!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Aankoop tips Giulia Super diesel
« Gepost op: 21 december 2020, 22:50:56 »
Ik ben op zoek naar een Giulia hebben jullie aankooptips?

Eisen:
Automaat
Diesel (2.2)
Automatische stoelen
Stoelverwarming/leer
HK systeem audio
Km onder 130.000

Ben aan het orienteren in het buitenland, de occassions hier zijn nog iets te duur en niet met zoveel opties voor een leuke prijs..

Weten jullie waar ik allemaal op moet letten? Heb er 1 gevonden, 180 pk versie met alles wat ik wil.

Alvast bedankt!
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2020, 07:18:39 »
Het delen van de advertentie kan er voor zorgen dat men wat feedback kan geven op de specifieke auto. Meer ogen zullen meer zien!

De Giulia diesels staan wel te boek als kilometervreters zonder al te vreemde kwalen. Wat aanbod betreft: Duitsland heeft inmiddels een begin gemaakt aan een “inhaalslag” tegen de diesels. Hierdoor ligt de marktwaarde daar wat lager dan in NL, waar we voorlopig nog wel door kunnen met de moderne diesels.

Succes!
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione

Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero

2-wielers:
Ducati S4R 996
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2020, 15:07:18 »
bij klokje rond is er ook een geweest ... kijk maar op youtube
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2020, 16:37:49 »
Volgens mij is er nog relatief weinig bekend over aandachtspunten aangezien de auto's nog jong zijn en er (helaas) niet veel van rondrijden.

Ik heb met de mijne nu een dikke ton gereden en alles functioneert nog prima. Alleen de koppeling is een keer vervangen maar aangezien je voor een automaat wilt gaan, zul je daar geen last van hebben.

Zou zeggen auto goed bekijken en een uitgebreide proefrit maken
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #4 Gepost op: 22 december 2020, 16:51:13 »
Mijzelf ook een Super Diesel automaat gekocht. Wel de 136pk versie, maar inmiddels heeft de boer er 240+ van gemaakt. Een absolute aanrader. Ook enige tijd op zoek geweest naar dezelfde opties voor "betaalbare Giulia", maar deze niet gevonden. Automatische stoelen en zetelverwarming heb ik laten schieten omdat er zich een "koopje" aanbood waar ik op toehapte. Mis ik die opties? hhmm zetelverwarming niet echt eerlijk gezegd. Wagen geeft vrij snel warme lucht en dan mis ik dat niet echt. Wel af en toe wat balen dat ik geen automatische stoelen heb. Niet dat die stoelen zo goed zitten maar wel om aftermarket een grotere te hebben want sommige modellen vragen nu eenmaal dat er bedrading ligt voor zetelverwarming en/of automatische verstelling.
Van de HK systeem trek ik mij niks aan want doof langs één kant dus het geluid is voor mij meer dan voldoende goed zoals het is.
Ook wat gekeken in Duitsland, maar had de indruk dat ze amper of zelfs niet goedkoper zijn dan in Belgie. Om een voorbeeld te geven, mijne kostte 22500e met 27000km op de klok en met jaar all in garantie en onderhoud gekregen. Ondanks dat niet 100% met alle opties was zoals gewenst kon ik die niet laten staan.
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #5 Gepost op: 23 december 2020, 18:20:32 »
Ja ik heb inmiddels ook een mooi prijsje kunnen bedingen en deze heeft eigenlijk alle opties die ik zou willen hebben! Vrouw zou alleen nog heel graag een panoramisch dak willen hebben maar helaas niet gevonden zo rond de 20dz. Deze heeft 124dz km gelopen en 1e.eigenaar en altijd bij hun in onderhoud geweest (Alfa/Fiat dealer)  chippen ga ik zekers z.s.m. doen na aankoop bij Squadra, op de 159 ook massimo gehad en het reed geweldig! Automatische stoelen is handig want vrouwtje is bijna 30cm korter dan mij.. Dus elke keer alles aanpassen handmatig is echt irritant. Stoelverwarming is wel handig in de winter hahaha. Klokje rond video had ik gezien idd goed om te zien dat het goed gebouwde autos zijn!

