!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

DanaBanana
1.077

- Super Alfist
Re: Aanschaf Giulia
« Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2025, 20:50:00 »
Omdat je dat dus niet weet, is de eenvoudigste weg om de kans op schade voor het einde van de levensduur van de auto te voorkomen, de olie tussentijd een keer te vervangen. Of je gokt het erop.
Tsja, ik denk dat 95% of misschien wel 99% van de auto's met een ZF bak wordt bereden door mensen die er gewoon mee rijden, en verder niet actief zijn op dit soort fora of op YouTube op zoek gaan naar filmpjes over het spoelen van versnellingsbakken. Conclusie: bij het overgrote deel van de ZF bakken zal de olie gewoonweg nooit vervangen worden. Als het niet vervangen dan een grote kans op problemen zou geven, dan kon de ZF bak m.i. nooit zo hoog staat aangeschreven qua betrouwbaarheid. De beschrijving "gok" om het niet te doen, lijkt me daarom niet de juiste.

Verder rijden er heel veel auto's met een ZF bak rond, maar moet je blijkbaar met een vergrootglas op zoek naar een bedrijf dat deze service verleent. Da's toch ook wel eigenaardig, vind ik... Voor welke andere vorm van noodzakelijk onderhoud geldt dat?
*

Busso
1.050

• Type Alfa: Giulia
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2025, 21:04:37 »
We kunnen er met z'n allen heel lang over blijven discussiĆ«ren maar we komen er toch niet uit. Doe vooral wat voor jezelf goed voelt. Zoek wel een kundig bedrijf. Die zijn er genoeg. Hier nog ff advies ZF van hun duitse site. Zoals ik zei het is aanbevelingswaardig bij hoge belasting. Ik lees niet dat het is vereist. Veel wijsheid 😉

Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 147 GTA Rosso, 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Ron
313

• Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
    - Senior Alfist
« Reactie #17 Gepost op: Gisteren om 10:27:20 »
Als je in een enigzins aangepaste witte 2018 Giulia proef wilt rijden kom je maar een keer langs. De mijne mag nog steeds weg, maar staat niet actief te koop. Nu nog geen 95.000 km op de teller.

Kan ik eindelijk eens beginnen met een 147 GTA project.

Gr Ron