!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

GIEL
15

  • Type Alfa: gt junior en stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Aankoop stelvio
« Gepost op: 15 augustus 2021, 16:33:23 »
Hallo allemaal 😬 we zijn van plan om een stelvio te kopen .
Nu is mijn oog gevallen op deze weet iemand meer oude eigenaar of juist niet deze serie kopen noem maar op .


Alvast bedankt voor het mee denken
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2021, 22:40:45 »
Heb zelf mijn 2018 Giulia ingeruild op een first Edition 2017 Stelvio.

Voornaamste is dat je wat van de nukkigheden van de eerste serie hebt.

Iets langzamer infotainment, op de foto's te zien dat deze ook niet is ge-update.
Er is after market Android auto voor beschikbaar overigens.

Zorg dat je voor deze prijs en perfecte auto krijgt. Updates, verse banden, volledige beurt met motor flush etc.

Ik heb momenteel last dat hij niet helemaal af te tanken valt.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2021, 10:00:59 »
...
Ik heb momenteel last dat hij niet helemaal af te tanken valt.
Is bekend probleem, kan liggen aan brandstof in het koolstof filter voor damp opvanging. Bij mij helpt 90 of zelfs 180 graden draaien van de tankslang bij tanken.....;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

alfata
3.414

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2021, 10:13:59 »
Checken of tankklepje uberhaupt goed open en dicht gaat is ook handig. Bij mij is die al 3 keer vervangen in een half jaar tijd.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2021, 14:20:07 »
Checken of tankklepje uberhaupt goed open en dicht gaat is ook handig. Bij mij is die al 3 keer vervangen in een half jaar tijd.

Bij mij zit de tankklep een beetje los, kan hem kantelen.
Wilde ze nu nog niets aan doen.

Bij mij is de bestuurdersstoel er uit geweest na aankoop, bleek los te zitten.
Stoelen moeten vloeiend voor een achteruit gaan, anders moeten minimaal de stoelbanen gesmeerd worden.
Je voelt vaak een hobbel waar de meest gebruikte geheugen stand zit.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

GIEL
15

  • Type Alfa: gt junior en stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2021, 18:40:10 »
Woensdag gaan we kijken ben benieuwd kan eigenlijk niet wachten 🙄
*

DanaBanana
779

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2021, 20:19:01 »
Ik heb een First Edition van toen 'ie uitkwam. Ben er na 4,5 jaar en 115.000 km nog steeds dik tevreden mee. Auto heeft wel alle updates (software, infotainment, kaarten). modificaties en 'terugroepacties' die er geweest zijn netjes gehad. Zou daar bij aankoop goed op letten.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat je aan de First Edition (in ieder geval de mijne) wel kunt merken dat 'ie als een van de eerste van de band is gelopen. Het dashboard en interieur is niet geheel vrij van piepjes en kraakjes. Ook de manier waarop het middenconsole in elkaar zit scoort niet echt een 10. Bij latere exemplaren maakt dit allemaal een net wat solidere indruk. Wat dat betreft heb ik het idee dat de First Edition toch wel een beetje een 'warmdraai'-serie was voor de fabriek.




*

brinkerik
1.829

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2021, 12:49:09 »
Je hoopt altijd, dat er een evolutie geweest is.

Ik koop meestal een model wat al een aantal jaar van de band is gerold.

Maar, het lijkt bij Alfa meer het lot te zijn.    Mijn 159  2007,  was, het stuurhuis niet voorzien van een update, en het subframe roeste ook als een dolle.

De 156 FL gat in de bodem.

Enz.

Dus, voor mijn emotie helpt het, de Alfa praktijk is iets weerbarstiger.

Nu duimen voor de Juul, ook hier weer net een nieuwe generatie motor; 2015  aluminium   tbi motorblok. 
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2021, 14:31:53 »
Nu duimen voor de Juul, ook hier weer net een nieuwe generatie motor; 2015  aluminium   tbi motorblok.

