!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Achterspoiler Carbon op Giulia
« Gepost op: 4 februari 2018, 13:17:47 »
Beste Allemaal. Van de week heb ik de Giulia verder gepersonaliseerd. Ik heb al carbon spiegelkappen, waarvan ik vind dat dat erg mooi staat bij de exterieurkleur Gigrio Lipari. Ik vind dat de Giulia een mooie kont heeft, maar nog vrij anoniem. De spoiler zoals op de Quadrifoglio maakt m net wat spannender, en het carbon matched mooi met de spiegels. Ik had geen zin om EUR 1.100,-/ex montage ervoor neer te leggen, dus ik ben op zoek gegaan naar een exacte kopie, zowel qua beeld, carbonweave als kwaliteit.
Na contact met Qverde Italian Carparts hebben we na vergelijk een matchende spoiler gevonden, echter voor een stuk lagere prijs. (lees: minder dan de helft). Hiervoor verwijs ik dan maar naar de website van Qverde, waar nog wel meer leuk speelgoed :13: voor de Giulia te vinden is. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn met koudwatervrees qua montage. Daarom hierbij wat foto's een een beschrijving. Eerst bepalen we de exacte plaats. De spoiler is perfect gevormd in de autoclaaf, dus de plek was snel gevonden, kan niet missen!

Daarna de gekozen plek uit tapen: dit helpt bij montage in een keer de spoiler goed te positioneren, maar geeft ook goed aan welk deel goed vetvrij moet worden gemaakt.

De spoiler is aan de onderzijde bij levering rondom al voorzien van een een dunne strook 3M dubbelzijdig tape. Toch spuiten we voor de zekerheid over de gehele lengte een smalle strook zwarte ruitenkit. Vervolgens duwen we de spoiler op zijn plek en gaan van links naar rechts en weer terug aandrukken. Als de spoiler goed zit, zet je de uiteinden nog even vast met linnentape.De volgende dag heb ik die tape weer verwijderd en zat de spoiler als een huis.

En voila, hieronder het resultaat! Ik vind het zeer geslaagd een een mooi einde geven aan de totale lijn van de Giulia.



Maar er kwam iets te voorschijn waar ik niet op had gerekend. De kofferklep gaat standaard mooi langzaam open naar een perfecte stilstand wijd open. Na montage van de spoiler kwam de spoiler nog wel goed los uit het slot, maar ging niet meer zo mooi volledig open. Dit ondanks dat de spoiler slechts 130 gram weegt! Daarna meteen even gebeld met Rene van Qverde, om te vragen of de Quadrifoglio wellicht een andere veren-set gebruikt om de kofferklep te openen, deze heeft tenslotte ook een spoiler standaard erop gemonteerd. Dat was dus inderdaad het geval. Het zijn dezelfde maat veren, maar zwaarder uitgevoerd om die pak em beet 150 gram extra zo mooi mogelijk naar boven te krijgen. Dus snel die veren besteld en erin gezet, en de klep gaat weer prachtig in een vloeiende lijn open.
De passing van deze spoiler is perfect, volledig carbon uit de autoclaaf en de weving van het carbon komt overeen met origineel. Ik zou dus niet twijfelen :steeringwheel:


 


*

Alfa 147 Ti
1.585

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2018, 13:39:20 »
Ziet er heel strak uit, mooie aanvulling op je auto, nog andere wensen voor de toekomst.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2018, 13:43:24 »
Mwah,vanlieverlee ben ik aardig waar ik wil zijn. 300 PK, carbon spiegelkappen, carbon spoiler, ramen vanaf B stijl getint. De rest was al naar de zin, 19 inch in staggered stance, remklauwtjes in kleur, veloce tabacco interieur.  :steeringwheel:
*

Veloce
242

  • ***
    - Alfist
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2018, 15:32:48 »
Ziet er netjes uit!
Enkele maanden terug zag ik er zelfs eentje voorbij komen via AliExpress :-\
'20 Giulia 2.0T Squadra
'65 Giulia 1600 Super
'67 GTA1300 Evocazione
'85 Spider 2.0 Veloce
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2018, 19:39:43 »
Ja...maar ik denk dat je dat niet op je Giulia wil hebben ...althans ik niet  ;)
Ik heb eens van Ali of zoiets een Abarth embleem op mn 500 vroeger gehad.....2 x in de wasstraat en t zonnetje erop...en weg waren alle kleuren... :banghead:
In beginsel zag t er goed uit....maar dat is met veel van deze dingen, ik denk dat er links en rechts wel wat kwaliteitsverschil is, en zeker met carbon
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2018, 19:59:51 »
Deze spoiler komt uit een gerenommeerde fabriek en is volledig carbon, voorzien van 2 extra (transparante) coatings net als t origineel. Ik heb daar vooraf wel even studie van gemaakt.
Daarom was t nog steeds geen koopje, maar hoeft de marketing opslagvan t origineel niet afgetikt te worden????
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2018, 20:20:04 »
Netjes, ziet er echt heel erg mooi uit en inderdaad...de achterkant is veel meer af zo  :c029:
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2018, 20:45:02 »
Koshi?
Ziet er goed uit trouwens!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Veloce
242

  • ***
    - Alfist
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2018, 21:31:27 »
LOL, nee ik zou 't ook niet zo snel via AliExpress bestellen hoor, haha! Maar 1100 ex montage is wel lachwekkend zeg. ALs ik zie wat een maatje van mij moest dokken voor die carbon frutsels op zijn nieuw gekochte 4C werd ik ook niet goed.

Ik vind je kleur trouwens erg gaaf met die wielen en spoiler. Toen de eerste Giulia's net geleverd werden had de dealer er eentje in deze kleur met de kleine standaardwielen. Dat vond ik echt níet uitzien. Maar ik ben de kleur steeds mooier gaan vinden en zeker met setje grote(re) wielen staat 't gewoon top.
'20 Giulia 2.0T Squadra
'65 Giulia 1600 Super
'67 GTA1300 Evocazione
'85 Spider 2.0 Veloce
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2018, 21:43:43 »
Haha !
Ja de Giulia ziet er top uit zo...mooi als je kijkt naar de C stijl, de rondingen overvloeiend naar de achterkant...hoe langer je er naar kijkt....echt gaaf !
Die wielen doen inderdaad erg veel ....helemaal af zo  :13:
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #10 Gepost op: 8 februari 2018, 21:13:57 »
mooie bak! leuke persoonlijke twist. houd ik van :PDT_Armataz_01_37:
Wie later remt, rijdt langer hard
*

Wirs
188

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ***
    - Alfist
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #11 Gepost op: 9 februari 2018, 09:18:42 »
Ziet er goed uit. Maakt het net iets mooier. :sign0098:
Savali tuning 250 pk
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #12 Gepost op: 20 juni 2018, 10:07:39 »
Hi Driftend, heb je wellicht een foto van de zijkant van de totale auto? Je hebt geen (veloce) diffuser zo te zien, ik wil dus kijken of zonder diffuser onderin, de spoiler boven ook mooi eruit zien van de zijkant. In zijn geheel zeg maar.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #13 Gepost op: 20 juni 2018, 11:41:45 »
Die staan hier op het formum in dit topic:

http://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-guilia-club/eindelijk-de-fotos!/

Overigens ben ik ook naar het kijken geweest om de achterbumper te vervangen voor een met Veloce diffuser. Buiten de kosten (diffuser, bumper, spuitwerk etc) heb ik na een Veloce eens goed bekeken te hebben besloten het toch niet te doen. Ik vind het geheel wel strak en stijlvol zo bij mijn auto. De diffuser van de veloce is wat bruter, meer racy. Gaaf maar voor mij niet direct (meer) nodig.

De voorbumper van de "normale" Giulia vind ik trouwens gewoon echt mooier dan een Veloce. Ik vind de schetslijntjes bij de 2 uitstekende vinnetjes bij de normale bumper mooier dan die bij de Veloce, die de lijntjes niet heeft.. Maar ik denk dat een leek het verschil niet eens ziet, dus zo dramatisch anders is het niet, behalve dat platte gedeelte onder de scudetto.
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Achterspoiler Carbon op Giulia
« Reactie #14 Gepost op: 20 juni 2018, 12:31:05 »
Thanks, ziet er mooi uit je auto!
Ik heb ook niet echt de behoefte voor een Veloce diffuser maar mis wel iets.
In mijn vorige leven kon ik uitkiezen van zoveel verschillende "lip" die je onder de bumper kan plaatsen en het maakt het subtiel klaar.
Een lip zou denk ik niet passen in Giulia achterbumper, zou niet weten hoe.
Maar ja, ik mis dan iets om de achterkant vooral onderin verder naar buiten te laten uitsteken.
Voorkant vind ik ook dat de normale prima is, maar nogmaals mis ik ook een soort lip om nog op subtiele manier de lijn onder de bumper te vullen.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo