!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Gepost op: 18 maart 2018, 14:32:05 »
Hoi, ik ben Rob woonachtig in oosten des lands. Sinds 1992 Fiat rijder en nu na 10 Punto's, waarvan laatste 4 nieuw aangeschaft, een nieuwe Mito besteld.
De laatste 2 Punto's waren diesels. Erg fijn, maar de kilometers die we tegenwoordig maken icm met aanschafprijs lonen zich niet om wederom een diesel aan te schaffen. Ik wilde wachten op nieuw type Fiat (als goed is wordt dat de Argo) maar dat kan wel eens eind van het jaar zoniet begin volgend jaar zijn.
Nu dus een Mito. Een Blue Tornado TwinAir turbo 100pk ECO Super icm met Pack Sportivo en Pack Lusso. Wat hem wel heel compleet maakt.
Ik lees veel recensies over de TwinAir, de één vind het niets en de ander vind het prima. Voorlopig val ik onder de laatste categorie. Heb er een ochtendje mee proef gereden en inderdaad het geluid is wat aparts maar het rijdt verdomd pittig.
Dus nu na vele jaren Fiat een Alfa Romeo maar nog steeds bij dezelfde dealer.
We zullen het beleven...of ik na 3 jaar (of eerder) wederom een Alfa koop of overstap naar de nieuwe Argo.
*

Veloce
242

  • ***
    - Alfist
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2018, 16:32:47 »
Welkom! En 10 Punto's...Wow!
Maar troost je, die Mito is eigenlijk ook een soort van hippe Punto. ;-)
TwinAir vind ik leuk, rijdt erg levendig en één van de weinige motoren die nog een herkenbaar geluid hebben.
Kleurtje is ook top, weer eens wat anders dan een rode, witte of zwarte.  :PDT_Armataz_01_37:
'20 Giulia 2.0T Squadra
'65 Giulia 1600 Super
'67 GTA1300 Evocazione
'85 Spider 2.0 Veloce
*

Alfa 147 Ti
1.574

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2018, 20:16:39 »
Hoi, ik ben Rob woonachtig in oosten des lands. Sinds 1992 Fiat rijder en nu na 10 Punto's, waarvan laatste 4 nieuw aangeschaft, een nieuwe Mito besteld.
De laatste 2 Punto's waren diesels. Erg fijn, maar de kilometers die we tegenwoordig maken icm met aanschafprijs lonen zich niet om wederom een diesel aan te schaffen. Ik wilde wachten op nieuw type Fiat (als goed is wordt dat de Argo) maar dat kan wel eens eind van het jaar zoniet begin volgend jaar zijn.
Nu dus een Mito. Een Blue Tornado TwinAir turbo 100pk ECO Super icm met Pack Sportivo en Pack Lusso. Wat hem wel heel compleet maakt.
Ik lees veel recensies over de TwinAir, de één vind het niets en de ander vind het prima. Voorlopig val ik onder de laatste categorie. Heb er een ochtendje mee proef gereden en inderdaad het geluid is wat aparts maar het rijdt verdomd pittig.
Dus nu na vele jaren Fiat een Alfa Romeo maar nog steeds bij dezelfde dealer.
We zullen het beleven...of ik na 3 jaar (of eerder) wederom een Alfa koop of overstap naar de nieuwe Argo.

Ja ik hoorde van de week van Eric dat ze de eerste Mito verkocht hebben dat was jij zeker gefeliciteerd, mischien kom ik je nog een keer tegen en welkom op dit leuke forum buurman.


Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2018, 22:21:27 »
Ha, op moment dat de koop beklonken was hoorde ik dat ik idd de eerste Mito had gekocht sinds ze dealer zijn. En de Mito stond pas paar dagen in de showroom. Ooit kocht ik ook de eerste Grande Punto terwijl die nog helemaal nog niet in NL was, maar ik had hem al in Duitsland gezien. Als gezegd zal mij benieuwen hoe de Mito zal bevallen.
*

Robbie146
783

  • Type Alfa: 916 Spider & Giulietta MA
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2018, 08:14:50 »
 :welcome:
*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #5 Gepost op: 30 april 2018, 07:12:02 »
Hoera hij is binnen. Nu nog kenteken en dan deze  week nog rijden  :great:
*

