!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Gepost op: 31 mei 2019, 21:39:52 »
Westfalia trekhaak met Jaeger autospecifieke kabelset gemonteerd en als afwerking de originele bumper afdekplaat.

Alles werkt en geen storing meldingen.

Toch weer €600,- bespaard

*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2019, 22:47:16 »
Ziet er netjes uit, mooi werk!
En gaaf kleurtje hoor op je Giulia 😉👌🏼

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #2 Gepost op: 1 juni 2019, 04:02:01 »
Grazie
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #3 Gepost op: 2 juni 2019, 14:38:36 »
Ziet er netjes uit!
Ik ben even benieuwd naar de maximaal toegestane kogeldruk van deze afneembare trekhaak.
Kun je daar iets over zeggen?
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #4 Gepost op: 2 juni 2019, 15:02:43 »
65 kg volgens de fabrieksopgave van Alfa Romeo. Maar ik houd bij onze caravan een kogeldruk van 85 kg aan, voor een stabiel rijdende combi.
Het maximaal trekgewicht geremd is 1600kg. FCA is heel voorzichtig met de opgegeven cijfers tov de andere fabrikanten. Ze kunnen in werkelijkheid meer aan is mijn ervaring. De cijfers worden ook negatief beïnvloed door de milieu-eisen.
*

PatrickP0078
85

  • Type Alfa: Giulia 2.2JTD
  • **
    - Junior Alfist
  • ay lmao
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #5 Gepost op: 2 april 2021, 14:43:07 »
Goeiedag, ik ben opzoek gegaan en ben onderstaande tegen gekomen.
Gaan de parkeer sensoren automatisch uit als er een kabel op aangesloten zit?

https://westfalia-trekhaak.nl/alfa-romeo/giulia/06-16/alfa-romeo-giulia.-afneembaar-verticaal-systeem./

Hoor het graag, groetjes!

Giulietta 1.6JTDm2 Squadra Massimo 160PK
Huidig: Giulia 2.2JTD Performance 235PK! 🏎
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #6 Gepost op: 2 april 2021, 15:17:39 »
Ja PDC gaat uit bij achteruit rijden bij mij wel,
met de Aart Kok  er achter.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

AlfettaGt
45

  • Type Alfa: Giulia 2.0AT8
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2021, 20:20:00 »
Dit topic heeft me mede aangezet de trekhaak op mijn Giulia ook zelf te monteren.
Aldus dit weekend gedaan. Moet het wel elektrisch nog aansluiten. Een Brink in mijn geval.

Heb het tevens gecombineerd met het monteren van dubbele uitlaat tips.
Praktisch nieuwe einddemper van iemand op marktplaats gekocht. Hij had na 1000km een Ragazzon op zijn Veloce gemonteerd.

Het "luikje" voor de trekhaak heb ik voorzichtig met een fijne decoupeerzaag gemaakt. Het uitgezaagde deel gebruikt om een klepje van te maken.
Aan de rechterzijde clip ik hem vast. Alu stukjes eraan gemaakt, welke ik elk met 2 popnagels heb vastgezet. Die heb ik naderhand zwart geverfd.
Aluminium kun je nog vrij gemakkelijk in vorm buigen, want de diffuser is uiteraard niet vlak.
Links zet ik 'm vast met een verzonken inbusbout (moet ik nog iets meer laten verzinken).
Valt vanuit normaal perspectief nauwelijks op, minder dan het EUR 150,00 stuk plastic van Alfa Romeo.

Als je het zonder brug moet doen, dat is de uitlaat swap heel wat lastiger dan het monteren van de uitlaat.









*

Busso
853

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2021, 19:18:46 »
Ik ben heel benieuwd hoe jij dat klepje gaat maken.  Ik heb al lang een stukje bumper liggen voor een klepje in mijn 159 bumper maar nog geen mooie oplossing gevonden voor een klepje
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

AlfettaGt
45

  • Type Alfa: Giulia 2.0AT8
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2021, 20:55:15 »


Heb er niet meer foto's van, maar hopelijk wordt het zo duidelijk. Mijn "klepje" is het deel wat ik uit de diffuser heb gezaagd.
Ik heb stukken aluminium gebruikt (op de foto nog met beschermfolie erop) om de klep in positie te monteren.
De strip die op de foto onder de klep ligt heb ik in die positie met twee popnageltjes aan de achterzijde van de klep vastgezet.
De klep is niet helemaal vlak, maar het alu kun je makkelijk in dezelfde vorm buigen.

