!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

eriks1805
23

  • Type Alfa: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Vraag over tuning MiTo
« Gepost op: 31 juli 2019, 14:18:16 »
Ik heb een nieuwe Mito ( diesel ) en wil deze eventueel laten tunen. Hoe zit het met de fabrieksgarantie als je dat laat doen?
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2019, 15:27:13 »
Daar wordt altijd heel panisch over gedaan. Mijn ervaring is dat een dealer vaak helemaal geen idee heeft van de tuning. Ze moeten een auto echt gaan loggen willen ze erachter komen. Tevens: een goed uitgevoerde tuning doet weinig verkeerd aan de auto. Het zal dus niet zo snel voor schade zorgen.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Nickvh
26

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2019, 16:38:26 »
Fabrieksgarantie word vaak overgenomen als je een goede tuner hebt (ik heb het hier over chiptuning).

De 1.3jdtm kan naar +- 115 pk gechipt worden en dan is de overname gratis bij de chiptuner waar ik heb gekeken (en waar ik ook goeie ervaringen mee heb)
Je hebt altijd ook nog de extreme naar +- 125 pk hierbij kost de overname van garantie geld.
onthoud ook dat de boven genoemde cijfers in praktijk iets lager kunnen liggen.
Trotse eigenaar van een:

Alfa romeo mito 1.4 Tjet
Stage 1: 170PK/304NM
Uit eind 2008 Verkocht!

Giulietta 1.4T MultiAir
Stage 1 190 PK
*

eriks1805
23

  • Type Alfa: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2019, 16:56:33 »
Bedankt. Ik heb even wat informatie opgevraagd bij Savali en Squadra
*

Rik Bergen
3

  • Type Alfa: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTD
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #4 Gepost op: 2 augustus 2019, 10:19:21 »
het schijnt dat savali ook pakketten aanbied van 120 PK, dit houd in nieuwe koppeling turbo en downpipe. ( zijn er toevallig al mensen met ervaring hiermee?)
en anders heb je ook nog JTD Tuning die een turbo aanbied die tot ( 150PK ) gaat, zelf levert hij ook chiptuning.
*

eriks1805
23

  • Type Alfa: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2019, 11:52:10 »
Het wordt geregeld. De dealer heeft afspraken met Savali en die komt langs om dan een aantal auto's doen. Ben zeer benieuwd naar het resultaat :)
*

HJ-Alfa
37

  • Type Alfa: Mito / Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2019, 12:09:56 »
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, daar ik het ook wil laten doen voor mijn jtdm.
Hoeveel pk krijg je van Savali, wat kost dit ongeveer en laat je de EGR klep ook wegschrijven, of is dit standaard?
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2019, 12:51:08 »
Ons rode monstertje wordt over een paar weken door Savali bij Vireo Houten getuned. Ben benieuwd wat het oplevert: ik heb begrepen een twintigtal PK's bovenop de 170....... moet ik er toch nog vaker mee op pad .... ;-))
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #8 Gepost op: 13 augustus 2019, 13:10:36 »
Ons rode monstertje wordt over een paar weken door Savali bij Vireo Houten getuned. Ben benieuwd wat het oplevert: ik heb begrepen een twintigtal PK's bovenop de 170....... moet ik er toch nog vaker mee op pad .... ;-))
Bij H&S hebben ze mijn Multiair naar de 209pk / 311Nm gekregen. Volgens de rollenbank zat er al 185pk in nog vóór de tuning  ;D
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #9 Gepost op: 13 augustus 2019, 13:29:16 »
Bij H&S hebben ze mijn Multiair naar de 209pk / 311Nm gekregen. Volgens de rollenbank zat er al 185pk in nog vóór de tuning  ;D

Heb ik wel vaker gelezen dat Alfa's op een rollerbank vaak meer PK's ophoesten dan ze volgens het boekje zouden moeten hebben ... .;-))   Als ze dat nu ook eens omgekeerd met het brandstofverbruik deden ... .;-))  Wat verbruikt die van jou? Ons keffertje komt gemiddeld aan de 1:12 i.p.v 1:18,5 volgens het boekje .... wel moet worden gezegd dat hij niet veel snelweg ziet....... het zal er na de tuning niet beter op worden ben ik bang ....... maar goed, het is voor een goed doel, niet waar !!


*

eriks1805
23

  • Type Alfa: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #10 Gepost op: 14 augustus 2019, 08:42:09 »
De  jtdm gaat naar ongeveer 115 PK. EGR wordt naar mijn idee niets mee gedaan. Kost via de dealer 450,00
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #11 Gepost op: 14 augustus 2019, 09:24:46 »
Bij H&S hebben ze mijn Multiair naar de 209pk / 311Nm gekregen. Volgens de rollenbank zat er al 185pk in nog vóór de tuning  ;D

Heb ik wel vaker gelezen dat Alfa's op een rollerbank vaak meer PK's ophoesten dan ze volgens het boekje zouden moeten hebben ... .;-))   Als ze dat nu ook eens omgekeerd met het brandstofverbruik deden ... .;-))  Wat verbruikt die van jou? Ons keffertje komt gemiddeld aan de 1:12 i.p.v 1:18,5 volgens het boekje .... wel moet worden gezegd dat hij niet veel snelweg ziet....... het zal er na de tuning niet beter op worden ben ik bang ....... maar goed, het is voor een goed doel, niet waar !!



Ik zit ook rond de 1:12 waarbij ik veel korte stukjes zonder snelweg rij, en bij stoplichten graag als eerste weg ben  ;)
*

HJ-Alfa
37

  • Type Alfa: Mito / Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #12 Gepost op: 14 augustus 2019, 14:54:55 »
De  jtdm gaat naar ongeveer 115 PK. EGR wordt naar mijn idee niets mee gedaan. Kost via de dealer 450,00

Oke. Dat zijn mooie waarden en mooie pk’s!!  Daar zal ie een stuk pittiger van worden en uiteraard meer koppel krijgen.
Als ik jou was zou ik de EGR klep ook weg laten schrijven, als ie er dan toch is.
De EGR is een grote vervuiler van de motor en zorgt er voor  dat een deel van he uitlaatgassen terug de verbrandingskamer in worden geleid. Dit zorgt ervoor dat je  vervuiling krijgt in je inlaatkanaal. Allemaal prut  en ophoping dus en als je dit niet reinigt kan dit ook tot storingen leiden in de motor zelf.
Dus ik laat m ook wegschrijven.....


afbeedingen
*

Lizzy
354

  • Type Alfa: Giulietta Sport
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #13 Gepost op: 15 augustus 2019, 00:58:54 »
Hallo heren,
Zoals ik weet schrijft Savali altijd de EGR weg bij een tuning.
*

HJ-Alfa
37

  • Type Alfa: Mito / Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #14 Gepost op: 15 augustus 2019, 09:33:16 »
Hallo heren,
Zoals ik weet schrijft Savali altijd de EGR weg bij een tuning.

Bedankt voor je bericht. Dat is goed om te horen!