!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

QV1994
11

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Wel of geen spacers op een Mito?
« Gepost op: 15 oktober 2021, 12:30:13 »
Ik ben aan het overwegen een setje spacers te plaatsen op mijn Mito. Met name achter vind ik hem te smal.
Echter twijfel ik vanwege eventueel verhoogde slijtage van lagers en banden.
Hoe is jullie ervaring hiermee en welke spacers raden jullie aan? Als iemand een setje heeft liggen, hoor ik het ook graag.

Thx!
*

Taeke
428

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2021, 12:39:24 »
die van mij heeft velgen met een ET waarde van ? en staat vrij breed, volgens mij kun je zonder problemen aan weerzijden 15 mm breder



(de schade is al hersteld)
*

QV1994
11

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2021, 12:51:16 »
die van mij heeft velgen met een ET waarde van ? en staat vrij breed, volgens mij kun je zonder problemen aan weerzijden 15 mm breder



(de schade is al hersteld)

Is dit zonder spacers? Hij staat iig mooi breed zo!
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2021, 14:11:06 »
Ik heb een tijdje de Novitec 15mm spacers rondom gehad (worden als het goed is gewoon bij Eibach geproduceerd), wel met de standaard 17 inch 8C velgen. Spacers zelf waren van prima kwaliteit, wielbouten die erbij zaten waren ook goed. Qua bandenslijtage niks gemerkt. Lagers leken nadat ik de spacers weer had gedemonteerd nog prima. Auto leek achter wel iets verder door te zakken ondanks dat ik er kortere veren en stuggere dempers onder heb zitten.

Houdt er wel rekening mee dat het stuurgedrag iets anders is. Vond het zelf minder fijn sturen maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Bij mij zag het er zo uit:

*

Taeke
428

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2021, 15:53:02 »
ja klopt , die van heeft geen spacers, wel 18 inch wielen. moet even de ET waarde opzoeken en de breedte
*

QV1994
11

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2021, 20:14:13 »
Ik heb een tijdje de Novitec 15mm spacers rondom gehad (worden als het goed is gewoon bij Eibach geproduceerd), wel met de standaard 17 inch 8C velgen. Spacers zelf waren van prima kwaliteit, wielbouten die erbij zaten waren ook goed. Qua bandenslijtage niks gemerkt. Lagers leken nadat ik de spacers weer had gedemonteerd nog prima. Auto leek achter wel iets verder door te zakken ondanks dat ik er kortere veren en stuggere dempers onder heb zitten.

Houdt er wel rekening mee dat het stuurgedrag iets anders is. Vond het zelf minder fijn sturen maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Bij mij zag het er zo uit:



Dit ziet er erg goed uit! Ik heb ook de 17" 8C velgen, dus 15mm spacers is zeker genoeg zo te zien
*

Niels G60
425

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2021, 21:45:23 »
Zeker doen, mooie upgrade en kan zonder problemen!
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

Silverarrow
26

  • Type Alfa: Mito 1.3 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2021, 22:13:31 »
Houdt er wel rekening mee dat het stuurgedrag iets anders is. Vond het zelf minder fijn sturen maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Is het uit te leggen wat er anders aan is?

Dit is voor mij tot nu toe dé reden om er niet aan te beginnen. Dan liever een fijn sturende Alfa.
*

Taeke
428

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #8 Gepost op: 15 oktober 2021, 22:18:58 »
Ik weet niet of spacers een ander effect hebben als velgen met een hoge ET waarde... Maar die van mij gaat als over rails. Wel gevoelig voor spoorvorming

*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #9 Gepost op: 15 oktober 2021, 22:24:38 »
@Silverarrow vanuit de middenstand leek hij iets zoekeriger, ook in de D-stand. Leek ook wel of ik soms verder moest insturen dan normaal. Onderstuur was het in ieder geval niet.

@Taeke spoorvorming heb je zelfs met de standaardvelgen. 215mm banden geven veel grip maar onder zo'n kleine auto moet je al snel tegensturen bij de kleinste oneffenheden.
*

Frisowillemsen
4

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #10 Gepost op: 28 november 2022, 13:03:09 »


Deze Mito is verlaagd en Spaces van 15 mm, merk verder niks van slijtage nu naar ruim 1 jaar
*

Bottas
809

  • *****
    - Super Alfist
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #11 Gepost op: 28 november 2022, 13:19:05 »
Beter weggedrag gaat bij mij altijd voor op een optische aanpassing die je amper ziet, en zeker niet als je zelf rijd.
*

Frisowillemsen
4

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #12 Gepost op: 28 november 2022, 15:51:02 »
Het is er nog sportiever door gaan rijden
*

Bottas
809

  • *****
    - Super Alfist
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #13 Gepost op: 28 november 2022, 16:39:14 »
Lol  , leg uit..
*

GT1986
1.166

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wel of geen spacers op een Mito?
« Reactie #14 Gepost op: 28 november 2022, 16:57:12 »
Wiellagers zijn sowieso al een zwak punt van de MiTo, dat zal er bepaald niet beter van worden als je met spacers gaat rijden.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)