!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Fritsie
131

  • ***
    - Alfist
achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Gepost op: 17 maart 2019, 18:57:14 »
Ik heb een Giulia 2.0 en aan de achterzijde 1 uitlaat. Ik vind dat redelijk simpel en ben op zoek naar een wat sportievere achterkant. De achterzijde van de Q gaat wellicht wat ver maar daar daar tussenin zou mooi zijn. Ik hoef ook niet veel geluid erbij te hebben (alhoewel de tweede uitlaat geen sieruitlaat moet zijn) maar een wat sportievere look die beter past bij de auto.

De achterzijde van de Veloce zou een keuze kunnen zijn, weet alleen niet of deze op een 2.0 versie is te zetten en wat de kosten daarvan zijn. Iemand ook hier al eens naar gekeken of naar alternatieven. Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
Alfa Romeo Giulia 2.0 T Super 280pk AT
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2019, 19:44:21 »
Je zou bij de dealer kunnen informeren of het mogelijk is de diffuser en toebehoren van de 2.0 Super (Veloce) te installeren. Deze voldoet denk ik aan jou ideeën.

Heb je de Giulia via een dealer? Dan is after market een optie. Kost wel wat, want een dealer rekent redelijke prijzen.
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2019, 21:16:52 »
Er zijn standaard kits om er sowieso 2 enkele uitlaten van te maken.
- extra uitlaat stuk voor rechts
- andere ‘difusor’ / grijze stuk kunststof met daarin 2 openingen ipv 1. Onderdelen zijn via de dealer of Bijvoorbeeld Qverde te verkrijgen. Reken op zo’n 800-1000(?) euro

Zo’n oplossing zit ook onder die van mij, al was dat voor de diesel.


Via Savali / ragazon kan je ook uitlaten met een sportievere sound krijgen. Al blijf je dan dezelfde difusor ding nodig hebben.

De Veloce bumper is daadwerkelijk anders, die met de ‘roosters’ rondom de uitlaat. Betekent dat je dan de gehele bumper zou moeten vervangen, dus incl het in kleur gespoten gedeelte!

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
Re: achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2019, 21:26:00 »
Met dubbele originele standaard uitlaat 677 euro en zonder de uitlaat maar met diffuser en sierstukken ben je voor 300 euro klaar zie ik hier :

https://www.qverde.nl/shop/categorieen/producten/?Alfa+Romeo+Alfa+Giulia+Uitlaten%2F+achterbumpers%2F+diffusers%3A/97E26F2E4729440680285DC4AAFAB507
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2019, 11:15:30 »
Zoek ook buiten origineel om.
Vaak hebben bedrijven buiten FCA om ook mooie opties
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2019, 11:30:17 »
Supersprint staat ook goed bekend, maar niet goedkoop ;)

https://www.supersprint.com/ww-en/search.aspx?fti=alfa+romeo+giulia
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Fritsie
131

  • ***
    - Alfist
Re: achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2019, 11:36:32 »
Er zijn standaard kits om er sowieso 2 enkele uitlaten van te maken.
- extra uitlaat stuk voor rechts
- andere ‘difusor’ / grijze stuk kunststof met daarin 2 openingen ipv 1. Onderdelen zijn via de dealer of Bijvoorbeeld Qverde te verkrijgen. Reken op zo’n 800-1000(?) euro

Zo’n oplossing zit ook onder die van mij, al was dat voor de diesel.


Via Savali / ragazon kan je ook uitlaten met een sportievere sound krijgen. Al blijf je dan dezelfde difusor ding nodig hebben.

De Veloce bumper is daadwerkelijk anders, die met de ‘roosters’ rondom de uitlaat. Betekent dat je dan de gehele bumper zou moeten vervangen, dus incl het in kleur gespoten gedeelte!

Heb je toevallig een foto van jouw oplossing? @Giulia M
Alfa Romeo Giulia 2.0 T Super 280pk AT
*

Fritsie
131

  • ***
    - Alfist
Re: achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2019, 11:46:48 »
Je zou bij de dealer kunnen informeren of het mogelijk is de diffuser en toebehoren van de 2.0 Super (Veloce) te installeren. Deze voldoet denk ik aan jou ideeën.