Nu een ander klein probleempje, de garantie loopt bij hun via Rekoga. Die is alleen geldig op duitse geregistreerde autos. En vervalt dus op het moment dat ik hem hier invoer.. Nu geven ze aan om de garantie voor mij te willen betalen als ik hem hier ergens kan afsluiten.. maar waar??
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Robbros
78

  • Type Alfa: Giulia 2.2jtdm
  • **
    - Junior Alfist
  • startende forum alfist met 25 jaar alfa ervaring
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #6 Gepost op: 23 december 2020, 18:27:56 »
Als aandachtspunt zou je de achterste multistekker van de ECU kunnen controleren . Losmaken en kijken of hier geen vocht en daardoor corrosie op de contacten zit. Als dit het geval is wordt het een hele klus omdat dit dan hoogstwaarschijnlijk koelvloeistof is. Voor meer info kun je me altijd vragen .
Groet, Rob
33,146,145,156,159,gt,giulietta,giulia
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #7 Gepost op: 23 december 2020, 20:26:39 »
Als aandachtspunt zou je de achterste multistekker van de ECU kunnen controleren . Losmaken en kijken of hier geen vocht en daardoor corrosie op de contacten zit. Als dit het geval is wordt het een hele klus omdat dit dan hoogstwaarschijnlijk koelvloeistof is. Voor meer info kun je me altijd vragen .
Groet, Rob
Waar vind ik die? Haha heb je toevallig een fototje ervan?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Robbros
78

  • Type Alfa: Giulia 2.2jtdm
  • **
    - Junior Alfist
  • startende forum alfist met 25 jaar alfa ervaring
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #8 Gepost op: 23 december 2020, 22:25:25 »
zal morgen even een fotootje meesturen.
groet,Rob
33,146,145,156,159,gt,giulietta,giulia
*

Robbros
78

  • Type Alfa: Giulia 2.2jtdm
  • **
    - Junior Alfist
  • startende forum alfist met 25 jaar alfa ervaring
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #9 Gepost op: 24 december 2020, 10:16:31 »
https://images.app.goo.gl/m5Hmvv5tiDkvqJVo6

Op deze link staat een foto van de motor met links achter het koelwaterreservoir met daarvoor de 2 ECU stekkers. Het gaat om de achterste stekker aan de reservoirzijde.
Even het borgpalletje iinduwen en de hendel van de stekker omhoog halen waarna de hele stekker loskomt.
succes,Rob
33,146,145,156,159,gt,giulietta,giulia
*

Robbros
78

  • Type Alfa: Giulia 2.2jtdm
  • **
    - Junior Alfist
  • startende forum alfist met 25 jaar alfa ervaring
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #10 Gepost op: 24 december 2020, 10:23:57 »
33,146,145,156,159,gt,giulietta,giulia
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #11 Gepost op: 24 december 2020, 11:45:21 »
Automatische stoelen is handig want vrouwtje is bijna 30cm korter dan mij.. Dus elke keer alles aanpassen handmatig is echt irritant.

Dat is inderdaad bloedje-irritant. Mijn vriendin is ook zo'n 25 cm kleiner dan ik. Soms vergeet ze de stoel omlaag te zetten, als ik dan de auto in wil stappen moet ik mezelf er eerst even in vouwen om daarna handmatig de stoel omlaag te zetten.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #12 Gepost op: 24 december 2020, 12:09:18 »
Automatische stoelen is handig want vrouwtje is bijna 30cm korter dan mij.. Dus elke keer alles aanpassen handmatig is echt irritant.

Dat is inderdaad bloedje-irritant. Mijn vriendin is ook zo'n 25 cm kleiner dan ik. Soms vergeet ze de stoel omlaag te zetten, als ik dan de auto in wil stappen moet ik mezelf er eerst even in vouwen om daarna handmatig de stoel omlaag te zetten.

Zelfde situatie hier thuis. Oplossing: vrouwtje gaat maar rechts zitten of pakt haar eigen companycar of pretcabrio maar.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #13 Gepost op: 24 december 2020, 14:44:28 »
Ik heb gewoon beide sleutels  kan de vrouw ook niet achter het stuur komen, maar ik ben blij met me elektrische stoelen, ik ben 184 en mijn vrouw 160 dus ik zit met het zelfde probleem, nog een voordeel van de elektrische stoelen is dat de spiegels ook weer goed staat ingesteld.
Allemaal nog een prettige feest dagen en dat
2021 een gezond en een jaar mag worden met eindelijk is een paar nieuwe type Alfa modellen erbij wat heel lang wordt geroepen.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop tips Giulia Super diesel
« Reactie #14 Gepost op: 24 december 2020, 15:00:44 »
@streetscreamer : Dat is puik geregeld! Helaas moeten wij het met 1 auto doen, dus dit kleine ergernisje (ik bedoel de niet automatisch verstelbare stoelen, dus niet mijn vriendin) neem ik maar voor lief.

@Alfa 147 Ti : Ha! Ook een goeie optie! Jij ook fijne feestdagen.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce