!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

robijno1985
7

  • Type Alfa: Nog geen
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aanschaf Quadrifoglio
« Reactie #15 Gepost op: 8 september 2021, 18:38:13 »
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
In Amerika is er veel schade door pingelen. Ze tanken daar kwaliteit die net iets anders is dan hier (c.a. RON 95/97) en dan bijv. met Squadra Tuning. Vervolgens besteld men een nieuwe cilinderkop, omdat kleppen e.d. niet los te bestellen zijn. Dan krijgt de dealer dus een 'kale' kop geleverd zonder nokkenassen en kleppen. Dan moet er dus een motor vervangen worden. Dit is wat ik lees op Giuliaforums.

Dus het motorblok is qua sterkte niet zo heel erg goed?
In verhouding met een Nissan GT-R of een E63s AMG?
*

__1337__
391

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aanschaf Quadrifoglio
« Reactie #16 Gepost op: 8 september 2021, 19:52:42 »
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 18:38:13
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 18:38:13
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
In Amerika is er veel schade door pingelen. Ze tanken daar kwaliteit die net iets anders is dan hier (c.a. RON 95/97) en dan bijv. met Squadra Tuning. Vervolgens besteld men een nieuwe cilinderkop, omdat kleppen e.d. niet los te bestellen zijn. Dan krijgt de dealer dus een 'kale' kop geleverd zonder nokkenassen en kleppen. Dan moet er dus een motor vervangen worden. Dit is wat ik lees op Giuliaforums.

Dus het motorblok is qua sterkte niet zo heel erg goed?
In verhouding met een Nissan GT-R of een E63s AMG?
In Amerika blijkt van niet, maar hier in Europa heb ik weinig geks gelezen. Ik vermoed dat het daar vooral ligt aan kwaliteit benzine t.o.v. hier. Ik ken hier in NL één verhaal van een kapotte motor, die is stuk gelopen nadat deze 2x een olie interval achter elkaar heeft overgeslagen. Verder zie je ze ook te koop met 120k op de teller. Als je wilt krijg je alles kapot natuurlijk. Naar mijn idee zijn het best prima motoren. Ik rijd de auto dagelijks en ga er met gezond verstand mee om. Alleen de sprintjes etc zijn erg verleidelijk.....
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

robijno1985
7

  • Type Alfa: Nog geen
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aanschaf Quadrifoglio
« Reactie #17 Gepost op: 8 september 2021, 20:17:46 »
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 19:52:42
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 19:52:42
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 18:38:13
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 18:38:13
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
In Amerika is er veel schade door pingelen. Ze tanken daar kwaliteit die net iets anders is dan hier (c.a. RON 95/97) en dan bijv. met Squadra Tuning. Vervolgens besteld men een nieuwe cilinderkop, omdat kleppen e.d. niet los te bestellen zijn. Dan krijgt de dealer dus een 'kale' kop geleverd zonder nokkenassen en kleppen. Dan moet er dus een motor vervangen worden. Dit is wat ik lees op Giuliaforums.

Dus het motorblok is qua sterkte niet zo heel erg goed?
In verhouding met een Nissan GT-R of een E63s AMG?
In Amerika blijkt van niet, maar hier in Europa heb ik weinig geks gelezen. Ik vermoed dat het daar vooral ligt aan kwaliteit benzine t.o.v. hier. Ik ken hier in NL één verhaal van een kapotte motor, die is stuk gelopen nadat deze 2x een olie interval achter elkaar heeft overgeslagen. Verder zie je ze ook te koop met 120k op de teller. Als je wilt krijg je alles kapot natuurlijk. Naar mijn idee zijn het best prima motoren. Ik rijd de auto dagelijks en ga er met gezond verstand mee om. Alleen de sprintjes etc zijn erg verleidelijk.....
Oke.

Ik wil ook best een paar gaan doortrekken qua stoplicht acceleratie zeg maar..
Dan hoop ik wel dat de motor sterk genoeg is om dit aan te kunnen.
*

__1337__
391

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aanschaf Quadrifoglio
« Reactie #18 Gepost op: 8 september 2021, 20:20:58 »
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 20:17:46
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 20:17:46
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 19:52:42
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 19:52:42
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 18:38:13
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 18:38:13
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
In Amerika is er veel schade door pingelen. Ze tanken daar kwaliteit die net iets anders is dan hier (c.a. RON 95/97) en dan bijv. met Squadra Tuning. Vervolgens besteld men een nieuwe cilinderkop, omdat kleppen e.d. niet los te bestellen zijn. Dan krijgt de dealer dus een 'kale' kop geleverd zonder nokkenassen en kleppen. Dan moet er dus een motor vervangen worden. Dit is wat ik lees op Giuliaforums.