Heb je de Giulia via een dealer? Dan is after market een optie. Kost wel wat, want een dealer rekent redelijke prijzen.

Ik ga eens informeren bij Vireo Purmerend. Ben allen bang voor de prijzen die ze er voor rekenen.
Alfa Romeo Giulia 2.0 T Super 280pk AT
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2019, 16:49:47 »
Ik heb een Giulia 2.0 en aan de achterzijde 1 uitlaat. Ik vind dat redelijk simpel en ben op zoek naar een wat sportievere achterkant. De achterzijde van de Q gaat wellicht wat ver maar daar daar tussenin zou mooi zijn. Ik hoef ook niet veel geluid erbij te hebben (alhoewel de tweede uitlaat geen sieruitlaat moet zijn) maar een wat sportievere look die beter past bij de auto.

De achterzijde van de Veloce zou een keuze kunnen zijn, weet alleen niet of deze op een 2.0 versie is te zetten en wat de kosten daarvan zijn. Iemand ook hier al eens naar gekeken of naar alternatieven. Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
Een spoiler zal je Giulia ook erg verfraaien !
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/te-koop/verkoop-carbon-onderdelen-voor-giulia-giulietta-mito-159/msg104863/?topicseen#new
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

Fritsie
131

  • ***
    - Alfist
Re: achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2019, 18:10:59 »
Ik heb een Giulia 2.0 en aan de achterzijde 1 uitlaat. Ik vind dat redelijk simpel en ben op zoek naar een wat sportievere achterkant. De achterzijde van de Q gaat wellicht wat ver maar daar daar tussenin zou mooi zijn. Ik hoef ook niet veel geluid erbij te hebben (alhoewel de tweede uitlaat geen sieruitlaat moet zijn) maar een wat sportievere look die beter past bij de auto.

De achterzijde van de Veloce zou een keuze kunnen zijn, weet alleen niet of deze op een 2.0 versie is te zetten en wat de kosten daarvan zijn. Iemand ook hier al eens naar gekeken of naar alternatieven. Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
Een spoiler zal je Giulia ook erg verfraaien !
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/te-koop/verkoop-carbon-onderdelen-voor-giulia-giulietta-mito-159/msg104863/?topicseen#new

Zeer zeker! Eerst maar de difusser met uitlaten regelen...
Alfa Romeo Giulia 2.0 T Super 280pk AT
*

Klavertje7
133

  • Type Alfa: busje komt zo
  • ***
    - Alfist
  • Sinds 1985 besmet met het virus!
    • https://myalbum.com/album/u4xIAV3yVeIS
Re: achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Reactie #11 Gepost op: 8 april 2019, 10:17:46 »
Hallo Fritsie,
Ik heb hier een originele uitlaat van een Veloce, heb je hier interesse in?
Mvg. Marcel
Alfa busje----> Vorige Alfa's:
Alfa Giulia veloce, GT 2.0 JTS Imola 2007, 166 3.0V6 Super 2002, 155 2,5 V6 1992, 33 1700 QV 1987 , Sprint 1700 QV 1989.
*

Fritsie
131

  • ***
    - Alfist
Re: achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Reactie #12 Gepost op: 8 april 2019, 17:00:21 »
Citaat van: Klavertje7 op  8 april 2019, 10:17:46
Citaat van: Klavertje7 op  8 april 2019, 10:17:46
Hallo Fritsie,
Ik heb hier een originele uitlaat van een Veloce, heb je hier interesse in?
Mvg. Marcel

Hoi Marcel, ik weet niet of ik hem op mijn auto krijg... das een beetje het probleem...
Alfa Romeo Giulia 2.0 T Super 280pk AT
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Reactie #13 Gepost op: 10 april 2019, 14:33:55 »
Ja wel, alleen moet je wel andere bumper, eindstuk, diffuser halen.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: achterkant Giulia 2.0 sportiever maken
« Reactie #14 Gepost op: 10 april 2019, 17:28:02 »
kijk ook even bij alfisti.net of tuynder.nl