Ik heb hier eerder een topic aan gewijd en ZF adviseert wel degelijk onderhoud. En ja er zijn veel verschillende meningen over. Doe vooral wat jezelf goed acht.
Maar ga niet naar elk willekeurig bedrijf die automaatbakken flushed. Die gebruiken soms een reinigingsmiddel bij het spoelen en dat is volgens ZF uit den boze.
Ik denk dat iedere automaat uiteindelijk wel een keer onderhoud nodig zal hebben.
Al zijn er ook wel bedrijven die dat tegenspreken.
Het feit is natuurlijk wel dat elk draaiend onderdeel uiteindelijk zal slijten.
En ik denk ook zeker dat met wat onderhoud je de levensduur van tandwielen etc,
wel degelijk een stuk kunt verlengen.
En als ZF zelf ook wel degelijk onderhoud adviseert is dat inderdaad best gek,
dat er garages zijn die dat dan tegenspreken.
Maar goed voor sommige bedrijven is het natuurlijk ook gewoon een verdienmodel.
@DanaBanana Natuurlijk ben ik het helemaal met je eens dat fabrikanten de producten,
niet afstemmen op de lease markt.
Dat was ook niet echt wat ik wilde aanhalen.
Maar dat dealers zo denken van na 180K km is de auto economisch wel afgeschreven,
en heeft verder duur onderhoud aan b.v de automaat weinig zin.
Dat vind ik niet zo heel raar zo rekent een leasemaatschappij natuurlijk ook.
Daarom denk ik ook dat dealers niet zo heel vaak met dit soort vraagstukken te maken krijgen.
En als er dan eens een bezorgde liefhebber komt dan schuiven ze dit vaak van zich af.
Of ze verwijzen je liever door naar een versnellingsbak specialist.
Omdat ze het zelf vaak ook gewoon niet weten.