!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Martinsvino
12

  • Type Alfa: Giullia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
achterdemper weghalen
« Gepost op: 26 januari 2021, 10:33:13 »
Hoi, ik heb een Giulia 2.0 getuned naar 280 pk en ik zit er aan te denken om de einddemper te vervangen voor een openpijp, heeft iemand hier al ervaring mee. Ik heb filmpjes op Youtube gezien en daar lijkt het geluid niet heel erg hard.
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: achterdemper weghalen
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2021, 17:05:36 »
Ik heb zelf een bypass klep gemaakt die voor de einddemper aftakt naar de linker uitgang. Bij een koude start is, door het verlate ontstekingstijdstip, het geluid veel sterker. Het sterkst bij zo'n 1700-1800 rpm.
Vroeg in de ochtend de straat uitrijden doe ik dan liever even met klep dicht.

Zowel middenpijp als de pijp naar de einddemper kennen ook nog een plat stuk. Mocht je oversized ronde pijp monteren, reken maar dat dat meer herrie gaat geven (en aandacht van de hermandad)
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: achterdemper weghalen
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2021, 17:51:54 »
ik heb op de guilia 2l benziene een ulter kleppen uitlaat achter pot er onder gezet de tussen demper 3 jaar geleden al verwijderd het geluid is goed aan wezig met de klep open

echt een aanrader

 
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: achterdemper weghalen
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2021, 17:53:37 »
anders een keer ergens afspreken dan kan je luisteren
ligt er aan waar je vandaan kom
*

Martinsvino
12

  • Type Alfa: Giullia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: achterdemper weghalen
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2021, 08:33:42 »
Dank jullie wel voor je reacties maar ik heb inmiddels gezien dat een openpijp zonder demper geen EC goedkeuring heeft en ik zit niet op problemen te wachten tijdens een eventuele keuring.  Een pijp met kleppen was een goede optie maar daar twijfel ik aan of deze goed blijven sluiten na verloop van tijd. Ik heb nu besloten een ragazzon achterdemper te laten monteren en als dat nog niet voldoende geluid geeft kan ik altijd nog een ragazzon middenpijp laten monteren.
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: achterdemper weghalen
« Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2021, 10:08:54 »
Dank jullie wel voor je reacties maar ik heb inmiddels gezien dat een openpijp zonder demper geen EC goedkeuring heeft en ik zit niet op problemen te wachten tijdens een eventuele keuring.  Een pijp met kleppen was een goede optie maar daar twijfel ik aan of deze goed blijven sluiten na verloop van tijd. Ik heb nu besloten een ragazzon achterdemper te laten monteren en als dat nog niet voldoende geluid geeft kan ik altijd nog een ragazzon middenpijp laten monteren.

Ik ben tevreden met alleen de achterdemper van Razzagon.
Valt nog normaal mee te cruisen en een lekker geluidje als je accelereert.
Heb toen een keer met iemand zijn auto gereden die ook de middenpijp zonder demper had, dat vond ik te aanwezig.

Hen wel een dreun bij 160 op de autobahn, daarvoor wilde ik nog eens de kofferbak beter isoleren.

Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Martinsvino
12

  • Type Alfa: Giullia
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: achterdemper weghalen
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2021, 11:10:25 »
Leuk om te horen dat de achterdemper van Ragazzon je zo goed bevalt PascalV en ach die dreun bij 160 km dan rij ik gewoon iets harder ;-)
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: achterdemper weghalen
« Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2021, 17:58:54 »
Gaat je niet tegen vallen rij sinds Augustus ook met  een ragazzon  einddemper en ik vindt het helemaal top, niet te veel lawaai maar wel net wat extra geluid dit hoort gewoon bij deze auto anders koop ik wel een Id3😜
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: achterdemper weghalen
« Reactie #8 Gepost op: 14 november 2023, 23:56:41 »
Rijden jullie dan de Ragazzon zonder einddemper, dus zoiets als dit: https://shop.hs-corse.nl/products/ragazzon-rvs-eindpijp-zonder-demper-voor-oe-sierstukken-alfa-stelvio-2-0-turbo-q4?variant=41447766687933

Of juist iets met demper?
*

Marcel1979
575

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: achterdemper weghalen
« Reactie #9 Gepost op: 15 november 2023, 07:11:18 »
Ik rij met het eindstuk van Ragazzon. Zonder demper dus. Besteld bij JTD Performance.

Reactie #80 van mijn topic

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/show-your-ride/de-giulia-van-marcel1979/
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV