!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

damitch300 4.515

  • Leeftijd: 26
  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    Senior moderator  Super Alfist
  • il Duce-ha sempre ragione
Re: Verschil in prijs onderhoudsbeurten
« Reactie #15 Gepost op: 15 maart 2019, 20:05:24 »
Deze advertentie niet meer zien? Registreer een account of login.
Rijdt:
2011 Giulietta 1.4Ma Distinctive 170PK
*

damitch300 4.515

  • Leeftijd: 26
  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    Senior moderator  Super Alfist
  • il Duce-ha sempre ragione
Re: Verschil in prijs onderhoudsbeurten
« Reactie #16 Gepost op: 15 maart 2019, 20:06:36 »
@MvtAlfa   Vireo Puremerend heeft een niet originele waterpomp geplaatst bij mij.
Toch wel de volle prijs vragen.

Wauw... dat is wel een beetje schandalig vind ik eerlijk gezegd.
Tenzij ze zelf daar natuurlijk een goeie reden voor hebben.
Misschien gaat degene die je nu hebt langer mee dan het origineel, dan kan ik het ergens wel begrijpen.

Geen reden toe.
Kijk de foto maar....
Helaas is het 3 jaar terug dus kan er niks meer aan doen.
Gewoon een kut bedrijf.
En dit is maar een deel van wat ze geflikt hebben daar.
Rijdt:
2011 Giulietta 1.4Ma Distinctive 170PK
*

Fritsie 76

  • **
     Junior Alfist
Re: Verschil in prijs onderhoudsbeurten
« Reactie #17 Gepost op: 15 maart 2019, 21:03:06 »
Ik kom regelmatig bij Vireo Purmerend en heb wisselende ervaring, Wat ik nu lees heb ik nog niet meegemaakt.

Ik had laatst wel een leeglopende band (flatrun), daarvoor ben ik drie keer geweest en toen hebben ze het niet kunnen maken. Ik ben daarna naar een bandenboer gegaan in de buurt en die heeft het voor 70 euro gemaakt en daarbij nog de voorbanden uitgelijnd. Ik had wel verwacht dat Vireo dat zelf had kunnen doen. Auto rijdt nu weer zonder problemen.

Het is dat ik nog in mijn garantieperiode zit en dat ik er nog weleens kom, na de garantieperiode zoek ik een goede lokale garage. Als iemand in de omgeving van Purmerend er nog één kan aanraden dan hoor ik het graag.
Alfa Romeo Giulia 2.0 T Super 200pk AT
*

MvtAlfa 41

  • Leeftijd: 30
  • Type Alfa: 156 1.8 twinspark
  • *
     Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Verschil in prijs onderhoudsbeurten
« Reactie #18 Gepost op: 16 maart 2019, 00:26:13 »
@MvtAlfa   Vireo Puremerend heeft een niet originele waterpomp geplaatst bij mij.
Toch wel de volle prijs vragen.


Dat is wel schandelijk. Je kan het ook niet even controleren wat er is in gezet, maar je kan er zeker nog wat aan doen of deze nu kapot is of niet, zolang je maar bij een andere garage de waterpomp hebt laten vervangen en er geconstateerd is dat het niet de orinele is, maar wel voor betaald is. Er zijn genoeg casussen met succes onderbouwd om geld terug te vorderen.

Spijtig dat dit soort dingen gebeuren.. je mag verwachten dat er origineel spul opkomt tenzij het niet origineel beter is met toestemming eigenaar cq lagere product prijs. Dit laatse komt wel eens voor dat immitatie kwalitatief beter is.
*

damitch300 4.515

  • Leeftijd: 26
  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    Senior moderator  Super Alfist
  • il Duce-ha sempre ragione
Re: Verschil in prijs onderhoudsbeurten
« Reactie #19 Gepost op: 16 maart 2019, 09:09:23 »
Ik heb mijn garantieperiode ook bij Puremerend gehad.
Maar die verkoper die daar toen zat (geen idee of hij er nu nog zit) voelde zich te belangrijk voor mij en vond dat ik constant loog.
Weet nog dat ik een vaartrip geplanned had (zit bij de marine) en had dat hem verteld. Ik zou in Februari varen en 2 weken in april en ergens rond 10 mei tm augustus.
Dus we hadden een afspraak geplanned in Januari. Maar helaas kon dat voor hun niet want de auto kon niet schoongemaakt worden en geen beurt. Ah fijn.
Dus ik zeg maart met een dag,  "ja is goed!" (Met mail confirmatie)
Belt ie mij ineens op in Februari,   "waar ben je?!"
Ik zit op zee?
"Ow lekker zeg we hadden een afspraak, goed dat je die nakomt."


