!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DenDani
3

  • Type Alfa: Alfa Romeo Mito 155pk
  • *
    - Startende Alfist
Water aan passagierskant
« Gepost op: 1 december 2020, 10:35:41 »
Hallo !

Ik ben wel degelijk ten einde raad. Tot de derde maal toe heb ik nu water aan de passagierskant van m'n MiTo.

Een aantal maanden geleden merkte ik dat er water onder het tapijt aanwezig was. Dit tapijt was dan ook helemaal doorweekt.
Hierna ben ik samen met een voormalig mekanieker van Alfa Romeo opzoek gegaan naar de oorzaak en al snel kwamen we tot de conclusie dat m'n drainage gaten verstopt waren.
Interieur eruit, mat gedroogd en gaten ontstopt, Opgelost dacht ik.

Een twee tal maanden later merk ik eveneens water onder het tapijt. Dit geeft een heel specifieke geur en sinds de eerste keer zit de schrik er een beetje in dus ik check dit regelmatig.
We nemen contact op met iemand werkzaam bij een alfa garage en deze zoek in het systeem op of er geen bekende problemen zijn. Dit blijk inderdaad het geval.

"In het geval van hevige regen, kan de drainage vertragen waardoor er in sommige gevallen water tussen de naden van de "air duct bulkhead" naar binnen kan sijpelen. "

Oplossing: Afkitten met een speciale kit.

Wederom zo gezegd zo gedaan, dit kon geen toeval zijn, dit is het probleem. Wederom interieur eruit, en zo voort ...

Nu zijn we weer een aantal weken verder, en je kan het al raden... Water onder het tapijt.

Achteraf gezien was de beter optie geweest om de auto gewoon helemaal te checken op lekken i.p.v. elke keer aan te nemen dat het opgelost was. Binnen twee tot drie weken gaan we dit ook doen dus ik dacht in de tussentijd eens hier te komen vragen of er niemand een oplossing heeft.

Ik denk met 90 % zekerheid dat het water gewoon in de luchtinlaat loopt. De sluiting met de voorruit is niet 100% meer en het loopt volgens mij onder de paravent zo in het 'bakje' van de luchtinlaat.

Heb dit probleem al enkele uren aan het opzoeken geweest op tig forums en heb er zeer weinig over gevonden.

Is er iemand die dit probleem als eens heeft voorgehad ? Heeft er iemand oplossingen ?

Indien nodig kan ik een filmpje posten waarop duidelijk te zien is wat ik bedoel.

Met vriendelijke groeten

Dani



*

Bratra
331

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 sport
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Water aan passagierskant
« Reactie #1 Gepost op: 1 december 2020, 11:04:11 »
Hoi,

Waarom open je het topic op 2 verschillende plekken. Zo krijg je versnipperde antwoorden. Vervelend probleem maar er is vast iemand die je kan helpen.
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting Abarth
Fiat Panda 100HP
Fiat Punto EVO
Fiat Punto Twinair Turbo

Alfa Romeo MiTo TwinAir 0.9 Esclusivo
Alfa Romeo MiTo Racer
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Super Veloce Pack

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Sport

Stan
*

DenDani
3

  • Type Alfa: Alfa Romeo Mito 155pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Water aan passagierskant
« Reactie #2 Gepost op: 1 december 2020, 11:07:48 »
Hey !

Dit was inderdaad niet de bedoeling, dacht dat ik het andere had verwijderd maar dat kan blijkbaar niet. Heb het andere topic gesloten.


Met vriendelijke groeten

Dani
*

Mito2008
6

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Water aan passagierskant
« Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2021, 10:56:01 »
Hi Dani,

Ik heb exact hetzelfde gehad. Ik heb men complete interieur eruit gehaald en enkele dagen met een kachel de auto gedroogd. Je bent ongeveer een uurtje bezig om het complete interieur eruit te halen inclusief tapijt. Bij mij was het foam bij he voeteneinde van de passagier nat en dat duurde lang om te drogen.

Als eerste zou ik dus het complete interieur eruit halen. Dan kan je daarna met een tuinslang de auto besproeien om te kijken waar de lekkage vandaan komt. Bij mij was het voeteneinde van de passagier doorweekt en het tapijt bij de achterbank aan de passagier zijde. Ik had eerst het idee dat het inderdaad van de luchtinlaat voor de cabine kwam en heb dus dat afgekit en een afdekking gemaakt zodat er sowieso geen water meer in kon komen. Daarna nog steeds water in het interieur.

Toen heb ik nogmaals alles eruit gehaald en besproeid met de tuinslang. Bij mij bleek de voorruit lek te zijn en kwam er water bij de C-stijl naar beneden. Ik heb dus de voorruit laten vervangen en daarna verder gezocht naar het lek bij de C-stijl. Eerst de ruit afdichting gecheckt, wat allemaal dicht was. Toen maar eens gaan kijken naar de daklijsten bovenop het dak... Dus die eraf gehaald en toen bleken dus de montagepunten voor de dakdragers te zijn verbogen en losgelaten te hebben, waardoor er een gleuf zat bij de lasnaden. Ik heb deze afgekit met een flexibel blijvende kit en daarna alles zwart gespoten. Sindsdien is de auto droog gebleven.

Hopelijk kan je hier wat mee
*

dovski
48

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Re: Water aan passagierskant
« Reactie #4 Gepost op: 6 april 2021, 09:43:23 »
Hi, heb je het probleem al opgelost? Ben geinteresseerd in je oplossing.
*

Bart@barthendriks.com
1

  • Type Alfa: MiTo 1.3 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Water aan passagierskant
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2021, 10:50:13 »
Hi Dani, ik heb exact het zelfde probleem. Vanuit het niets opeens water druppeltjes aan de linker kant van het voeten compartiment passagier zijde. De water afvoer van de bak direct onder de ruitenwissers doorgespoten (bleek dat beiden niet echt doorliepen) en de rubberen afschermrand (waar ook de ruitenwissers vastzitten) die op de voorruit ligt af gekit. Blijkt nauwelijks iets te helpen. Echter, in mijn ritten door de regen van en naar Berlijn heb ik gemerkt dat als ik de airco op intern circuleren zet er geen water binnen komt. Wat zou betekenen dat er water via het aanzuig kanaal naar binnen komt, toch? Als ik door de wasstraat rij krijg ik zelfs het schuim van de zeep in het voeten deel van de passagiers kant. Heb jij al meer weten uit te vinden waar het probleem vandaan komt?