Dus het motorblok is qua sterkte niet zo heel erg goed?
In verhouding met een Nissan GT-R of een E63s AMG?
In Amerika blijkt van niet, maar hier in Europa heb ik weinig geks gelezen. Ik vermoed dat het daar vooral ligt aan kwaliteit benzine t.o.v. hier. Ik ken hier in NL één verhaal van een kapotte motor, die is stuk gelopen nadat deze 2x een olie interval achter elkaar heeft overgeslagen. Verder zie je ze ook te koop met 120k op de teller. Als je wilt krijg je alles kapot natuurlijk. Naar mijn idee zijn het best prima motoren. Ik rijd de auto dagelijks en ga er met gezond verstand mee om. Alleen de sprintjes etc zijn erg verleidelijk.....
Oke.

Ik wil ook best een paar gaan doortrekken qua stoplicht acceleratie zeg maar..
Dan hoop ik wel dat de motor sterk genoeg is om dit aan te kunnen.
Dat kan zeker ook wel, maar als jij met koude motor bijv. overal het mannetje wilt zijn, dan blijft de boel niet heel. Met goedkope 95 in je tank, heb je niet het maximale vermogen. Idem geldt voor onderhoud. Dat bedoel ik met gezond verstand.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Aanschaf Quadrifoglio
« Reactie #19 Gepost op: 8 september 2021, 20:30:55 »
krijg ook de indruk dat de service organisatie / garages in Amerika nog niet echt voldoende kennis hebben over de auto's.....
Uit de USA forum berichten lijkt ook dat men erg gemakkelijk is met het gewoon maar uitwisselen van zaken bij problemen, en reserve onderdelen ook een probleem is....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

robijno1985
7

  • Type Alfa: Nog geen
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aanschaf Quadrifoglio
« Reactie #20 Gepost op: 8 september 2021, 20:33:53 »
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 20:20:58
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 20:20:58
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 20:17:46
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 20:17:46
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 19:52:42
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 19:52:42
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 18:38:13
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 18:38:13
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
In Amerika is er veel schade door pingelen. Ze tanken daar kwaliteit die net iets anders is dan hier (c.a. RON 95/97) en dan bijv. met Squadra Tuning. Vervolgens besteld men een nieuwe cilinderkop, omdat kleppen e.d. niet los te bestellen zijn. Dan krijgt de dealer dus een 'kale' kop geleverd zonder nokkenassen en kleppen. Dan moet er dus een motor vervangen worden. Dit is wat ik lees op Giuliaforums.

Dus het motorblok is qua sterkte niet zo heel erg goed?
In verhouding met een Nissan GT-R of een E63s AMG?
In Amerika blijkt van niet, maar hier in Europa heb ik weinig geks gelezen. Ik vermoed dat het daar vooral ligt aan kwaliteit benzine t.o.v. hier. Ik ken hier in NL één verhaal van een kapotte motor, die is stuk gelopen nadat deze 2x een olie interval achter elkaar heeft overgeslagen. Verder zie je ze ook te koop met 120k op de teller. Als je wilt krijg je alles kapot natuurlijk. Naar mijn idee zijn het best prima motoren. Ik rijd de auto dagelijks en ga er met gezond verstand mee om. Alleen de sprintjes etc zijn erg verleidelijk.....
Oke.

Ik wil ook best een paar gaan doortrekken qua stoplicht acceleratie zeg maar..
Dan hoop ik wel dat de motor sterk genoeg is om dit aan te kunnen.
Dat kan zeker ook wel, maar als jij met koude motor bijv. overal het mannetje wilt zijn, dan blijft de boel niet heel. Met goedkope 95 in je tank, heb je niet het maximale vermogen. Idem geldt voor onderhoud. Dat bedoel ik met gezond verstand.
Ik heb letterlijk nog nooit met een koude motor zitten trappen + dat ik al vanaf mijn 19e,  Ron 98 tank of de betere brandstoffen. Nooit op bezuinigd, zelfde als het verversen van de olie.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aanschaf Quadrifoglio
« Reactie #21 Gepost op: 9 september 2021, 11:05:12 »
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 20:17:46
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 20:17:46
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 19:52:42
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 19:52:42
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 18:38:13
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 18:38:13
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
In Amerika is er veel schade door pingelen. Ze tanken daar kwaliteit die net iets anders is dan hier (c.a. RON 95/97) en dan bijv. met Squadra Tuning. Vervolgens besteld men een nieuwe cilinderkop, omdat kleppen e.d. niet los te bestellen zijn. Dan krijgt de dealer dus een 'kale' kop geleverd zonder nokkenassen en kleppen. Dan moet er dus een motor vervangen worden. Dit is wat ik lees op Giuliaforums.

