!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #15 Gepost op: 29 augustus 2021, 20:09:36 »
In principe kan je hier zien of op jouw kenteken een geldig certificaat is afgegeven :
https://www.kiwa.com/nl/nl/markten/automotive-en-luchtvaart/voertuigbeveiliging/kentekencheck/
Er is op dit kenteken een SCM certificaat geregistreerdDe geldigheid van dit certificaat is verlopen. Het beveiligingssysteem dient gekeurd te worden.
Haha
Morge fbto contacten kijken wat ze zeggen. Wat kost zo een certificaat?

Ik was 37,50 kwijt voor de herkeuring, en afgifte/update van certificaat
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #16 Gepost op: 29 augustus 2021, 20:59:16 »
In principe kan je hier zien of op jouw kenteken een geldig certificaat is afgegeven :
https://www.kiwa.com/nl/nl/markten/automotive-en-luchtvaart/voertuigbeveiliging/kentekencheck/
Er is op dit kenteken een SCM certificaat geregistreerdDe geldigheid van dit certificaat is verlopen. Het beveiligingssysteem dient gekeurd te worden.
Haha
Morge fbto contacten kijken wat ze zeggen. Wat kost zo een certificaat?

Ik was 37,50 kwijt voor de herkeuring, en afgifte/update van certificaat
waar?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #17 Gepost op: 30 augustus 2021, 09:57:49 »
waar?

Idenburg in Delft, prettig bedrijf, SCM gecertificeerd (in principe kan elk bedrijf met SCM certificering dit doen)
Zij hebben ook mijn alarm na afleveren auto ingebouwd, en gelijk ook keramische poetsbehandeling (Gyeon) gedaan
https://idenburgcarsolutions.nl/
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #18 Gepost op: 30 augustus 2021, 12:22:10 »
Bij FBTO hoeft dit niet tenzij je auto duurder is dan 75 duizend euro en jonger dan 5 jaar!

Dit was het antwoord van de medewerker:

Oh oké, dan hoeft de auto niet een gekeurd alarmsysteem te hebben, dit is bij ons pas vanaf €75.000,- en dan voor auto's jonger dan 5 jaar oud.

Die van mij heeft een catalogus waarde van 57 duizend.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #19 Gepost op: 30 augustus 2021, 14:23:00 »
Bij FBTO hoeft dit niet tenzij je auto duurder is dan 75 duizend euro en jonger dan 5 jaar!
Dit was het antwoord van de medewerker:
Oh oké, dan hoeft de auto niet een gekeurd alarmsysteem te hebben, dit is bij ons pas vanaf €75.000,- en dan voor auto's jonger dan 5 jaar oud.
Die van mij heeft een catalogus waarde van 57 duizend.

Da's mooi, al is een alarmsysteem natuurlijk wel handig ;)

de dame zal uiteraard wel gelijk hebben, maar
Overigens vindt ik de FBTO voorwaarden beetje vaag......

Schade
60. Hoe beveiligt u uw auto?
Heeft u schade door diefstal, verduistering of joyriden?
En bent u hiervoor verzekerd (met de module Plus of Casco)?
Dan betalen we de schade alleen als uw auto goed beveiligd is. Dat betekent:
• De beveiliging van de auto is goedgekeurd door het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid
(het CCV) of het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV). Dit kunt u laten zien met een geldig
certificaat
• Het alarm staat aan als u niet met de auto rijdt.

In de tabel ‘Beveiligingseisen’ ziet u een overzicht van de beveiligingseisen waaraan uw auto moet voldoen.
Catalogusprijs Beveiligingseisen Bijzonderheden
Tot € 75.000,- Geen specifieke eisen Bij totale diefstal geen terugval in no-claim
Vanaf € 75.000,- Cataloguswaarde hoger dan €75.000,- en
jonger dan 5 jaar:
CCV/SCM of VbV/SCM goedgekeurd
voertuigvolgsysteem met jamming-detectie
of
CCV/SCM of VbV/SCM goedgekeurd TV01
peilzender of
LoJack peilzender
Bij totale diefstal geen terugval in no-claim

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #20 Gepost op: 30 augustus 2021, 14:41:30 »
Bij FBTO hoeft dit niet tenzij je auto duurder is dan 75 duizend euro en jonger dan 5 jaar!
Dit was het antwoord van de medewerker:
Oh oké, dan hoeft de auto niet een gekeurd alarmsysteem te hebben, dit is bij ons pas vanaf €75.000,- en dan voor auto's jonger dan 5 jaar oud.
Die van mij heeft een catalogus waarde van 57 duizend.

Da's mooi, al is een alarmsysteem natuurlijk wel handig ;)

de dame zal uiteraard wel gelijk hebben, maar
Overigens vindt ik de FBTO voorwaarden beetje vaag......

Schade
60. Hoe beveiligt u uw auto?
Heeft u schade door diefstal, verduistering of joyriden?
En bent u hiervoor verzekerd (met de module Plus of Casco)?
Dan betalen we de schade alleen als uw auto goed beveiligd is. Dat betekent:
• De beveiliging van de auto is goedgekeurd door het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid
(het CCV) of het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV). Dit kunt u laten zien met een geldig
certificaat
• Het alarm staat aan als u niet met de auto rijdt.

