!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #15 Gepost op: 11 maart 2022, 09:24:23 »
Heel interessant Rud!
Ik vond deze Brink trekhaak voor de Veloce, maar die is dan ook gelijk voor een 4WD versie. Is dat geen probleem?
    https://www.burghoftrekhaken.nl/trekhaken/alfa-trekhaken/trekhaak-alfa-romeo-giulia-veloce-4wd-bouwjaren-vanaf-2016--1700-kg-100-kogel-afneembaar

Ik heb zelf een RWD 2.0 benzine met de Veloce bumper en dubbele uitlaat en wil graag zo'n onzichtbare trekhaak  :)
Heb je wellicht een linkje?
Ik ben ook nieuwsgierig. Heb zelf een Veloce en hoewel ik gruwel van een trekhaak, is het toch wel ontzettend handig om fietsen mee te kunnen nemen. Dus in dat geval een compleet onzichtbare haak zelfs zonder afdekkapje is de oplossing.

Even off-topic, wat voor een diffuser is dit?
Iets zoals dit? https://nl.aliexpress.com/item/1005001838473483.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.58ef64bbls6vk1&algo_pvid=f4e2185d-a9c1-44ba-9a93-e67dcaa9887f&algo_exp_id=f4e2185d-a9c1-44ba-9a93-e67dcaa9887f-6&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000017805070938%22%7D&pdp_pi=-1%3B116296.46%3B-1%3B-1%40salePrice%3BHUF%3Bsearch-mainSearch
Ben zeer benieuwd, want lijkt me zeer mooi staan, maar heb zo mijn twijfels over de kwaliteit en in hoeverre hij past bij producten van AliExpress.
Prijs is wel aantrekkelijk, zeker als je vergelijkt met deze https://madnessautoworks.com/alfa-romeo-giulia-diffuser-carbon-fiber-originale-lusso-gloss-finish-sport-ti-models-8852
*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2022, 11:02:38 »
Beste koepeetje & dburger,

Ik ben blijven zoeken voor een mogelijke oplossing, zou ook graag de fietsen meenemen maar kon het niet over het hart krijgen om daar zo een stuk uit bumper of diffuser te zagen en dit dan met een afdekplaat te moeten dichtmaken 🤬🤬🤬
Bij  GDW heb ik de oplossing gevonden, het is normaal voor een Veloce , deze van mij is een diesel , nu dit doet er allemaal niet toe , de trekhaak bevestiging komt op de chassis van de wagen ,deze zijn voor ieder gelijk ( niet de bumper !!) en vervangt daar de aanwezige stootblok , deze zit achter de bumper
De stekker kan je via een scharnier punt wegdraaien en is dus ook niet zichtbaar, het punt waar de afneembare trekhaak in past sluit je of voor vervuiling met een deurtje
Zo ik hoop met deze dat  het voor jullie wat duidelijker zal zijn 🧐
Indien nog vragen aarzel niet hoor 🤫
Suc6 Grtz Rud 🔧🪛
*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2022, 11:04:49 »






*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #18 Gepost op: 13 maart 2022, 11:19:42 »






Trekhaak 2243T60
Haak T69
Kabelnet 737426
Grtz Rud 🔧🪛
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #19 Gepost op: 18 maart 2022, 20:00:37 »
Heel interessant Rud!
Ik vond deze Brink trekhaak voor de Veloce, maar die is dan ook gelijk voor een 4WD versie. Is dat geen probleem?
    https://www.burghoftrekhaken.nl/trekhaken/alfa-trekhaken/trekhaak-alfa-romeo-giulia-veloce-4wd-bouwjaren-vanaf-2016--1700-kg-100-kogel-afneembaar

Ik heb zelf een RWD 2.0 benzine met de Veloce bumper en dubbele uitlaat en wil graag zo'n onzichtbare trekhaak  :)
Heb je wellicht een linkje?

Tja wat nu te kiezen? Brink of GDW of Westfalia ....

Zodra ik mijn AST schroefset terug heb van Intrax gaat de GTA van de brug af en de Giulia erop en de westfalia trekhaak eronder. Ik ga kijken of ik net als Rud een veel kleiner gaat kan maken uit het zicht.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #20 Gepost op: 28 maart 2022, 19:22:16 »
Afgelopen weekend de trekhaak gemonteerd. Ik heb een Westfalia haak gekocht met Erich Jeager kabelboom. Ik heb voor deze haak gekozen omdat ik goede ervaringen had met westfalia (onder de 159 en eerder ook onder een bmw 325). Wat je wel ziet is dat de haak schuin omhoog loopt waardoor ik wel een groot gat moest maken precies volgens het voorbedrukte lijntje. Ik heb het gat met veel precisie uitgezaagd omdat ik zelf een klepje wilde maken. Het monteren is een stuk minder werk dan bij de 159. IK ben tevreden over het klepje. Alleen nog 2 nette zwarte bolkop inbusboutjes scoren. Maar als je een veloce bumper hebt kan je beter op zoek gaan naar een haak die niet zo schuin omhoog loopt. Als je eentje neemt die horizontaal loopt en dan haaks omhoog (zoals de GDW haak) kan het gat een stuk kleiner worden en dus meer uit het zicht.



Ik heb een vraagje over het aansluiten van de kabelboom. Volgens de handleiding moet ik zowel links als ook rechts een bruine (bn op het plaatje) draad opzoeken voor de mitslamp. Links heb ik heb gevonden en aangesloten. Rechts niets te vinden.....  Is het wel nodig om aanbeide zijden een bruine drad aan te sluiten. Ik lees nergens dat ik 1 van beide los kan laten hangen.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #21 Gepost op: 28 maart 2022, 20:02:59 »
Beste Busso,

Ai ik zie inderdaad een grote zichtbare opening 🤧, de haak wordt anders geplaatst en komt bijna recht naar achteren, dit heb je niet met een GDW deze komt zuiver van onder de wagen en hoef je enkel de opening te maken voor de bevestigingspin en natuurlijk ook de uitklapbare vrouwelijke stekker die ook onder de wagen zit
Ivm aansluiting vermoed ik dat ik ook maar  één mistlamp heb aangesloten 🤯, dit is ook normaal met een 7 pins aansluiting 🧐 denk ik 🤨
Zo Suc6 verder en tot de volgende hè
Grtz 👍👍👋👋👋👋
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #22 Gepost op: 28 maart 2022, 20:07:47 »
Ik had de Westfalia trekhaak al een paar maanden in huis.  Nu zou ik ook een GDW haak hebben gekocht....

147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #23 Gepost op: 29 maart 2022, 09:55:59 »
Hoewel zeer netjes gezaagd en gemonteerd, op basis van de foto's zou ik ook voor de GDW gaan, maar heb nog steeds niets besloten. Blijf het een lastig iets vinden om een trekhaak onder een Giulia te monteren
*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #24 Gepost op: 29 maart 2022, 17:56:07 »
dburger,

Inderdaad heb er ook maanden mee bezig geweest 🤯🤯, dit met opzoek naar de juiste, zeer raar als ge deze neemt voor een gewone diesel zoals de mijne was deze niet verkrijgbaar 🤬, zie niet in wat het verschil is in bevestiging 🧐🧐, staan allen op de zelfde chassis waar de bumper is aan bevestigd.
Ze schreven ook vaak  “ Zonder extra uitsnijding “ tot je het allemaal eens nader bekeek 🤨, kon het zeker niet over mijn hart krijgen om mijn geplaatste net diffuser terug met een deurtje of gat te bewerken 😱🥶🥶
Zo Suc6 verder
Grtz Rud 🔧👍👋👋👋👋
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #25 Gepost op: 29 maart 2022, 19:23:06 »
Weet niet of ze ook voor de Giulia bestaan, maar ik heb goede ervaring met Bosal bij mijn Giulietta waarvoor ook geen grote hap uit de diffuser hoeft. Misschien nog waard die eens te bekijken.

*

koepeetje
96

  • Type Alfa: Giulia 2.0T, 156 GTA
  • **
    - Junior Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #26 Gepost op: 29 maart 2022, 21:30:57 »
Afgelopen weekend de trekhaak gemonteerd. Ik heb een Westfalia haak gekocht met Erich Jeager kabelboom. Ik heb voor deze haak gekozen omdat ik goede ervaringen had met westfalia (onder de 159 en eerder ook onder een bmw 325). Wat je wel ziet is dat de haak schuin omhoog loopt waardoor ik wel een groot gat moest maken precies
..........
Heel erg netjes gedaan Busso, dit ga je in het dagelijks verkeer waarschijnlijk nauwelijks zien!
Zelf ga ik op zoek naar een GDW  :)
Nu: Giulia 2.0T Super Business, 156 GTA, Maserati Ghibli 2.0V6 1994, BMW i3 120Ah.
Gehad: Giulietta QV, 159 sw 1.9JTS en nog veel meer
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #27 Gepost op: 29 maart 2022, 21:42:10 »
Hoewel zeer netjes gezaagd en gemonteerd, op basis van de foto's zou ik ook voor de GDW gaan, maar heb nog steeds niets besloten. Blijf het een lastig iets vinden om een trekhaak onder een Giulia te monteren

Ik zou het ook nog niet gedaan hebben als ik niet deze 37 jaar oude Italiaanse caravan zou hebben. Hier op de foto op een doorreiscamping toen nog met de 159 ;)
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #28 Gepost op: 2 april 2022, 12:05:46 »
Wie weet waar deze stekker voor is. Die ligt achter de bekleding aan de linkerzijde. Met een dikke massa en een dikke geschakelde 12V en nog wat draden. Mijn versterker (geen harman kardon)  zit daar niet op aangesloten.  Ik heb namelijk een geschakelde + nodig voor de 13 polige aansluiting (koelkast in caravan).

147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #29 Gepost op: 2 april 2022, 17:30:12 »
Beste Busso,
Heb in mijn documentatie zitten zoeken maar niet echt iets kunnen vinden, ik vermoed dat deze aangezien de dikte van de bekabeling zal dienst doen als voeding voor de originele versterker??, ik heb deze zitten maar niet geopend om te controleren
Mss best aansluiten rechtstreeks op de batt met een relais over een contract
in bijlage een info, niet erg duidelijk is een copy hoor
Suc6
Grtz SchumiF1