!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

*

NiekHgn
52

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia Q
  • **
    - Junior Alfist
Actief aerodynamisch splitter melding?!
« Gepost op: 28 maart 2024, 08:24:37 »
Hallo Giulia Q eigenaren,

Zojuist aan het rijden op de snelweg kreeg ik de melding actief aerodynamisch splitter onderhoud nodig met een driehoek uitroepteken. Volgensmij gaat ie op dat moment niet naar beneden wanneer je boven de 100 rijd, niet eerder last van gehad, tot nu. Wie heeft hier ervaring mee en eventueel oplossing? Ik hoor het graag.
(Ex) autos: Alfa Romeo 916 GTV 2.0 (Phase 3) Ragazzon exhaust system and KONI springs.
BMW 335i E92 stage 1.
Maserati 4.2 V8 Quattroporte executive GT.
Mini Cooper F56 JCW.
Maserati 4.2 V8 4200 CC with GranSport wheels.
Eigenaar van:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Stage 1.
*

Buzz_NL
30

  • Type Alfa: Giulia Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Actief aerodynamisch splitter melding?!
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2024, 09:27:45 »

Mijn ervaring is dat deze splitter dan in de laagste stand blijft hangen, tot je de auto opnieuw start.  Oplossing is hercalibratie via bv MES(al dan niet bij de dealer)

*

NiekHgn
52

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia Q
  • **
    - Junior Alfist
Re: Actief aerodynamisch splitter melding?!
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2024, 09:35:41 »

Mijn ervaring is dat deze splitter dan in de laagste stand blijft hangen, tot je de auto opnieuw start.  Oplossing is hercalibratie via bv MES(al dan niet bij de dealer)

Oké zo te zien is ook de kant aan bestuurders zijde lager dus waarschijnlijk zit daar hem dan nu ook het probleem, zal vanmiddag na werk even langs de dealer gaan. Heel erg bedankt voor het delen van je ervaring hiermee!
(Ex) autos: Alfa Romeo 916 GTV 2.0 (Phase 3) Ragazzon exhaust system and KONI springs.
BMW 335i E92 stage 1.
Maserati 4.2 V8 Quattroporte executive GT.
Mini Cooper F56 JCW.
Maserati 4.2 V8 4200 CC with GranSport wheels.
Eigenaar van:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Stage 1.
*

Buzz_NL
30

  • Type Alfa: Giulia Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Actief aerodynamisch splitter melding?!
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2024, 10:06:11 »
Let ff op als je nog in de garantie zit, obv jouw verhaal zou ook 1 van de mechanisme/motortje kunnen zijn die defect is en die zijn redelijk aan de prijs
*

NiekHgn
52

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia Q
  • **
    - Junior Alfist
Re: Actief aerodynamisch splitter melding?!
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2024, 10:11:51 »
Let ff op als je nog in de garantie zit, obv jouw verhaal zou ook 1 van de mechanisme/motortje kunnen zijn die defect is en die zijn redelijk aan de prijs

Ja zoiets had ik inderdaad al gelezen. Zit helaas niet meer in de garantie, maar ga hem vanmiddag wel even laten uitlezen direct en hopen dat ie alleen gekalibreerd hoef te worden. Ik heb toevallig eergisteren die 2 bouten aan onderzijde los gemaakt en geprobeerd om die splitter naar beneden te doen want moest er even tussen zijn, maar dit lukte toen al niet dus weer die bouten terug gedraaid.
(Ex) autos: Alfa Romeo 916 GTV 2.0 (Phase 3) Ragazzon exhaust system and KONI springs.
BMW 335i E92 stage 1.
Maserati 4.2 V8 Quattroporte executive GT.
Mini Cooper F56 JCW.
Maserati 4.2 V8 4200 CC with GranSport wheels.
Eigenaar van:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Stage 1.
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Actief aerodynamisch splitter melding?!
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2024, 14:00:51 »
Toeval bestaat niet.

Hoop voor je dat dit eenvoudig gefixed kan worden. Want dit soort kleine dingetjes willen nog wel eens gepaard met onevenredig grote kosten.
*

NiekHgn
52

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia Q
  • **
    - Junior Alfist
Re: Actief aerodynamisch splitter melding?!
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2024, 15:22:22 »
Toeval bestaat niet.

Hoop voor je dat dit eenvoudig gefixed kan worden. Want dit soort kleine dingetjes willen nog wel eens gepaard met onevenredig grote kosten.

Inderdaad😬 toevallig net weer op de snelweg gereden en toen geen melding gekregen en de splitter staat ook weer op gelijke hoogte. Dus hij lijkt het weer te doen, ga toch zometeen nog even langs de dealer om hem uit te lezen, maar het is weer een beetje positief iedergeval hahaha
(Ex) autos: Alfa Romeo 916 GTV 2.0 (Phase 3) Ragazzon exhaust system and KONI springs.
BMW 335i E92 stage 1.
Maserati 4.2 V8 Quattroporte executive GT.
Mini Cooper F56 JCW.
Maserati 4.2 V8 4200 CC with GranSport wheels.
Eigenaar van:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Stage 1.