!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

LENZ
49

  • *
    - Startende Alfist
alarm giulia
« Gepost op: 26 augustus 2021, 19:26:47 »
Voor de verzekering moet de giulia een klasse 3 alarm hebben. als ik google op klasse 3 alarm giulia kom ik niet veel tegen, maar zie er wel een origineel alfa romeo alarm voor relatief weinig geld, kan er alleen niet veel info over vinden, maar lijkt redelijk eenvoudig in te bouwen te zijn en zou klasse 3 moeten zijn??
Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand adviseren
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2021, 19:31:07 »
Ik heb bij Wim Prins klasse 3 alarm geïnstalleerd. Hij integreert met keyless entry ook.
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2021, 21:05:33 »
heb op de mijne een aftermarket Defa alarm, type DVS90.
Werkt uitstekend, gekoppeld met CAN systeem, en net zo uitgebreid als je wilt.
Is gecertificeerd voor verzekering, incl. additionele startonderbreker met aparte afstandbediening (eis verzekering), zie
https://www.defa.com/product-category/security-tracking/security-systems/
https://www.defa.com/product/dvs90-alarm-system/

Standaard oem fabrieks Alfa systeem was in Nederland niet gecertificeerd voor verzekering. Geeft ook relatief vaak vals alarm volgens fora...
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2021, 08:17:08 »
Niet alle verzekeraars eisen dit.
Heb de Stelvio bij Centraal Beheer Achmea onder gebracht.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Re: alarm giulia
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2021, 12:38:09 »
Bij mij zit er een orgineel Alfa Alarm in, dat is nooit zomaar afgegaan tot nu toe.
Het is inderdaad geen klasse 3 maar daar maakte Unive geen probleem van, daardoor betaal ik wel iets meer premie.
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2021, 16:00:30 »
als je hem bij de alfa zelf verzekerd heb je geen alarm klasse 3 nodig die je na 3 jaar elk jaar moet laten keuren succes
*

DanaBanana
774

  • *****
    - Super Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2021, 17:52:12 »
Zoals ook al iemand anders schreef, kon ook ik mijn Stelvio 280pk First Edition bij Centraal Beheer allrisk verzekeren zonder alarm. En ook nog voor een redelijke prijs in vergelijking met andere maatschappijen. Dus misschien is het een optie om daar even te checken.
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2021, 18:27:46 »
Fbto hier en ook alarm erin maar nooit iemand om gevraagd.. all risk verzekerd. Scm keuring is al verlopen. Heeft volgens mij ook geen nut om te verlengen want prijs blijft zelfde dacht ik.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2021, 19:36:24 »
Fbto hier en ook alarm erin maar nooit iemand om gevraagd.. all risk verzekerd. Scm keuring is al verlopen. Heeft volgens mij ook geen nut om te verlengen want prijs blijft zelfde dacht ik.

Bij jaarlijkse keuring wordt e.e.a. geregistreerd in centrale database (kiwa SCM). In theorie kan verzekeringsmaatschappij moeilijk doen bij diefstal of inbraak als certificaat niet meer geldig is.

Heb mijne inmiddels 2 maal laten keuren, stelt weinig voor. Half uurtje werk,  daarna is e.e.a. weer een jaar goedgekeurd en geregistreerd
https://www.kiwa.com/nl/nl/markten/automotive-en-luchtvaart/voertuigbeveiliging/inbouwbedrijven/
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #9 Gepost op: 28 augustus 2021, 22:21:17 »
Fbto hier en ook alarm erin maar nooit iemand om gevraagd.. all risk verzekerd. Scm keuring is al verlopen. Heeft volgens mij ook geen nut om te verlengen want prijs blijft zelfde dacht ik.

Bij jaarlijkse keuring wordt e.e.a. geregistreerd in centrale database (kiwa SCM). In theorie kan verzekeringsmaatschappij moeilijk doen bij diefstal of inbraak als certificaat niet meer geldig is.

Heb mijne inmiddels 2 maal laten keuren, stelt weinig voor. Half uurtje werk,  daarna is e.e.a. weer een jaar goedgekeurd en geregistreerd
https://www.kiwa.com/nl/nl/markten/automotive-en-luchtvaart/voertuigbeveiliging/inbouwbedrijven/
Niemand heeft me ooit gevraagd om het certificaat. Zal binnenkort eens de polis doorlezen. Maar toen ik vroeg of ik korting krijg met het certificaat zeiden ze nee. En verders niks.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

axxel
44

  • Type Alfa: 4c en Giulia Q
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: alarm giulia
« Reactie #10 Gepost op: 29 augustus 2021, 14:30:27 »
Certificaat vragen ze pas als je auto gestolen is, verlopen zullen ze bij diefstal niet uitkeren.
Alex

2017  4C  CPZ  edition   Zwart
2016 Giulia Quadrifoglio montecarlo blue
*

LENZ
49

  • *
    - Startende Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #11 Gepost op: 29 augustus 2021, 19:13:42 »
Maar klopt het dat het originele alfa accessoire alarm niet voldoet, meen wel ergens gelezen te hebben dat het een klasse 3 systeem is.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #12 Gepost op: 29 augustus 2021, 19:40:40 »
Maar klopt het dat het originele alfa accessoire alarm niet voldoet, meen wel ergens gelezen te hebben dat het een klasse 3 systeem is.

Ja, het originele Alfa fabrieksalarm is niet SCM gecertificeerd, en dus officieel niet goedgekeurd voor verzekering. Alfa NL heeft deze certificering nooit aangevraagd, dit is iets waar de importeur verantwoordelijk voor is. Dit is ook de reden waarom in Nederland (en volgens mij ook Belgie) het af-fabriek alarm geen optie is bij aanschaf.
Wel kan je via de dealer een goedgekeurd alarm systeem kopen, dit wordt dan achteraf ingebouwd. Hiervoor heeft Alfa NL een "standaard" systeem in de prijslijst
Uiteraard kan je dan net zo goed een (beter?) willekeurig goedgekeurd systeem laten inbouwen als je dat wilt
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #13 Gepost op: 29 augustus 2021, 19:50:34 »
In principe kan je hier zien of op jouw kenteken een geldig certificaat is afgegeven :
https://www.kiwa.com/nl/nl/markten/automotive-en-luchtvaart/voertuigbeveiliging/kentekencheck/
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: alarm giulia
« Reactie #14 Gepost op: 29 augustus 2021, 19:56:03 »
In principe kan je hier zien of op jouw kenteken een geldig certificaat is afgegeven :
https://www.kiwa.com/nl/nl/markten/automotive-en-luchtvaart/voertuigbeveiliging/kentekencheck/
Er is op dit kenteken een SCM certificaat geregistreerdDe geldigheid van dit certificaat is verlopen. Het beveiligingssysteem dient gekeurd te worden.
Haha
Morge fbto contacten kijken wat ze zeggen. Wat kost zo een certificaat?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