!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

omiee
34

  • Type Alfa: Stelvio Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #105 Gepost op: 21 november 2023, 22:02:38 »
Dank voor je reactie! Ik heb me net aangemeld voor de blocker, aangezien dat toch ook effectief schijnt te zijn. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat ze niet door 2 aparte startblokkeer-systemen heen kunnen komen om de motor op gang te krijgen, wil ik ook graag dat ze buiten mijn auto blijven! Dit helpt daar hopelijk bij. Enig idee wanneer de blocker deze kant op zou kunnen komen?
*

SMR
232

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #106 Gepost op: 22 november 2023, 13:21:20 »
Helaas is een half jaar na de aanschaf van mijn Stelvio Q een diefstalpoging gepleegd. Afgelopen week zijn er 3 boeven de garage ingelopen en hebben geprobeerd mijn auto mee te nemen. Aangezien er alarmklasse 3 en 4 + volgsysteem op zit, konden ze de startonderbrekers waarschijnlijk niet snel omzeilen. De poging heeft in totaal 6 minuten geduurd, en gelukkig minimaal schade. Ik heb wel een storing aan de radar, en de cruise-control is uitgeschakeld. Verder wat dingen uit de auto meegenomen, maar dat valt heel erg mee. Ik heb zelf deze radar blocker niet, maar dus wel klasse 3 en 4 blokkades. Als je dat niet hebt, moet je deze blocker echt kopen, anders zijn ze binnen 2 minuten in je auto :( Zie video, 1 van de verdachten staat er verdomd goed op, en de politie is ermee bezig.

Is het nou zo dat met deze radarblocker ze nooit in de auto geweest konden zijn? Omdat de sleutel dan niet te kopieren valt, begrijp ik dat goed?


https://drive.google.com/file/d/12uCeaQKsmLz-QOngkO1N1-oK1MTNaeCN/view?usp=sharing

Ik durf bijna te wedden dat dit dezelfde 3 gasten zijn die het bij mijn auto hebben geprobeerd. 

.


https://youtu.be/9Mnkf_-d6h0



Hierna heb ik de blocker ook geinstalleerd en inmiddels ook de gekopieerde sleutel uit het systeem gehaald.

Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

omiee
34

  • Type Alfa: Stelvio Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #107 Gepost op: 22 november 2023, 13:28:55 »
Ik had jouw filmpje eerder ook gezien, en inderdaad qua formaten lijken ze wel vergelijkbaar! Ik moet aanstaande vrijdag op het politiebureau langskomen, zal jouw filmpje ook wel even doorgeven. Wie weet kunnen ze er iets mee!

De dummy sleutel die ze bij mijn auto hebben gebruikt zijn ze vergeten in de auto! Die heb ik veilig opgeborgen nu. Maar jij geeft aan dat je de sleutel uit het systeem hebt gehaald, hoe werkt dat en waar doe je dat? Ook al heb ik de sleutel zelf nu, wil toch dat dat eruit gehaald wordt ook.
*

SMR
232

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #108 Gepost op: 22 november 2023, 13:32:09 »
Ik had jouw filmpje eerder ook gezien, en inderdaad qua formaten lijken ze wel vergelijkbaar! Ik moet aanstaande vrijdag op het politiebureau langskomen, zal jouw filmpje ook wel even doorgeven. Wie weet kunnen ze er iets mee!

De dummy sleutel die ze bij mijn auto hebben gebruikt zijn ze vergeten in de auto! Die heb ik veilig opgeborgen nu. Maar jij geeft aan dat je de sleutel uit het systeem hebt gehaald, hoe werkt dat en waar doe je dat? Ook al heb ik de sleutel zelf nu, wil toch dat dat eruit gehaald wordt ook.

Ik heb bij de dealer de sleutel uit het systeem laten halen. Dan moet je langsgaan met alle sleutels en kentekenbewijs + ID. Heeft me €60 euro gekost maar ben wel gerust dat ze niet meer in de auto kunnen mochten ze terug komen.
In jouw geval zou ik de sleutel bewaren als reserve. Is het eentje met 3 of 5 knoppen?
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

omiee
34

  • Type Alfa: Stelvio Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #109 Gepost op: 22 november 2023, 13:38:04 »
Ah oke dank! Ik moet binnenkort toch langs om de radar weer werkend te krijgen, zal dan ook aangeven dat ze dit moeten doen onder de verzekeringsclaim.
Zie bijlage, dit is de gekopieerde sleutel.

*

SMR
232

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #110 Gepost op: 22 november 2023, 13:58:38 »
Dit is wel een aparte sleutel, nooit eerder gezien. Dan idd lekker uit het systeem en weggooien.

Dat is idd beter om het meteen bij de claim te doen. Ik was me er toen niet van bewust en bedacht me pas later dat ik de sleutel er uit wil xD
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

DanaBanana
784

  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #111 Gepost op: 22 november 2023, 14:32:32 »
Lijkt mij het best om die sleutel niet weg te gooien of te houden, maar over te dragen aan de politie met het oog op evt. sporenonderzoek.
*

Robert69
1.338

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #112 Gepost op: 22 november 2023, 14:49:07 »
Lijkt mij het best om die sleutel niet weg te gooien of te houden, maar over te dragen aan de politie met het oog op evt. sporenonderzoek.

Inderdaad! Zo min mogelijk met de vingertjes vasthouden, in een plastic zakje doen en aan de coppers overdragen. Zitten misschien wel vingerafdrukken op die bruikbaar bewijs kunnen zijn.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

GTv6
119

  • Type Alfa: Giulietta QV & Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #113 Gepost op: 22 november 2023, 14:52:24 »
Ah oke dank! Ik moet binnenkort toch langs om de radar weer werkend te krijgen, zal dan ook aangeven dat ze dit moeten doen onder de verzekeringsclaim.
Zie bijlage, dit is de gekopieerde sleutel.



Komt gewoon van Aliexpress

https://nl.aliexpress.com/item/1005004261894028.html
Alfa Romeo Giulia B-Tech 2020 (Massimo)
Alfa Romeo Giulietta 1750TBi (HS-Corse)

Ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS & 3.2 v6
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 & 2.0 T-Spark
*

omiee
34

  • Type Alfa: Stelvio Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #114 Gepost op: 22 november 2023, 16:12:00 »
Yes, heb inderdaad de sleutel in een zakje, en gaat vrijdag mee naar de politie. Hopelijk kunnen ze er iets mee, ook al verwacht ik niet dat ze heel veel zullen doen aangezien de poging mislukt is.
Maar deze sleutels zijn inderdaad overal te verkrijgen waarschijnlijk, leeg en klaar om de originele sleutel te kopieren. Waarschijnlijk met wat zoekwerk kunnen we ook alle apparatuur online aanschaffen om hetzelfde te doen. Zag laatst nog dat er een flinke diefstalgolf aan de gang is in België :(  https://www.hln.be/video/productie/nieuwe-trend-van-diefstallen-van-alfa-romeo-stelvios-386868
*

SMR
232

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #115 Gepost op: 23 november 2023, 10:34:12 »
Lijkt mij het best om die sleutel niet weg te gooien of te houden, maar over te dragen aan de politie met het oog op evt. sporenonderzoek.

Inderdaad! Zo min mogelijk met de vingertjes vasthouden, in een plastic zakje doen en aan de coppers overdragen. Zitten misschien wel vingerafdrukken op die bruikbaar bewijs kunnen zijn.

Ik ben bang ze er niks mee gaan doen :( Bij mij zijn de dieven in een afgesloten garage binnengekomen (dus hebben ze een sleutel weten te bemachtigen), ik heb dashcam beelden, waar mijn auto staat staan er ook 2 cameras die 24/7 opnemen. En toch na aangifte te hebben gedaan hebben ze besloten ''geen onderzoek te doen''

Enige verschil is dat bij @omiee 1 van de jongens herkenbaar in beeld is. Ik hoop echt dat ze hier werk van gaan maken aangezien het bijna zeker dat het dezelfde jongens zijn (zelfde postuur,  zelfde taakverdeling etc)
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

Robert69
1.338

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #116 Gepost op: 23 november 2023, 17:10:13 »
Lijkt mij het best om die sleutel niet weg te gooien of te houden, maar over te dragen aan de politie met het oog op evt. sporenonderzoek.

Inderdaad! Zo min mogelijk met de vingertjes vasthouden, in een plastic zakje doen en aan de coppers overdragen. Zitten misschien wel vingerafdrukken op die bruikbaar bewijs kunnen zijn.

Ik ben bang ze er niks mee gaan doen :(  En toch na aangifte te hebben gedaan hebben ze besloten ''geen onderzoek te doen''

Enige verschil is dat bij @omiee 1 van de jongens herkenbaar in beeld is. Ik hoop echt dat ze hier werk van gaan maken aangezien het bijna zeker dat het dezelfde jongens zijn (zelfde postuur,  zelfde taakverdeling etc)

Het kan natuurlijk dat ze er niets mee doen. Maar voor hetzelfde geld halen ze die vingertjes door de database en is het bingo. Toch weer wat schorriemorrie van straat. Nou ja, voor even dan.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

omiee
34

  • Type Alfa: Stelvio Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #117 Gepost op: 23 november 2023, 22:12:42 »
Yes, daarom neem ik ook jouw beelden @SMR mee morgen naar het bureau, wellicht dat ze iets kunnen linken met elkaar. En als de politie ziet dat er een bende actief is met meerdere incidenten wordt het wel vaker serieuzer genomen, dus fingers-crossed.
*

DanaBanana
784

  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #118 Gepost op: 23 november 2023, 23:23:18 »
Nu nog even hier alle info verwijderen die je hebt gedeeld over de specifieke beveiliging van je auto. Aan de ene kant wil je het de dieven zo lastig mogelijk maken voor het geval zo terug komen. Aan de andere kant voorzie je ze hier van allerlei informatie om zich goed voor te bereiden.
*

omiee
34

  • Type Alfa: Stelvio Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #119 Gepost op: 23 november 2023, 23:29:08 »
Goed punt @DanaBanana Jouw citaat verandert echter niet mee :o Dus als jij dat nog aanpast zou top zijn. Thanks!