!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

DanaBanana
1.089

- Super Alfist
Re: Aanschaf Giulia
« Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2025, 20:50:00 »
Omdat je dat dus niet weet, is de eenvoudigste weg om de kans op schade voor het einde van de levensduur van de auto te voorkomen, de olie tussentijd een keer te vervangen. Of je gokt het erop.
Tsja, ik denk dat 95% of misschien wel 99% van de auto's met een ZF bak wordt bereden door mensen die er gewoon mee rijden, en verder niet actief zijn op dit soort fora of op YouTube op zoek gaan naar filmpjes over het spoelen van versnellingsbakken. Conclusie: bij het overgrote deel van de ZF bakken zal de olie gewoonweg nooit vervangen worden. Als het niet vervangen dan een grote kans op problemen zou geven, dan kon de ZF bak m.i. nooit zo hoog staat aangeschreven qua betrouwbaarheid. De beschrijving "gok" om het niet te doen, lijkt me daarom niet de juiste.

Verder rijden er heel veel auto's met een ZF bak rond, maar moet je blijkbaar met een vergrootglas op zoek naar een bedrijf dat deze service verleent. Da's toch ook wel eigenaardig, vind ik... Voor welke andere vorm van noodzakelijk onderhoud geldt dat?
*

Busso
1.061

• Type Alfa: Giulia
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2025, 21:04:37 »
We kunnen er met z'n allen heel lang over blijven discussiëren maar we komen er toch niet uit. Doe vooral wat voor jezelf goed voelt. Zoek wel een kundig bedrijf. Die zijn er genoeg. Hier nog ff advies ZF van hun duitse site. Zoals ik zei het is aanbevelingswaardig bij hoge belasting. Ik lees niet dat het is vereist. Veel wijsheid 😉

Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 147 GTA Rosso, 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Ron
322

• Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
    - Senior Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 14 juni 2025, 10:27:20 »
Als je in een enigzins aangepaste witte 2018 Giulia proef wilt rijden kom je maar een keer langs. De mijne mag nog steeds weg, maar staat niet actief te koop. Nu nog geen 95.000 km op de teller.

Kan ik eindelijk eens beginnen met een 147 GTA project.

Gr Ron
*

Don Pietro
132

• Type Alfa: Stelvio Super 2.0
    - Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 15 juni 2025, 08:02:31 »
We kunnen er met z'n allen heel lang over blijven discussiëren maar we komen er toch niet uit. Doe vooral wat voor jezelf goed voelt. Zoek wel een kundig bedrijf. Die zijn er genoeg. Hier nog ff advies ZF van hun duitse site. Zoals ik zei het is aanbevelingswaardig bij hoge belasting. Ik lees niet dat het is vereist. Veel wijsheid 😉

https://aftermarket.zf.com/de/aftermarket-portal/fuer-werkstaetten/praxis-tipps/getriebe/getriebeoelwechsel-pkw/

Zoals je al zegt, wordt het wel geadviseerd. Ik ben van plan het te laten verversen, niet spoelen. Stelvio heeft 171 dkm erop zitten. Waarvan 20 k ik zelf heb gereden, lange en korte ritten. De vorige eigenaar had een caravan, dus ook een reden om te verversen.
Pre owned: 33 1.7 16V - 155 1.8 TS  - 145 1.6 16V - 156 2.0  TS Selespeed - 147 Gta - Lancia Delta 1.4 T-Jet 150 pk Platino - Alfa Romeo Giulia 2.2 jtdm
*

Storm55
55

• Type Alfa: Guilietta
  • **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #19 Gepost op: 16 juni 2025, 09:45:28 »
Het is een Giulia 2.0T B-Tech uit 2019, met 53000 km geworden. Hele mooie nette auto. Alles erop en eraan car-play, allerlei rij-assistenties. Neder;andse auto met onderhoudsboekje. Een jaar Bovag garantie.
Ook heb ik met een AWD gereden. Rijdt super, maar deze was helemaal kaal. Niet eens voor- en achteruitrij sensoren enz.
Nu wachten op de aflevering.

*

Storm55
55

• **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #20 Gepost op: 16 juni 2025, 09:46:32 »
Ohja vergeten: van binnen en buiten Veloce pakket...
*

Brams77
145

• Type Alfa: Giulia Veloce ‘17
    - Alfist
« Reactie #21 Gepost op: 16 juni 2025, 10:01:42 »
Gefeliciteerd! @Storm55
Keurige spec en nette kilometerstand👌 We zijn wel benieuwd naar wat plaatjes natuurlijk!😉
*

Arnog
31

• Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #22 Gepost op: 17 juni 2025, 22:45:05 »
Het is een Giulia 2.0T B-Tech uit 2019, met 53000 km geworden. Hele mooie nette auto. Alles erop en eraan car-play, allerlei rij-assistenties. Neder;andse auto met onderhoudsboekje. Een jaar Bovag garantie.
Ook heb ik met een AWD gereden. Rijdt super, maar deze was helemaal kaal. Niet eens voor- en achteruitrij sensoren enz.
Nu wachten op de aflevering.

Ik heb enkel ervaring met mijn B-Tech Giulia, maar het verbaast me soms nog steeds wat voor opties ik voor lief neem waarvan ik dacht dat ze gewoon fabriek-af zouden zijn. Net zoals ventilatie achterin. Parkeersensoren. Bijzonder hoor, voor zo’n prijsklasse.
*

MysteryAngel
3.144

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #23 Gepost op: 18 juni 2025, 17:57:45 »
Gefeliciteerd mooie uitvoering zo'n B-tech.
En ik zou persoonlijk ook eerder voor een rwd kiezen als die beter in de spulletjes zit.
awd is leuk maar voegt over het algemeen niet zo heel veel toe.
*

Storm55
55

• **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #24 Gepost op: 6 juli 2025, 12:22:19 »
Ik wil wel foto plaatsten, maar kan jpg plaatsen.
*

DanielH92
2.372

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #25 Gepost op: 6 juli 2025, 13:48:20 »
Gebruik de groene knop om afbeeldingen te uploaden.

*

Storm55
55

• **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #26 Gepost op: 6 juli 2025, 14:26:40 »

Dit is hem geworden....
*

Robert69
1.860

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #27 Gepost op: 6 juli 2025, 18:51:32 »
Mooie kleur vind ik dat. Had ik ook bijna gekocht, als de historie niet zo dubieus was geweest van het exemplaar dat ik op het oog had.

Veel plezier ermee!
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

MysteryAngel
3.144

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist