!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

eriks1805
23

  • Type Alfa: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #15 Gepost op: 15 augustus 2019, 09:39:59 »
Top, ben benieuwd. 4 september is het zo ver
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #16 Gepost op: 15 augustus 2019, 10:47:01 »
Hallo heren,
Zoals ik weet schrijft Savali altijd de EGR weg bij een tuning.

Klopt, Squadra Tuning doet dat ook.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

eriks1805
23

  • Type Alfa: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #17 Gepost op: 15 augustus 2019, 14:40:45 »
Nog even een vraagje, als er een tuning plaats vind heeft dat dan effect op alle DNA standen?
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #18 Gepost op: 15 augustus 2019, 15:04:53 »
De A-stand wordt ongemoeid gelaten. De gaspedaalreactie in de N-stand wordt aangescherpt, die in de D-stand vaak juist wat afgezwakt (af-fabriek is veel te wild). Het getunede vermogen staat in de D-stand tot je beschikking.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

eriks1805
23

  • Type Alfa: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #19 Gepost op: 15 augustus 2019, 15:20:26 »
Dat voor veel rijden in D stand
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #20 Gepost op: 15 augustus 2019, 15:24:57 »
De A-stand wordt ongemoeid gelaten. De gaspedaalreactie in de N-stand wordt aangescherpt, die in de D-stand vaak juist wat afgezwakt (af-fabriek is veel te wild). Het getunede vermogen staat in de D-stand tot je beschikking.

Aanvulling op bovenstaand:

dit kun je doorgaans laten aanpassen "naar smaak:. Ik heb de tuning destijds gewoon in N en D laten zetten en de gaspedaalrespons in N aangescherpt en in D gelaten zoals het was.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #21 Gepost op: 15 augustus 2019, 15:25:02 »
Volgens H&S was ook het vermogen/koppel in N stand zeker hoger dan zonder tuning. En dat gevoel heb ik ook zeker
*

Tinus Tussengas
3

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #22 Gepost op: 16 augustus 2019, 22:32:08 »
Ik heb de 1.3 nu een jaar geleden laten chippen bij Falco motorsport naar 115PK en 250NM
Vervolgens is wel de koppeling verrot gegaan. Nieuwe sportkoppeling erin.
Maar het is het allemaal waard!
*

Lizzy
354

  • Type Alfa: Giulietta Sport
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #23 Gepost op: 16 augustus 2019, 23:47:16 »
Denk toch dat je koppeling al bijna aan het einde was.
De standaard koppeling (mits deze goed is) kan namelijk 300 NM aan.
Savali  en Squardra tunen je 1.3 diesel tot maximaal 250 NM dus als je koppeling goed is zal er niets aan de hand zijn.
De heren van H&S kunnen met hun (Revlimit) tuning zelf iets meer bereiken nml. 270 NM.
Ik heb mijn Mito bij hun laten tunen en moet zeggen “ HELEMAAL TOP”.
Echt, je krijgt een hele andere auto.
Deze pakt veel mooier op.
De koppel onderin is vele malen sterker waardoor je minder vaak terug hoeft te schakelen.
Mijn Mito rijd echt vele malen fijner vooral als je 100 rijd in de 5e versnelling en je trapt je pedaal in versnelt hij in een vloeiende lijn met veel kracht in 1 keer door naar 160.
Daarna loopt hij door naar 190 op de teller.
DUS IK ZEG, TUNEN JE MITO EN JE KRIJGT ECHT EEN HEEL ANDERE AUTO.
Succes heren en laat even weten hoe het is verlopen en wat je bevindingen zijn.
*

eriks1805
23

  • Type Alfa: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #24 Gepost op: 5 september 2019, 12:09:57 »
Tuning gisteren laten uitvoeren. Is idd een compleet andere auto die veel soepeler rijdt en optrekt.
*

Lizzy
354

  • Type Alfa: Giulietta Sport
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #25 Gepost op: 8 september 2019, 23:17:25 »
Fijn om te lezen.
Het is mij even ontgaan bij wie je de tuning hebt laten uitvoeren.
*

eriks1805
23

  • Type Alfa: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #26 Gepost op: 9 september 2019, 12:46:14 »
Bij savli, via de dealer
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #27 Gepost op: 10 september 2019, 07:03:33 »
Wij hebben onze MiTo een paar weken geleden ook bij Savali (VIREO Houten) laten tunen.  Je krijgt een andere auto terug ...  maar gelukkig wel met hetzelfde kenteken ... ;-))
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #28 Gepost op: 10 september 2019, 09:03:09 »
Wij hebben onze MiTo een paar weken geleden ook bij Savali (VIREO Houten) laten tunen.  Je krijgt een andere auto terug ...  maar gelukkig wel met hetzelfde kenteken ... ;-))

Was 'ie nog niet snel genoeg?
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
Re: Vraag over tuning MiTo
« Reactie #29 Gepost op: 10 september 2019, 19:00:56 »
Was 'ie nog niet snel genoeg?


als ik van die blauwe in die rooie stapte ..... een beetje ....