!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Jorn
19

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Gepost op: 13 juli 2019, 00:02:06 »
Voor degene die dit leuke feitjes vinden. Tegenwoordig heeft de RDW een "open data base", hier kun je vrij makkelijk in filteren!

Het aantal Giulia Quadrifoglio's in Nederland op dit moment = 90
Met wat creatief naar de data kijken kom ik uit op 42 auto's nieuw geleverd en 48 auto's geïmporteerd.

Op basis van het gewicht kun je zien dat er 18 een handbak hebben en 68 een automaat... 4 auto's hebben een gewicht van 1570 kg...

En dan nog de kleurtjes: Met een witte ben je het meest uniek!
ROOD   43
GRIJS   14
ZWART   18
BLAUW   9
WIT           6


En wat de Stelvio Quadrifoglio's betreft: in totaal rijden er 29 rond!
Hiervan zijn er in ieder geval 21 nieuw geleverd + 4 geïmporteerd. De overige 5 is lastig te beoordelen op basis van de BPM... of ze zijn geleverd met weinig opties, of heel jong geïmporteerd.

De kleurtjes?
ROOD   7
GRIJS   4
ZWART   7
BLAUW   6
WIT           5

En mocht je zelf een iets ander op willen zoeken, hierbij het linkje naar de data set van alle Alfa's in NL: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Alfa-Romeo/96f9-nanm
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2019, 01:10:46 »
Dit heb ik altijd al eens in willen zien van verschillende auto modellen!
Leuk dat je het deelt 😄

Zo te zien is @Donald één van de zes gelukkige in Nederland met een blauwe Stelvio Quadrifoglio 😜
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2019, 10:45:44 »
Opvallend toch wel het hoge aandeel aan import. Ik vraag me dan altijd af waar die vandaan komen en wat de historie is. ik weet uit betrouwbare bron dat dit niet altijd zuivere koffie is.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Jorn
19

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2019, 12:03:19 »
Opvallend toch wel het hoge aandeel aan import. Ik vraag me dan altijd af waar die vandaan komen en wat de historie is. ik weet uit betrouwbare bron dat dit niet altijd zuivere koffie is.

Valt mee hoor, 1 ervan is die van mij;) Naast particulieren halen ook veel dealers halen ook jonggebruikte Q's uit duitsland en verkopen ze dan weer hier.  In Duitsland zijn ze nieuw een stuk goedkoper dan hier door de BPM, en deze gaat de eerste jaren erg hard naar beneden. Komt erop neer dan je nu een mooi jong gebruikte Q kan importeren voor in totaal zo'n 65-80k. Toch een groot verschil met de nieuwprijs hier in NL. Tevens is het aanbod aan jong gebruikte Q's in Duitsland een stuk groter dan in NL.  Tevens hebben in Duitsland de dealers een meldingsplicht (wettelijk bepaald) dat ze alle schades e.d. uit het verleden kenbaar moeten maken aan de kopende partij. Het wordt er zelfs als misdrijf gezien als een dealer het niet vermeldt...  Een NAP (landelijke kilometer registratie) hebben ze dan helaas weer niet. En Alfa heeft helaas ook geen mooi gekoppeld registratie systeem zodat elke dealer de historie van de auto na kan kijken (zoals bijna elk ander merk dat wel heeft), ze kunnen wel inzien of de updates uitgevoerd zijn, maar dat is ook alles. Wil je dus de onderhoudshistorie inzichtelijk krijgen moet je echt contact opnemen met de dealer waar het onderhoud is uitgevoerd.

Oftewel, ik kan het iedereen aanraden:) Mocht iemand meer info willen hebben kan je mij altijd even een persoonlijk berichtje sturen!
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2019, 13:31:52 »
Toch nog een groot aantal Alfa-liefhebbers in de sportwereld te vinden, zo te zien!
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Reactie #5 Gepost op: 13 juli 2019, 17:40:50 »
En Alfa heeft helaas ook geen mooi gekoppeld registratie systeem zodat elke dealer de historie van de auto na kan kijken (zoals bijna elk ander merk dat wel heeft)

Hier heb ik bij mijn Giulietta zoektocht gelukkig andere (betere) ervaringen mee. Alles inzichtelijk voor NL-dealer voor (bijvoorbeeld) een DUI-auto...

Ik vermoed dat het eerder 'niet willen' dan 'niet kunnen' is bij sommigen onder het dealergilde..
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

Jorn
19

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Reactie #6 Gepost op: 13 juli 2019, 18:26:47 »
Ik ben bij 2 alfa dealers in NL geweest om het na te vragen.. en heb een 3e gebeld. Overal hetzelfde verhaal: in hun systeem konden ze het onderhoud niet inzien dat in Duitsland gedaan was, alleen wel wat er onder garantie vervangen was + de geïnstalleerde updates. De auto was bij FCA in Frankfurt (1 van de grotere in Duitsland) in onderhoud..

Maar goed, was ook niet zo spannend, auto had in totaal 3 beurtjes gehad:)
Re: Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Reactie #7 Gepost op: 13 juli 2019, 21:43:49 »
Dit heb ik altijd al eens in willen zien van verschillende auto modellen!
Leuk dat je het deelt 😄

Zo te zien is @Donald één van de zes gelukkige in Nederland met een blauwe Stelvio Quadrifoglio 😜

Zeker een leuke internetlink.... zo te zien stond de mijne als 6e op kenteken in NL van alle Stelvio's Q en was het de eerste blauwe. Ik ben benieuwd of er van die 6 blauwe ook nog donkerblauwe tussen zitten. Ik weet dat er minstens 3 Blu Misano versies rondrijden.

Je Giulia Q ziet er top uit @Jorn !
*

tjr
55

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Reactie #8 Gepost op: 6 november 2019, 12:27:05 »
Link voor degenen die niet zelf willen filteren:

https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Alfa-Romeo-Giulia-Quadrifoglio/gji2-xhtb/data

Teller staat op 96 inmiddels. Interessant ook om die BPM bedragen te kunnen vergelijken zo.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Reactie #9 Gepost op: 6 november 2019, 12:52:55 »
inderdaad de BPM hoe kan iemand nu maar 2k bpm betalen. wel leuk daar niet van ...

is die dan helemaal basic op de zaak ofzo ?
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Reactie #10 Gepost op: 6 november 2019, 13:05:16 »
Citaat van: SpecialVeloce op  6 november 2019, 12:52:55
Citaat van: SpecialVeloce op  6 november 2019, 12:52:55
inderdaad de BPM hoe kan iemand nu maar 2k bpm betalen. wel leuk daar niet van ...

is die dan helemaal basic op de zaak ofzo ?

Lijkt me dat die met schade is geïmporteerd.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Reactie #11 Gepost op: 6 november 2019, 13:28:16 »
Zijn vaak auto's met schade die geïmporteerd worden.
Wel bizar hoeveel BPM er op zo'n ding zit. Zelfs eentje met dik 35.000 euro aan BPM. Ongelooflijk...
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Reactie #12 Gepost op: 6 november 2019, 13:32:28 »
Nederlands geleverde auto die waarschijnlijk lekker in de opties zit, nieuwwaarde € 139.835,-  :)
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Aantal Quadrifoglio's in Nederland
« Reactie #13 Gepost op: 6 november 2019, 14:09:06 »
Citaat van: TimW op  6 november 2019, 13:32:28
Citaat van: TimW op  6 november 2019, 13:32:28
Nederlands geleverde auto die waarschijnlijk lekker in de opties zit, nieuwwaarde € 139.835,-  :)

Deze dus: https://www.autogespot.nl/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio/2019/08/30

Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1