Ik vond het lekker brutaal maar afijn.
Vervolgens wilde ik nog de datum aanpassen door een onverwachte vaartest met mijn schip. Toen flipte hij helemaal.
Maar afijn kom ik daar aan, is die auto er niet eens. Word ie nog helemaal schoongemaakt en is het interieur zeiknat wanneer ik wil vertrekken.
"Ja sorry we hadden geen tijd. "
Eh wat je stond toch al klaar in Februari?


Bovendien de garantie beurtjes daarna en wat ze allemaal geflikt hebben.... Deden ze alleen om geld te innen.

Ik ben erna trouwens naar Vireo Alkmaar gegaan. En die zijn ook niet helemaal 100.
Ik had zelf Brembo's gekocht bij een sloop en eronder gehangen.
Maar die piepte (euveltje Brembo). Dus ik ga daarheen en vraag of zij wat weten.
Ja wij hebben de oplossing gaan wij wel even doen!
Hadden ze de blokken afgeschaaft.
Nou bedankt he.

Dus ik vraag die vent mee te rijden want hij zei dat het weg was. Ik rij langs een loods en rem. En jahoor pieeeeeep (Al verwacht).
Ow nou dat hebben wij nog nooit gehad!
Nee maar wel even 50 euro vragen en ervoor zorgen dat ik nieuwe blokken kan kopen binnenkort. Vuile @#%!^$$
Rijdt:
2011 Giulietta 1.4Ma Distinctive 170PK
*

damitch300 4.515

  • Leeftijd: 26
  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    Senior moderator  Super Alfist
  • il Duce-ha sempre ragione
Re: Verschil in prijs onderhoudsbeurten
« Reactie #20 Gepost op: 16 maart 2019, 09:11:23 »
@MvtAlfa   Vireo Puremerend heeft een niet originele waterpomp geplaatst bij mij.
Toch wel de volle prijs vragen.


Dat is wel schandelijk. Je kan het ook niet even controleren wat er is in gezet, maar je kan er zeker nog wat aan doen of deze nu kapot is of niet, zolang je maar bij een andere garage de waterpomp hebt laten vervangen en er geconstateerd is dat het niet de orinele is, maar wel voor betaald is. Er zijn genoeg casussen met succes onderbouwd om geld terug te vorderen.

Spijtig dat dit soort dingen gebeuren.. je mag verwachten dat er origineel spul opkomt tenzij het niet origineel beter is met toestemming eigenaar cq lagere product prijs. Dit laatse komt wel eens voor dat immitatie kwalitatief beter is.


Echter hebben zij iets lopen wegschaven.
Dan is nu de vraag.

Is dit imitatie?
Is dit 2e hands en het serienummer weggehaald?
Is dit 2e hands immitatie en het serienummer weggehaald?
Is dit Chinees klotespul en doen ze maar wat?


Diegene die mij al wat langer kennen hier, die weten nog hoe driftkikker ik was in mijn topic over mijn Giulietta in het begin.
Dat is puur door Vireo en hun gedoe met mijn auto.
Ik heb zoveel software shit gehad en kleine simpele issues die makkelijk te verholpen zijn.
Ik kon er niet bij hoe ik werd behandeld (ook omdat ik 20 was) en dat ik zoveel geld neertel voor een auto en dat ze geen kloot maken.

Ik heb ze zelf (buiten software om) verholpen door hulp uit de Clubalfa Italie....
Ik ben erdoor bevriend geraakt met iemand die echt de Giulietta door en door kent. En zijn software word hier gebruikt op de eerste gen uconnect.
Hij heeft nu een Facebook pagina genaamt Mercatino waar veel onderdelen goedkoop over weg gaan.
Ik heb er echter wel een heel hoop van geleerd in het process. Waardoor ik nu zon beetje alles zelf doe behalve motorisch aan de auto.

Rijdt:
2011 Giulietta 1.4Ma Distinctive 170PK
*

bekkie 1.760

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *****
     Super Alfist
Re: Verschil in prijs onderhoudsbeurten
« Reactie #21 Gepost op: 16 maart 2019, 12:44:07 »
Wat jullie hier aangeven, was voor mij ook de reden om Vireo niet meer aan mijn auto te laten komen. Handjes af! Mijn ervaring met Vireo Houten was rondweg slecht. Auto is destijds (2012) bij aankoop niet netjes afgeleverd, met veel openstaande punten. Die punten zijn later slechts gedeeltelijk verholpen, dus ik was er helemaal klaar mee. Heb toen een andere dealer gezocht waar ik 100% tevreden over was. Maar die kreeg ruzie met de importeur, en kon ik weer opnieuw op zoek.
Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive - Argento Alfa - Pack Visibility
 

Q Verde Shop JTD-Performance Carbon kopen