In de tabel ‘Beveiligingseisen’ ziet u een overzicht van de beveiligingseisen waaraan uw auto moet voldoen.
Catalogusprijs Beveiligingseisen Bijzonderheden
Tot € 75.000,- Geen specifieke eisen Bij totale diefstal geen terugval in no-claim
Vanaf € 75.000,- Cataloguswaarde hoger dan €75.000,- en
jonger dan 5 jaar:
CCV/SCM of VbV/SCM goedgekeurd
voertuigvolgsysteem met jamming-detectie
of
CCV/SCM of VbV/SCM goedgekeurd TV01
peilzender of
LoJack peilzender
Bij totale diefstal geen terugval in no-claim


best duidelijk volgens het plaatje toch hahaha. Autowaarde tot 75d niks speciaals nodig daarboven de certificaten etc.
Ik heb het wel in de auto en wat je zegt sowieso handig. Maar als ze hem jatten rijden ze er toch mee weg. Weet niet hoe goed die alarmen van nu zijn maar van me vaders mercedes e klasse hebben ze op afstand ofzo de sleutel nagemaakt en zo gewoon de auto meegenomen. 3 sleutels waren allemaal nog in huis! Blijkbaar tappen ze het signaal af en maken ze er een nieuwe sleutel van.. Neem aan dat ze dat nu ook nog kunnen.. Gelukkig voor ons is volgens mij de Giulia niet zo aantrekkelijk qua het jatten van stuur, navigatiesysteem etc. Wat ze bij de VW en Mercedes allemaal doen..
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #21 Gepost op: 30 augustus 2021, 15:13:45 »
best duidelijk volgens het plaatje toch hahaha. Autowaarde tot 75d niks speciaals nodig daarboven de certificaten etc.
Ik heb het wel in de auto en wat je zegt sowieso handig. Maar als ze hem jatten rijden ze er toch mee weg. Weet niet hoe goed die alarmen van nu zijn maar van me vaders mercedes e klasse hebben ze op afstand ofzo de sleutel nagemaakt en zo gewoon de auto meegenomen. 3 sleutels waren allemaal nog in huis! Blijkbaar tappen ze het signaal af en maken ze er een nieuwe sleutel van.. Neem aan dat ze dat nu ook nog kunnen.. Gelukkig voor ons is volgens mij de Giulia niet zo aantrekkelijk qua het jatten van stuur, navigatiesysteem etc. Wat ze bij de VW en Mercedes allemaal doen..

Da's 1 van de redenen waarom ik keyless entry uitgeschakeld heb....
Had het besteld, leek me wel handig, maar in de praktijk vindt ik het net zo makkelijk even op het knopje van de afstandbediening te drukken :)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #22 Gepost op: 30 augustus 2021, 15:38:18 »
best duidelijk volgens het plaatje toch hahaha. Autowaarde tot 75d niks speciaals nodig daarboven de certificaten etc.
Ik heb het wel in de auto en wat je zegt sowieso handig. Maar als ze hem jatten rijden ze er toch mee weg. Weet niet hoe goed die alarmen van nu zijn maar van me vaders mercedes e klasse hebben ze op afstand ofzo de sleutel nagemaakt en zo gewoon de auto meegenomen. 3 sleutels waren allemaal nog in huis! Blijkbaar tappen ze het signaal af en maken ze er een nieuwe sleutel van.. Neem aan dat ze dat nu ook nog kunnen.. Gelukkig voor ons is volgens mij de Giulia niet zo aantrekkelijk qua het jatten van stuur, navigatiesysteem etc. Wat ze bij de VW en Mercedes allemaal doen..

Da's 1 van de redenen waarom ik keyless entry uitgeschakeld heb....
Had het besteld, leek me wel handig, maar in de praktijk vindt ik het net zo makkelijk even op het knopje van de afstandbediening te drukken :)
ohh zo heerlijk om nooit meer me sleutels te hoeven pakken haha!
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: alarm giulia
« Reactie #23 Gepost op: 30 augustus 2021, 17:00:16 »
Zo'n keyless heeft wel wat en ook weer niet haha,

Niet van toepassing hierzo maar bij de 159 zit een c.v. knop naast de pook. Ik stond laatst bij de bouwmarkt en het was buiten behoorlijk winderig en was dus in de auto aan het wachten tot me-lady terug kwam. Ze riep om even te kijken en ik vergeet dus de sleutel uit het contact te halen, drukt dat beest van ons (wandelende kruising tussen een stoffer en blik) op die knop.

Toen had ik wel HEEEEEEL graag keyless gehad.

met heen en weer gelok is dat beest dus weer op de juiste knop gaan staan.  ;D
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #24 Gepost op: 30 augustus 2021, 17:58:42 »


Da's 1 van de redenen waarom ik keyless entry uitgeschakeld heb....
Had het besteld, leek me wel handig, maar in de praktijk vindt ik het net zo makkelijk even op het knopje van de afstandbediening te drukken :)
Tegenwoordig met een hoge klasse alarm kunnen ze wel de sluitel namaken maar zonder de alarm-tag zal de auto niet opstarten en alarm zal afgaan. Dus ook met de keyless entry.
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #25 Gepost op: 30 augustus 2021, 21:13:14 »

Tegenwoordig met een hoge klasse alarm kunnen ze wel de sluitel namaken maar zonder de alarm-tag zal de auto niet opstarten en alarm zal afgaan. Dus ook met de keyless entry.

Dat klopt, maar ik heb ze ook liever niet in m'n auto ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #26 Gepost op: 30 augustus 2021, 21:39:59 »



Dat klopt, maar ik heb ze ook liever niet in m'n auto ;)

Ik ook, maar de raam kapotslaan doen ze ook makkelijk hoor. Het gaat om auto niet kwijtraken.
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #27 Gepost op: 31 augustus 2021, 09:42:38 »
Ik ook, maar de raam kapotslaan doen ze ook makkelijk hoor. Het gaat om auto niet kwijtraken.

Daar is ook wat tegen te doen.... Op m'n oude GTA had ik anti-inbraak folie :)
Maar goed, houd een keer op. Gewoon van andermans spullen afblijven ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Cfjzr3i8Ujk

https://www.youtube.com/watch?v=VyKlP2trTrc
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA