!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Maurice Tempel
4

• Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 280
  • *
    - Startende Alfist
Achterklep Stelvio storing
« Gepost op: 5 augustus 2025, 15:07:09 »
Ik heb een Stelvio uit eind 2018 met een vreemde storing aan de achterklep. Bij sluiten wil hij niet volledig in het slot trekken. Moet hem dan aandrukken om hem geheel te sluiten (2e klik). Slotvanger klein stukje verzet in de hoop dat het zou helpen: Klep gaat naar beneden, hoor de eerste klik van het slot en vervolgens lijkt het of de actuators de verkeerde kant op willen draaien, terwijl hij beneden al in het slot hangt en forceert hij de achterklep alsof hij van de achterzijde gedrukt wordt. Lijkt alsof hij bij in het slot vergrendelen dat ervaart als een obstructie en wil dan weer openen. Althans, zo lijkt het.
Vraag is: Wat is er verantwoordelijk voor het volledig sluiten? Is het slot elektrisch en hoort deze aan te trekken, of zijn het de actuators die de klep volledig in z'n slot moeten trekken?
En nog belangrijker: Hoe los ik dit op? Actuators zijn door de vorige eigenaar een klein half jaar geleden vervangen en de accu is door mij in april vervangen, nadat de vorige de geest gegeven had.
Dacht eerst nog dat m'n garage hem opnieuw moest kalibreren omdat de ecu wellicht z'n 0-punt kwijt was. Dat gedaan hebbende, levert dat niks op en sluit hij nog steeds enkel tot de 1ste klik van het slot.
Ik hoop echt dat er iemand is die me in de juiste richting helpt.