Dus het motorblok is qua sterkte niet zo heel erg goed?
In verhouding met een Nissan GT-R of een E63s AMG?
In Amerika blijkt van niet, maar hier in Europa heb ik weinig geks gelezen. Ik vermoed dat het daar vooral ligt aan kwaliteit benzine t.o.v. hier. Ik ken hier in NL één verhaal van een kapotte motor, die is stuk gelopen nadat deze 2x een olie interval achter elkaar heeft overgeslagen. Verder zie je ze ook te koop met 120k op de teller. Als je wilt krijg je alles kapot natuurlijk. Naar mijn idee zijn het best prima motoren. Ik rijd de auto dagelijks en ga er met gezond verstand mee om. Alleen de sprintjes etc zijn erg verleidelijk.....
Oke.

Ik wil ook best een paar gaan doortrekken qua stoplicht acceleratie zeg maar..
Dan hoop ik wel dat de motor sterk genoeg is om dit aan te kunnen.

Wat verwacht je anders dan? Klinkt een beetje flauw, maar hoezo zou een motor niet een stoplichtsprintje aankunnen? Dat kan iedere motor. Hoe lang het blok/turbo mee gaat, is er afhankelijk van je rijgedrag.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

volhouder
63

  • Type Alfa: Giulia 2.9
  • **
    - Junior Alfist
  • Italiaanse auto's hebben iets .
Re: Aanschaf Quadrifoglio
« Reactie #22 Gepost op: 23 november 2021, 20:54:23 »
Citaat van: alfata op  9 september 2021, 11:05:12
Citaat van: alfata op  9 september 2021, 11:05:12
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 20:17:46
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 20:17:46
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 19:52:42
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 19:52:42
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 18:38:13
Citaat van: robijno1985 op  8 september 2021, 18:38:13
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
Citaat van: __1337__ op  8 september 2021, 15:58:53
In Amerika is er veel schade door pingelen. Ze tanken daar kwaliteit die net iets anders is dan hier (c.a. RON 95/97) en dan bijv. met Squadra Tuning. Vervolgens besteld men een nieuwe cilinderkop, omdat kleppen e.d. niet los te bestellen zijn. Dan krijgt de dealer dus een 'kale' kop geleverd zonder nokkenassen en kleppen. Dan moet er dus een motor vervangen worden. Dit is wat ik lees op Giuliaforums.

Dus het motorblok is qua sterkte niet zo heel erg goed?
In verhouding met een Nissan GT-R of een E63s AMG?
In Amerika blijkt van niet, maar hier in Europa heb ik weinig geks gelezen. Ik vermoed dat het daar vooral ligt aan kwaliteit benzine t.o.v. hier. Ik ken hier in NL één verhaal van een kapotte motor, die is stuk gelopen nadat deze 2x een olie interval achter elkaar heeft overgeslagen. Verder zie je ze ook te koop met 120k op de teller. Als je wilt krijg je alles kapot natuurlijk. Naar mijn idee zijn het best prima motoren. Ik rijd de auto dagelijks en ga er met gezond verstand mee om. Alleen de sprintjes etc zijn erg verleidelijk.....
Oke.

Ik wil ook best een paar gaan doortrekken qua stoplicht acceleratie zeg maar..
Dan hoop ik wel dat de motor sterk genoeg is om dit aan te kunnen.

Wat verwacht je anders dan? Klinkt een beetje flauw, maar hoezo zou een motor niet een stoplichtsprintje aankunnen? Dat kan iedere motor. Hoe lang het blok/turbo mee gaat, is er afhankelijk van je rijgedrag.

Het is een Ferrari motor en die kunnen mooie motoren bouwen die bij goed gebruik ook heel blijven . Eerst warm rijden , let dan op je olie temp en met het standaard vermogen kom je echt niets tekort .
eerdere Alfa's: 2 Giulietta 1.6  , Giulietta 2.0 (met kontje) Alfa 75 1.8  nu Giulia 2.9