Het andere stuk alu op de foto heb ik aan dezelfde zijde aan de achterkant van de diffuser met 2 popnageltjes vastgezet.
De gaatjes zitten er hier al in.
De zijde hiervan aan de kant van de klep iets weg gebogen. (is op de foto reeds gedaan, maar je moet goed kijken om het te zien.
Hier valt het stuk aluminium achter wat aan de klep zit. In mijn geval is dit rechts.

Links van mijn klep heb ik aan de achterzijde een stuk alu vastgezet wat een paar cm binnen de opening valt.
Daarin heb ik draad getapt (dit stuk alu heb ik dubbel gebogen om genoeg "vlees" te hebben voor de draad).
In het klepje een gat geboord. En een verzonken inbusbout gebruikt om het ding vast te zetten.
Tot op heden werkt het prima.

Als het niet had gewerkt, had ik nog altijd de -veel te dure- klep van Alfa kunnen bestellen.
 
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2021, 21:02:45 »
Ja heb de afdekkap besteld maar het beweegbare gedeelte is  ook niet al te best hier van, kost wel 145 euro als ik het goed heb onthouden.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Busso
853

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2021, 17:18:47 »


Heb er niet meer foto's van, maar hopelijk wordt het zo duidelijk. Mijn "klepje" is het deel wat ik uit de diffuser heb gezaagd.
Ik heb stukken aluminium gebruikt (op de foto nog met beschermfolie erop) om de klep in positie te monteren.
De strip die op de foto onder de klep ligt heb ik in die positie met twee popnageltjes aan de achterzijde van de klep vastgezet.
De klep is niet helemaal vlak, maar het alu kun je makkelijk in dezelfde vorm buigen.

Het andere stuk alu op de foto heb ik aan dezelfde zijde aan de achterkant van de diffuser met 2 popnageltjes vastgezet.
De gaatjes zitten er hier al in.
De zijde hiervan aan de kant van de klep iets weg gebogen. (is op de foto reeds gedaan, maar je moet goed kijken om het te zien.
Hier valt het stuk aluminium achter wat aan de klep zit. In mijn geval is dit rechts.

Links van mijn klep heb ik aan de achterzijde een stuk alu vastgezet wat een paar cm binnen de opening valt.
Daarin heb ik draad getapt (dit stuk alu heb ik dubbel gebogen om genoeg "vlees" te hebben voor de draad).
In het klepje een gat geboord. En een verzonken inbusbout gebruikt om het ding vast te zetten.
Tot op heden werkt het prima.

Als het niet had gewerkt, had ik nog altijd de -veel te dure- klep van Alfa kunnen bestellen.

Ik kan je handleiding niet helemaal volgen... Heb je een foto van het afdekplaatje gemonteerd op de bumper?
Erg benieuwd hoe dat eruit ziet.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

J voermans
5

  • Type Alfa: Giulia 2.0 2019
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #12 Gepost op: 28 november 2021, 14:48:26 »
Ziet er netjes uit, mooi werk!
En gaaf kleurtje hoor op je Giulia 😉👌🏼

Was je giulia al voorbereid qua stekker aansluiting?
Mooi dat je foto's van de afdekkap geplaatst hebt, deze zijn nl nergens op internet te vinden
*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #13 Gepost op: 6 maart 2022, 11:19:33 »
Beste vrienden,

Volgens mij hebben jullie niet goed gezocht ivm trekhaak, er is wel degelijk een oplossing mogelijk zonder zichtbare schade aan de bumper en niet met een lelijk deurtje 🤬🤬🤬( zie foto’s)
Je moet een afneembare van een Veloce nemen , past perfect en je ziet hem niet zitten of je moet op je buik gaan liggen

Suc6 Grtz Rud


*

koepeetje
95

  • Type Alfa: Giulia 2.0T, 156 GTA
  • **
    - Junior Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #14 Gepost op: 10 maart 2022, 20:03:14 »
Heel interessant Rud!
Ik vond deze Brink trekhaak voor de Veloce, maar die is dan ook gelijk voor een 4WD versie. Is dat geen probleem?
    https://www.burghoftrekhaken.nl/trekhaken/alfa-trekhaken/trekhaak-alfa-romeo-giulia-veloce-4wd-bouwjaren-vanaf-2016--1700-kg-100-kogel-afneembaar

Ik heb zelf een RWD 2.0 benzine met de Veloce bumper en dubbele uitlaat en wil graag zo'n onzichtbare trekhaak  :)
Heb je wellicht een linkje?
Nu: Giulia 2.0T Super Business, 156 GTA, Maserati Ghibli 2.0V6 1994, BMW i3 120Ah.
Gehad: Giulietta QV, 159 sw 1.9JTS en nog veel meer