!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Rare stuurgeluiden
« Reactie #15 Gepost op: 8 april 2024, 20:46:28 »
Geen idee eigenlijk!
Hoe zou je dat kunnen controleren?
*

sikmans
19

  • Type Alfa: Giulia 2.2 180AT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Rare stuurgeluiden
« Reactie #16 Gepost op: 8 april 2024, 21:03:25 »
Eerlijk gezegd weet ik dat bij de Giulia nog niet, ik heb hem pas kort.
Ik verving bij mijn 166 om de 2 jaar ook (zoveel mogelijk) van de stuurbekrachtigingsolie. Daarna was de pomp altijd stiller dan voorheen. De olie was ook altijd aardig zwart.

edit ik zie dat de Giulia  electrische stuurbekrachtiging heeft  :D
#Giulia 2.2 180AT
#Lancia Fulvia Berlina 1972*
RIP: Alfa 166 2.4 JTD 20v (2006) Nero Pergusa ~230pk - ~500nm*
Custom remap - FMIC - katloos/demperloos/EGRloos/resonatieboxloos/swirlkleploos/gaskleploos
*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Rare stuurgeluiden
« Reactie #17 Gepost op: 8 april 2024, 21:46:12 »
Goede tip, ik zal bij een volgende onderhoudsbeurt eens vragen of ze dat ook kunnen doen.
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Rare stuurgeluiden
« Reactie #18 Gepost op: 23 april 2024, 07:27:00 »
Verhip, ik had het deze ochtend opeens ook. Precies deze geluiden bij het sturen. Ook voor het eerst dat het zo koud was, dus misschien heeft het daar iets mee te maken.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Rare stuurgeluiden
« Reactie #19 Gepost op: 23 april 2024, 08:57:10 »
Het lijkt bij mij ook langzaam wat erger te worden. Of ik stoor me er meer aan  :rolleyes:
Het gaat in ieder geval niet zo snel weg als bij anderen, soms is het na een ritje van 25 minuten nog aanwezig.
Ik heb nog een paar weken garantie, maar de garage waar ik hem gekocht heb zit op 2u15 rijden. Niet heel handig.
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Rare stuurgeluiden
« Reactie #20 Gepost op: 23 april 2024, 09:04:13 »
Het lijkt bij mij ook langzaam wat erger te worden. Of ik stoor me er meer aan  :rolleyes:
Het gaat in ieder geval niet zo snel weg als bij anderen, soms is het na een ritje van 25 minuten nog aanwezig.
Ik heb nog een paar weken garantie, maar de garage waar ik hem gekocht heb zit op 2u15 rijden. Niet heel handig.

Nu wil het toeval dat ik, of nou ja...mijn zwager, afgelopen weekend de Apple carplay module heeft ingebouwd. Mogelijk dat er toch ergens iets van een draadje of dingetje aanloopt? Want hiervoor had ik het 100% zeker niet.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Rare stuurgeluiden
« Reactie #21 Gepost op: 23 april 2024, 09:09:20 »
Het lijkt bij mij ook langzaam wat erger te worden. Of ik stoor me er meer aan  :rolleyes:
Het gaat in ieder geval niet zo snel weg als bij anderen, soms is het na een ritje van 25 minuten nog aanwezig.
Ik heb nog een paar weken garantie, maar de garage waar ik hem gekocht heb zit op 2u15 rijden. Niet heel handig.

Nu wil het toeval dat ik, of nou ja...mijn zwager, afgelopen weekend de Apple carplay module heeft ingebouwd. Mogelijk dat er toch ergens iets van een draadje of dingetje aanloopt? Want hiervoor had ik het 100% zeker niet.
Hmmm interessant!
Ik heb de CarPlay module in laten bouwen op de terugweg van aankooplocatie naar huis, dus ik heb geen goed vergelijk. Ik weet alleen dat het me tijdens proefritjes niet opgevallen is en dat ik het thuis pas hoorde. Het zou ook verklaren waarom het alleen bij vroege modellen optreed, want dat zijn de enige met een aftermarket CarPlay module.
*

BluVeloce
10

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Rare stuurgeluiden
« Reactie #22 Gepost op: 23 april 2024, 15:24:32 »
Ik weet niet of het daar direct mee te maken heeft. Ik heb namelijk geen CarPlay module in de auto. En heb het geluid ook.
*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Rare stuurgeluiden
« Reactie #23 Gepost op: 23 april 2024, 15:44:22 »
Ik weet niet of het daar direct mee te maken heeft. Ik heb namelijk geen CarPlay module in de auto. En heb het geluid ook.
Misschien heb je er stiekem toch eentje in zitten waar je niets van af weet  ;D

Nee grapje, goed te weten. Dan is dat waarschijnlijk niet de oorzaak.

Heeft de Giulia nou eigenlijk hydraulische of elektrische stuurbekrachtiging? CarAndDriver zegt elektrisch en dit ziet er ook wel elektrisch uit. Maar hier zie ik een hydraulische pomp?
*

BluVeloce
10

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Rare stuurgeluiden
« Reactie #24 Gepost op: 23 april 2024, 15:58:34 »
Haha, dat zou nog eens een leuke verrassing zijn. Misschien heeft de vorige eigenaar alvast de bekabeling gelegd 😅
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Rare stuurgeluiden
« Reactie #25 Gepost op: 23 april 2024, 18:29:55 »
hier zie ik een hydraulische pomp?

Ik weet 99 procent zeker dat dit een remcilinder is. Rembekrachtiger, lijkt er op.
*

Bottas
842

  • *****
    - Super Alfist
Re: Rare stuurgeluiden
« Reactie #26 Gepost op: 23 april 2024, 18:33:54 »
Ik vermoed ook dat er een behoorlijke fout is gemaakt met de advertentie.