Wees gerust, de Giulietta is een vrij betrouwbare auto, ook volgens de statistieken van de ANWB en de ADAC.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

GIEL
15

  • Type Alfa: gt junior en stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #9 Gepost op: 21 augustus 2021, 17:23:14 »
Rij nu 159 geen probleem uit 2009 model 2008 , woensdag wezen kijken maar niet mijn auto . Heb er nog 1 op het oog die gaat het denk ik wel worden 😬
*

brinkerik
1.829

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #10 Gepost op: 21 augustus 2021, 18:15:32 »
Nu duimen voor de Juul, ook hier weer net een nieuwe generatie motor; 2015  aluminium   tbi motorblok.

Wees gerust, de Giulietta is een vrij betrouwbare auto, ook volgens de statistieken van de ANWB en de ADAC.

helaas, inmiddels alweer een injector kapot (bosch) en wat navelante stress (koel kanaal inlaat lekte daarna ) en een kapotte airco (leiding onder motor blok ) verder.   Nu nog de corrosie ( puntje achterklep) bijwerken..   Blijf een groot liefhebber, maar frau begint zich wel wat te roeren .

Maar, Bedank t ;)







Waar ik wel gerust ik kan stellen..  Deze motor serie van Alfa, is minder gevoelig voor interne  vervuiling als de VAG blokken..



Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

MysteryAngel
2.692

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #11 Gepost op: 21 augustus 2021, 18:50:43 »
Rij nu 159 geen probleem uit 2009 model 2008 , woensdag wezen kijken maar niet mijn auto . Heb er nog 1 op het oog die gaat het denk ik wel worden 😬

Een Stelvio is natuurlijk een vrij nieuwe auto dus er zullen altijd wel wat puntjes van aandacht zijn,
zoals het infotainment systeem wat al aangehaald is.
Maar over het algemeen lees je vrij weinig negatieve dingen over de auto.
Al zijn ze natuurlijk ook niet echt als warme broodjes verkocht.

Veel succes met de zoektocht. :)
*

DanaBanana
779

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #12 Gepost op: 21 augustus 2021, 19:11:55 »
Al zijn ze natuurlijk ook niet echt als warme broodjes verkocht.
Dat zou je vanuit Nederlands perspectief wel denken. Maar ben net weer terug van een maandje Italiƫ in het valt echt op hoeveel je er daar tegenkomt in de rijkere regio's als Emilia-Romagna, Lombardia, Veneto en Trentino. Weet bijna zeker dat daar in de jaren dat ze beiden op de markt zijn meer Stelvio's zijn verkocht dan Giulia's. En denk ook dat de Stelvio daar qua aantallen kan wedijveren met bijvoorbeeld de Q5.
Ook in Oostenrijk en Zwitserland is de Stelvio lang niet zo'n zeldzaamheid als in Nederland.
Maar blijft natuurlijk een waarheid als een koe dat de Stelvio in Nederland een exclusieve verschijning is.
*

MysteryAngel
2.692

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #13 Gepost op: 27 augustus 2021, 18:49:16 »
Citaat
author=DanaBanana link=topic=10768.msg133988#msg133988 date=1629565915]

Dat zou je vanuit Nederlands perspectief wel denken. Maar ben net weer terug van een maandje Italiƫ in het valt echt op hoeveel je er daar tegenkomt in de rijkere regio's als Emilia-Romagna, Lombardia, Veneto en Trentino. Weet bijna zeker dat daar in de jaren dat ze beiden op de markt zijn meer Stelvio's zijn verkocht dan Giulia's. En denk ook dat de Stelvio daar qua aantallen kan wedijveren met bijvoorbeeld de Q5.
Ook in Oostenrijk en Zwitserland is de Stelvio lang niet zo'n zeldzaamheid als in Nederland.
Maar blijft natuurlijk een waarheid als een koe dat de Stelvio in Nederland een exclusieve verschijning is.

Ik doelde inderdaad ook met name op de Nederlandse markt.
Al deelt de Stelvio natuurlijk ook wel wat techniek met de Giulia.
Dus sommige aandachtspunten voor de Giulia kunnen ook voor de Stelvio opgaan. :)


*

GIEL
15

  • Type Alfa: gt junior en stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aankoop stelvio
« Reactie #14 Gepost op: 28 augustus 2021, 18:10:34 »
Vandaag gekocht een stelvio uit 2019 bedankt voor het mee denken allemaal 😬👍