!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Gepost op: 5 december 2020, 12:27:44 »
Hallo Alfisten,

Ik zat er aan te denken om mijn Mito te zo'n 2 a 3cm te verlagen met een set Eibach veren. Echter hoor ik vaak dat de standaard schokdempers (niet specifiek Mito's) vaak te zwak zijn en niet meer goed doorveren met verlagingsveren. Zijn er Mito eigenaren met een verlagings set die de originele schokdempers gebruiken die hun ervaringen kunnen delen? Is het aan te raden om ook een BIlstein set te halen of zijn de standaard schokdempers prima?
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2020, 22:10:18 »
Had eibach veren op de mito beviel redelijk .
Een schroefset is beter maar een stuk duurder. Je hebt bij de schroefset veel kwaliteits verschil en uiteraard ook prijsverschil
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

Niels G60
425

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2020, 15:53:41 »
Ik zou je de Novitec Stradale schroefset aanraden.

Heb deze onder mijn Abarth ook, en dat rijdt super. Kan em mooi laag zetten, rijdt super strak en toch nog comfort ook!
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #3 Gepost op: 7 december 2020, 09:21:50 »
ha Niels , Cobra schijnt ook goed te zijn en iets comfortabeler zeg men althans voor een Abarth
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

Robert69
1.284

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #4 Gepost op: 7 december 2020, 09:53:34 »
Citaat van: Reynaert98 op  5 december 2020, 12:27:44
Citaat van: Reynaert98 op  5 december 2020, 12:27:44
Hallo Alfisten,

Ik zat er aan te denken om mijn Mito te zo'n 2 a 3cm te verlagen met een set Eibach veren. Echter hoor ik vaak dat de standaard schokdempers (niet specifiek Mito's) vaak te zwak zijn en niet meer goed doorveren met verlagingsveren.

Ik heb altijd begrepen dat het voor een Giulietta niet echt uitmaakt en dat verlagingsveren prima samen kunnen met de standaard dempers. Heb hier laatst ook een vraag over gesteld en kreeg toen dit antwoord.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Milan.M
1.879

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #5 Gepost op: 7 december 2020, 17:17:58 »
Citaat van: Reynaert98 op  5 december 2020, 12:27:44
Citaat van: Reynaert98 op  5 december 2020, 12:27:44
Hallo Alfisten,

Ik zat er aan te denken om mijn Mito te zo'n 2 a 3cm te verlagen met een set Eibach veren. Echter hoor ik vaak dat de standaard schokdempers (niet specifiek Mito's) vaak te zwak zijn en niet meer goed doorveren met verlagingsveren. Zijn er Mito eigenaren met een verlagings set die de originele schokdempers gebruiken die hun ervaringen kunnen delen? Is het aan te raden om ook een BIlstein set te halen of zijn de standaard schokdempers prima?

Ik had onder mijn vorige auto (ook een Mito) een Bilstein B12 Pro Kit, bestaande uit Bilstein B8 schokdempers met Eibach Pro veren.
Zo kwam hij 30mm lager te liggen dan standaard.
En dat was nogal... ehh... "Sportief" 😅

Lag wel super strak op de weg en in de bochten (ben ermee mét en zónder op de Nurburgring geweest), maar comfortabel is anders.
Staat wel erg mooi op z'n poten, zeker i.c.m. een set 15mm Eibach spacers rondom.

Huidige eigenaar is @OneAndOnlyRift , misschien dat hij zijn ervaringen kan vertellen.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Niels G60
425

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #6 Gepost op: 7 december 2020, 19:13:37 »
Citaat van: Fons op  7 december 2020, 09:21:50
Citaat van: Fons op  7 december 2020, 09:21:50
ha Niels , Cobra schijnt ook goed te zijn en iets comfortabeler zeg men althans voor een Abarth

Hoor ik idd ook goede verhalen over!
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

Lizzy
354

  • Type Alfa: Giulietta Sport
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #7 Gepost op: 8 december 2020, 00:03:56 »
Ik heb de Cobra onder mijn Mito en moet zeggen dat ik hier zeer content mee ben.
Het is een schroefset waarvan je ook de hardheid kan instellen.
Kan uit ervaring spreken dat dit geen overbodige luxe is voor een Mito daar deze standaard al vrij hard geveerd is.
Wat Milan omschrijft kan ik alleen maar beamen want hij heeft toen mij Bilstein B12 kit overgenomen.
Mijn advies is een Cobra set maar hoor ook zeer positieve verhalen over de Novitec.
Succes en laat even weten wat het uiteindelijk is geworden
*

OneAndOnlyRift
166

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #8 Gepost op: 9 december 2020, 19:18:40 »
Zoals Milan al zei hierboven, is die combinatie vrij hard afgevoerd, dit rijdt op asfalt heerlijk maar je voelt elk bobbeltje. Dat is even wennen maar het stoort me niet, dit is natuurlijk persoonlijke voorkeur, maar klinkerwegen hobbelt wel veel
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #9 Gepost op: 10 december 2020, 11:03:54 »
Citaat van: OneAndOnlyRift op  9 december 2020, 19:18:40
Citaat van: OneAndOnlyRift op  9 december 2020, 19:18:40
Zoals Milan al zei hierboven, is die combinatie vrij hard afgevoerd, dit rijdt op asfalt heerlijk maar je voelt elk bobbeltje. Dat is even wennen maar het stoort me niet, dit is natuurlijk persoonlijke voorkeur, maar klinkerwegen hobbelt wel veel