MysteryAngel
2.684

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #6 Gepost op: 3 juli 2018, 12:41:29 »
En hoe bevalt de Mito?  :)
*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2018, 20:32:40 »
Super! Ben net terug van 10 dagen Oostenrijk en hij rijdt super. Bovenal valt me op dat ik nogal bekijks heb in deze uitvoering en vooral de kleur.
Had hiervoor een Punto diesel die had genoeg koppel om de berghellingen op te gaan. Hij trok zich zelf wel omhoog. Maar de MiTo met 100 pk schiet gewoon omhoog. Staat misschien niet in verhouding met andere Alfa's maar met dit bakkie met zijn gewicht en vermogen heb ik menig andere auto achter me gelaten.
Wat me meeviel, verbaasde, was het verbruik al cruisend op de snelweg met 140 km en verder wat rond toeren heb ik in de vakantie bijna 2500 km gedraaid met een gemiddeld verbruik van 6.0/100 (1op16,6) volgens mij heel netjes. :great:

Minpuntjes heb ik ook wel. Ik vind de middenarmsteun nogal kraken, de korte 1e versnelling en het opstarten van de TomTom navigatie duurt soms ook wel even.
TomTom adviseerde me halverwege een andere, in rijtijd kortere route omdat ergens een file stond.
Ik kies dus voor de nieuwe route maar na een kwartier wordt wederom een andere route geadviseerd.
Dus kies ik daar weer voor blijkt dit de eerste route te zijn waar die file staat.
Maar die file registreert hij pas als je de route rijdt. Kortom kies je eenmaal voor een andere geadviseerde route ivm file, houdt deze route dan aan. Dit zie ik dus niet als minpuntje of gebrek van de Mito, is puur TomTom.
Verder mis ik wat praktische dingen eigenlijk zaken die wel in de Punto zaten. Zoals in delen neerklapbare achterbank en een opbergvak op dashboard. Peanuts eigenlijk.

Waar ik me aan erger is als passagier of iemand anders de portier dicht wil doen men veelal met de klauwen aan het raam het portier dicht doet. ER ZIT EEN DEURGREEP AAN HET PORTIER :-[
*

Alfa 147 Ti
1.574

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2018, 20:39:13 »
Er zit een deurgreep aan de auto dat is niet alleen bij jouw Mito maar ook bij mijn Alfa en daar kan ik me dus ook aan ergeren als mensen met de handen aan mijn auto zitten zelfs mijn kinderen weten dat ze dit niet moeten doen net als met de voeten op de sponning komen, hadden ze maar een andere vader moeten uitzoeken.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #9 Gepost op: 4 juli 2018, 07:27:18 »
Mooi om te horen dat de Mito bevalt. :)

Wat betreft TomTom, zij hebben het stukje traffic (dus file) als beste op orde, we zijn als mens doorgaans nogal eigenwijs, maar in 99,9% van de gevallen is het het beste om de omleiding van TomTom gewoon te volgen.

Het stukje geen deurgreep gebruiken, herkenbaar helaas.  :banghead:
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

berreber
460

  • Type Alfa: Giulietta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #10 Gepost op: 4 juli 2018, 14:29:28 »
Mooi om te horen dat hij bevalt!

Foto's doen het hier ook altijd goed :)
Nu:
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo 155 2.0
Voorheen:
Alfa 147 1.6TS (2x)
*

MysteryAngel
2.684

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #11 Gepost op: 4 juli 2018, 21:40:32 »
Dat is goed om te lezen, veel plezier ermee  ;)
*

feniks
23

  • Type Alfa: Mito 0.9 twinair
  • *
    - Startende Alfist
  • laat het los en laat het gaan
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #12 Gepost op: 5 juli 2018, 17:16:51 »
hoi Rob,

succes met de nieuwe Mito en die minpuntjes zijn herkenbaar, als aanvulling ik ben niet zo groot en daardoor "staat" de middenarm steun wat te hoog.
pittig is tie zeker  :13:

groet, Ruud
*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #13 Gepost op: 5 juli 2018, 17:53:54 »
Hey Ruud, misschien dat je de stoel wat hoger kunt zetten?

Mijn vrouw had nog een minpuntje over de MiTo, ze kan het rode digitale gedeelte van dashboard niet goed lezen.
Buitentemp. Klokje etc.  Zegt meer over mijn vrouw dan over de MiTo  :-*
*

feniks
23

  • Type Alfa: Mito 0.9 twinair
  • *
    - Startende Alfist
  • laat het los en laat het gaan
Re: Voorstellen en nieuwe Mito besteld
« Reactie #14 Gepost op: 5 juli 2018, 18:43:26 »
hoger stellen van de stoel is een optie, maar ik zie die stoplichten dan niet meer zo goed  :-\

pluspunt :  bij wegversmallingen wordt je eerder voorgelaten dan bij mijn vorige auto (panda)  >:D