:57 »
De Maranello edities van de Mito en Giuletta heb ik al eerder voorbij zien komen, zeker weten dat dit 4cm is?
Als ik dit zo zie vind ik het inderdaad wel vrij veel...
3cm lijkt mij dan ook mooier.
Mito Centenario 1.4 Turbo MultiAir

135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Bilstein B12 Pro Kit, MY2016 QV/Veloce Interieur + Exterieur, Xenon
*

TimW
1.919

  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2019, 15:45:55 »
Volgens dit verhaal zou het 4cm zijn: http://acarview.blogspot.com/2012/10/marangoni-alfa-romeo-mito-m430.html

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar vond deze nog van mijn Giulietta:



Giulietta 1.4 MA 170pk - Revlimit custom remap, Ragazzon H2 line double exhaust, Ragazzon downpipe, GFB DV+ diverter valve, BMC CDA, Novitec Stradale schroefset, Brembo QV remmen, Goodridge remleidingen, JTD performance intercooler, Novitec shortshifter, Wiechers strut bar, Gladen audio
*

Milan.M
851

  • Leeftijd: 21
  • Type Alfa: Mito 1.4 Multiair Turbo
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2019, 16:37:08 »
Dat van jou vind ik een mooie hoogte @TimW !
Die foto met het meetlint komt wel van pas.
Is dat voor of achter opgemeten?
Zal straks wel even mijn eigen rijhoogte opmeten, dan weet ik het verschil.
Mito Centenario 1.4 Turbo MultiAir

135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Bilstein B12 Pro Kit, MY2016 QV/Veloce Interieur + Exterieur, Xenon
*

TimW
1.919

  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2019, 16:48:56 »
De foto met het meetlint is achter gemeten. Voor is volgens mij nu dezelfde hoogte omdat ik later de voorkant nog iets hoger heb gezet, eerst was voor 1cm lager dan achter.
Giulietta 1.4 MA 170pk - Revlimit custom remap, Ragazzon H2 line double exhaust, Ragazzon downpipe, GFB DV+ diverter valve, BMC CDA, Novitec Stradale schroefset, Brembo QV remmen, Goodridge remleidingen, JTD performance intercooler, Novitec shortshifter, Wiechers strut bar, Gladen audio
*

Milan.M
851

  • Leeftijd: 21
  • Type Alfa: Mito 1.4 Multiair Turbo
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2019, 19:15:13 »
Zojuist even opgemeten:

Voor: 66 cm
Achter: 69 cm
Auto staat een klein beetje schuin door de aflopende straatkant maar dit verschil is niet groot.

Na verlaging zou dit dus 62 cm voor zijn, en 65 cm achter.
Dat vindt ik voor aan de voorzijde toch wel aan de (te) lage kant.
De achterkant valt mij dan nog mee, deze staat namelijk al vrij hoog.
Mito Centenario 1.4 Turbo MultiAir

135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Bilstein B12 Pro Kit, MY2016 QV/Veloce Interieur + Exterieur, Xenon
*

Robse
38

  • Leeftijd: 53
  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2019, 19:34:31 »
Ik post hier niet veel maar lees meeste mee. Ik heb vorig jaar nieuwe Mito gekocht.  Nu met winterbanden is de Mito maar 1 centimeter lager. Voorzijde 65 cm. Heb er ook wel aangedacht om te verlagen aangezien de ruimte tussen band en wielkast toch wel wat ruim is. Maar al is mijn Mito met winterbanden maar 1 centimeter lager met regelmatig raakt onderzijde de straat. Dacht eerst dat het de "lip" was maar blijkt binnen spatbord te zijn die aan voorzijde langer dan wielkast is, als het ware doorloopt. Voor mij geen verlaging dus.
*

Milan.M
851

  • Leeftijd: 21
  • Type Alfa: Mito 1.4 Multiair Turbo
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2019, 20:02:37 »
Ik post hier niet veel maar lees meeste mee. Ik heb vorig jaar nieuwe Mito gekocht.  Nu met winterbanden is de Mito maar 1 centimeter lager. Voorzijde 65 cm. Heb er ook wel aangedacht om te verlagen aangezien de ruimte tussen band en wielkast toch wel wat ruim is. Maar al is mijn Mito met winterbanden maar 1 centimeter lager met regelmatig raakt onderzijde de straat. Dacht eerst dat het de "lip" was maar blijkt binnen spatbord te zijn die aan voorzijde langer dan wielkast is, als het ware doorloopt. Voor mij geen verlaging dus.

Bij mij was het voornamelijk de rubberen strip die onder de voorbumper doorloopt.
Deze is bij mij vorig jaar grotendeels afgescheurd en heb ik helemaal verwijderd.
Mito Centenario 1.4 Turbo MultiAir

135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Bilstein B12 Pro Kit, MY2016 QV/Veloce Interieur + Exterieur, Xenon
*

bekkie
1.793

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2019, 12:47:36 »
4 cm is echt te veel. Ik krijg nog wel eens een Mito mee als leenauto, van de garage, maar die schraapt in standaard uitvoering al met de onderkant over de drempels. Dan heb ik het wel over een diesel, die ligt door het zwaardere blok iets lager aan de voorkant. Maar wil je nog zonder schade over een drempel kunnen rijden, dan zou ik zeggen maximaal 2 cm.
Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive - Argento Alfa - Pack Visibility
*

Milan.M
851

  • Leeftijd: 21
  • Type Alfa: Mito 1.4 Multiair Turbo
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #12 Gepost op: 16 maart 2019, 14:37:15 »
Ik zie overigens op de website van alfisti en noviteit verschillende getallen staan.
Alfisti zegt ca. 35mm
Noviteit ca. 40mm
Kan me niet voorstellen dat dit twee verschillende sets zijn.

Een paar centimeter (2 a 3) lijkt mij idd een mooie verlaging.
Alleen de achterkant verlagen met de novitec veren is zeker niet verstandig?
Mito Centenario 1.4 Turbo MultiAir

135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Bilstein B12 Pro Kit, MY2016 QV/Veloce Interieur + Exterieur, Xenon
*

Milan.M
851

  • Leeftijd: 21
  • Type Alfa: Mito 1.4 Multiair Turbo
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2019, 14:58:02 »
Dit zijn de beste foto’s die ik kan vinden van zowel de novitec als de eibach verlagingsveren
Witte auto: Novitec, verlaging ca. 40mm
Zwarte auto: Eibach, verlaging ca. 30mm
Mito Centenario 1.4 Turbo MultiAir

135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Bilstein B12 Pro Kit, MY2016 QV/Veloce Interieur + Exterieur, Xenon
*

Robse
38

  • Leeftijd: 53
  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Verlaging tegenover standaard hoogte vering
« Reactie #14 Gepost op: 16 maart 2019, 16:08:24 »
Bij de witte is duidelijk te zien dat doorlopende binnen spatbord is ingekort. Moet ook wel. Bij de zwarte zie je het nog wel. Ff goed kijken. Toch lijkt me niet ideaal gezien de verlaging. Kan het uberhaupt  kwaad om in te korten? Eigenlijk domweg afzagen?
 

Qverde Italian parts Detailer JTD-Performance