Zoiets had ik wel verwacht ja, al moet ik zeggen dat zelfs met de standaardveren en dempers klinker of onverharde wegen zowiezo niet comfortabel zijn. Hoe zit het met hogere drempels en uitritten? In mijn gemeente heb ik een aantal lompe drempels waar ik zelfs stapvoets nog met de bumper over het asfalt ga.
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #10 Gepost op: 10 december 2020, 11:10:13 »
Citaat van: Milan.M op  7 december 2020, 17:17:58
Citaat van: Milan.M op  7 december 2020, 17:17:58
Citaat van: Reynaert98 op  5 december 2020, 12:27:44
Citaat van: Reynaert98 op  5 december 2020, 12:27:44
Hallo Alfisten,

Ik zat er aan te denken om mijn Mito te zo'n 2 a 3cm te verlagen met een set Eibach veren. Echter hoor ik vaak dat de standaard schokdempers (niet specifiek Mito's) vaak te zwak zijn en niet meer goed doorveren met verlagingsveren. Zijn er Mito eigenaren met een verlagings set die de originele schokdempers gebruiken die hun ervaringen kunnen delen? Is het aan te raden om ook een BIlstein set te halen of zijn de standaard schokdempers prima?

Ik had onder mijn vorige auto (ook een Mito) een Bilstein B12 Pro Kit, bestaande uit Bilstein B8 schokdempers met Eibach Pro veren.
Zo kwam hij 30mm lager te liggen dan standaard.
En dat was nogal... ehh... "Sportief" 😅

Lag wel super strak op de weg en in de bochten (ben ermee mét en zónder op de Nurburgring geweest), maar comfortabel is anders.
Staat wel erg mooi op z'n poten, zeker i.c.m. een set 15mm Eibach spacers rondom.

Huidige eigenaar is @OneAndOnlyRift , misschien dat hij zijn ervaringen kan vertellen.

Zijn spoorverbreders het waard voor een Mito m.b.t. de wegligging? Ik hoor nogal veel verhalen van verbreders die nogal snel voor vibraties en verkeerde bandenslijtage zorgen. Heb echter geen idee of het dan om goedkope rommel gaat.
*

OneAndOnlyRift
166

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #11 Gepost op: 10 december 2020, 11:44:37 »
Meeste drempels zijn goed te doen, maar je moet wel uitkijken en af en toe schuin gaan, maar dat went snel. Echter is de kans een stuk hoger dat je iets raakt.

Voor de vraag over spacers, ik merk niet dat er iets raar gebeurd met de banden, ze slijten voor zover ik kan zien niet ongelijk af en hobbelen doen ze ook niet. Spacers die eronder zitten zijn een set Eibach Pro’s met 15mm rondom, dit oogt mooi en veroorzaakt dus voor zover geen problemen
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter
*

Thijsch
106

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ***
    - Alfist
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #12 Gepost op: 10 december 2020, 18:48:00 »
In de Mito, die sowieso al een korte wielbasis heeft waardoor drempels al snel wat heftiger voelen in de auto, zou ik niet al te gek gaan.

De B12 set die Milan noemt is met de Bilstein b6 of b8, beide een sportieve demper. Mijn ex Mito heb ik 30mm verlaagd icm de standaard dempers. Dempers waren nog OK maar toch was dat op straten met klinkers verre van comfortabel. Als je met 20 km/h de straat door rolt, terwijl andere auto’s daar makkelijk 40 rijden, zet dat wel aan tot nadenken.

In mijn huidige Giulietta heb ik H&R verlagingsveren icm met de Bilstein B4 (die tot 30mm verlaging kunnen) wat zowel sportief als comfortabel is. Wat mij betreft de perfecte combinatie is.

Koni heeft ook nog een variant dempers met een ruim bereik, voor zowel sportief als comfortabel rijgedrag. Daar heb ik geen ervaring mee, lees het en der wat gemengde ervaringen.
*

Milan.M
1.879

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #13 Gepost op: 10 december 2020, 22:12:29 »
Over die Koni’s, ik heb nog een set KONI STR.T dempers liggen voor de voorkant.

Ze liggen mij in de weg, mocht je willen experimenteren dan mag je deze voor een leuk prijsje overnemen.

Hier een link naar het topic met foto’s. Let niet op de prijs, doe een leuk bod 😁.
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/te-koop/koni-str-t-schokdemper-set-voor-mito/msg106067/#msg106067
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Verlagingsveren met standaard schokdempers
« Reactie #14 Gepost op: 11 december 2020, 13:09:27 »
Hm, ik denk dat ik voorlopig dan nog even afzie van het verlagen en maar eerst voor een Ragazzon einddemper ga kijken. In ieder geval bedankt voor het delen van jullie ervaringen!