!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Lynx88
8

  • Type Alfa: Guilia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aantal km per tankbeurt?
« Reactie #15 Gepost op: 8 januari 2024, 23:41:14 »
Bij mijn Giulia schiet het verbruik echt omhoog bij stadverkeer.

Met alleen snelweg heen en weer kachelen naar werk zit ik met gemak tussen de 6-7 L/100km.
Ooit naar Zwitserland ook al over 900km 1:17 gehaald. Toen ook flink wat kilometers op 1 tank gehaald.

Voorheen toen ik dichter bij werk woonde bij woon-werk door de stad heen zefs een keer 1:10 aan getikt.
Start-Stop systeem staat standaard uit, nu zet ik hem wel eens aan als ik de stad in kom maar werkt het meestal niet.

Ben benieuwd wat mensen met de 2.0T Stelvio halen bij 90km snelweg en dan 100km/h rijden.
Overweeg om over te stappen om de boot te kunnen trekken.
Misschien dan zelfs 30mm verlagen voor een wat lager verbruik.

Ga dermate veel woon-werk km's rijden als Corona weer uit de wereld is dat benzine niet erg voordelig is (200km p/dag).
Alleen zie je niet veel Stelvio diesel Q4 in aanbod langskomen en ben bang voor de restwaarde over een paar jaar om weer een verse aan te schaffen.

Ik haal morgen mijn 2.0T op, dus dan kan ik er wat over zeggen.
Trouwens, waarom kijk je niet in Duitsland? Meer dan genoeg aanbod.

Heb ook wel in Duitsland rond gekeken.
Inderdaad leuke wagens, maar de Giulia verkoopt niet zo makkelijk particulier voor deze bedragen.
Dus dan eindig ik bij een opkoper die er waarschijnlijk niet voor geeft wat ik wil.
Bij een dealer heb je dan iig nog mogelijkheden tot inruil.

Edit: nog even bij de Giulia gekeken, staat nu op gemiddeld 7.8L/100km over 26k km.
Blijkbaar heeft de dealer mijn Trip B een keer gewist. Van die laatste 26k km zit ook aardig wat door de stad, meer de laatste 10k veel snelweg.

Niemand heeft nog de 2.0T op LPG gezet denk ik.
Is wellicht nog interessant t.o.v. Diesel bij veel woon-werk, al moet je dan duurdere aanschaf + het systeem mee rekenen.

Kan de Guilia 2.0 T op LPG gezet worden?
de LPG dealer zei dat 'hij dacht' dat het niet meer kan, toen ik vroeg waarom ik dan reclame zie van Prins met een Stelvio zei hij datze dit in het verleden gedaan hebben maar nu niet meer,
waarom het nu niet meer zou gaan kon hij niet uitleggen?
Iemand hiermee bekend of kan ik hiervoor best een nieuw topic openen?
thx
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aantal km per tankbeurt?
« Reactie #16 Gepost op: 8 januari 2024, 23:46:00 »
Citaat van: Lynx88 op  8 januari 2024, 23:41:14
Citaat van: Lynx88 op  8 januari 2024, 23:41:14
Bij mijn Giulia schiet het verbruik echt omhoog bij stadverkeer.

Met alleen snelweg heen en weer kachelen naar werk zit ik met gemak tussen de 6-7 L/100km.
Ooit naar Zwitserland ook al over 900km 1:17 gehaald. Toen ook flink wat kilometers op 1 tank gehaald.

Voorheen toen ik dichter bij werk woonde bij woon-werk door de stad heen zefs een keer 1:10 aan getikt.
Start-Stop systeem staat standaard uit, nu zet ik hem wel eens aan als ik de stad in kom maar werkt het meestal niet.

Ben benieuwd wat mensen met de 2.0T Stelvio halen bij 90km snelweg en dan 100km/h rijden.
Overweeg om over te stappen om de boot te kunnen trekken.
Misschien dan zelfs 30mm verlagen voor een wat lager verbruik.

Ga dermate veel woon-werk km's rijden als Corona weer uit de wereld is dat benzine niet erg voordelig is (200km p/dag).
Alleen zie je niet veel Stelvio diesel Q4 in aanbod langskomen en ben bang voor de restwaarde over een paar jaar om weer een verse aan te schaffen.

Ik haal morgen mijn 2.0T op, dus dan kan ik er wat over zeggen.
Trouwens, waarom kijk je niet in Duitsland? Meer dan genoeg aanbod.

Heb ook wel in Duitsland rond gekeken.
Inderdaad leuke wagens, maar de Giulia verkoopt niet zo makkelijk particulier voor deze bedragen.
Dus dan eindig ik bij een opkoper die er waarschijnlijk niet voor geeft wat ik wil.
Bij een dealer heb je dan iig nog mogelijkheden tot inruil.

Edit: nog even bij de Giulia gekeken, staat nu op gemiddeld 7.8L/100km over 26k km.
Blijkbaar heeft de dealer mijn Trip B een keer gewist. Van die laatste 26k km zit ook aardig wat door de stad, meer de laatste 10k veel snelweg.

Niemand heeft nog de 2.0T op LPG gezet denk ik.
Is wellicht nog interessant t.o.v. Diesel bij veel woon-werk, al moet je dan duurdere aanschaf + het systeem mee rekenen.

Kan de Guilia 2.0 T op LPG gezet worden?
de LPG dealer zei dat 'hij dacht' dat het niet meer kan, toen ik vroeg waarom ik dan reclame zie van Prins met een Stelvio zei hij datze dit in het verleden gedaan hebben maar nu niet meer,
waarom het nu niet meer zou gaan kon hij niet uitleggen?
Iemand hiermee bekend of kan ik hiervoor best een nieuw topic openen?
thx
of morgen zelf Prins bellen?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