!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Aanjager dashboard fluit
« Gepost op: 23 juli 2019, 12:34:08 »
Hoi..
Sinds een week of 2 merk ik dat de airco/aanjager aardig fluit als het heet is.
Het doet zich voor als de aanjager op hogere toeren draait (b.v. bij het starten). Klinkt als vals lucht.
Zodra die terug is naar "normale" toeren is het ook weg (dus ook als het koeler is buiten).

2 weken geleden is de pollenfilter vervangen bij Juul. Zou de aanjager vals lucht kunnen zuigen hierdoor.
Ben bij de dealer geweest, maar die halen de schouders op. Hun argument is dat, als het met de filter oid te maken zou hebben het altijd zou fluiten. ook bij lage toeren. Lijkt mij onzin.

Dus ik ben bang als ik hiervoor naar de dealer ga, dat het weer betalen wordt.

Iemand hier al zoiets gehad/ervaring mee?
In het handboek staat in ieder geval niets over hoe je die filter zou kunnen vervangen oid...
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Aanjager dashboard fluit
« Reactie #1 Gepost op: 23 juli 2019, 13:37:05 »
Schijnt dat je iets van een slangemens moet zijn om bij het filter te komen, maar er staan wat filmpjes op youtube, en hier een handleiding (zie PDF attachment )


https://www.youtube.com/watch?v=WIU6bL9yaIE
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Aanjager dashboard fluit
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2019, 10:53:46 »
Schijnt dat je iets van een slangemens moet zijn om bij het filter te komen, maar er staan wat filmpjes op youtube, en hier een handleiding (zie PDF attachment )


https://www.youtube.com/watch?v=WIU6bL9yaIE

Goed gevonden. kreeg er niets over gevonden.
Ik zal in het weekend ermee aan de gang gaan.
Thnx voor de moeite en ik laat wat weten.
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aanjager dashboard fluit
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2019, 10:56:30 »
Ik heb bij die van mij een keer gehad dat hij floot toen hij vol aan het blazen was met warm weer.
Kwam omdat ik de vents in het midden wat had geknepen, weer helemaal open gezet en het was weg.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

bekkie
2.743

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aanjager dashboard fluit
« Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2019, 18:00:45 »
Bij mijn Giulietta begint het ook de fluiten met de airco aan, maar dat is omdat de ventilator op volle toeren draait in combinatie met extreem hoge temperaturen. Ik heb het op vakantie eens aan een Italiaanse garage voorgelegd, maar dit schijnt vrij normaal te zijn.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Aanjager dashboard fluit
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2019, 15:01:49 »
Zaterdag wat acties uitgevoerd:

Deksel pollenfilter opnieuw erop geklikt (zag er trouwens goed uit)
Alle goten etc onder de ruit schoongemaakt
Alle ventilatie roosters een paar keer open en dicht gedraaid en een keer een industriƫle stofzuiger erop houden

Ik was te "lui" om na elke actie te testen of het fluiten weg is. Maar in ieder geval tot nu toe fluit niets meer.

Ik denk dat het opgelost is...

Bedankt voor de hulp!!