!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

*

Janneman
51

  • Type Alfa: Giulietta Sprint 1.4MA
  • **
    - Junior Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #150 Gepost op: 22 april 2024, 21:51:53 »
Dank voor de reacties en adviezen iedereen! Ik heb de keyless entry functie uitgezet. 👍🏻

Sleutel ligt thuis evengoed in een blik en had al zo'n keyjack zakje die het ook goed doet.

Ondertussen ook GPS tracker geplaatst. Just incase.
*

Norbert
12

  • Type Alfa: STELVIO 2.0T SUPER
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #151 Gepost op: 9 mei 2024, 13:03:04 »
Hallo,
Ik heb sinds gisteren ook een Stelvio en ook ik heb interesse in de radar blocker. Ik vroeg mij alleen af of ik er achter kan komen of het er al op zit?
*

Twqray
1

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #152 Gepost op: 15 mei 2024, 21:43:24 »
Hallo iedereen,

Wij zijn ook sinds kort trotse eigenaar van een o zo mooie Stelvio. De auto komt uit Duitsland en heeft volgens mij geen alarmsystemen. Heb me zojuist ingeschreven voor de radar blocker. Het was trouwens ook echt lastig om de auto verzekerd te krijgen.

Net de Passive Entry via het menu uitgezet en een stuurslot besteld. Benieuwd wat we allemaal nog meer moeten doen om de dieven buiten de deur te houden...
*

Broekie
1

  • Type Alfa: Giulia 2.0T (2018)
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #153 Gepost op: 10 juni 2024, 20:09:52 »
Dag iedereen,

Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een mooie blauwe Giulia! Uit interesse het forum door gebladerd en op dit topic gestuit.
Net in de regen nog een foto gemaakt van de kentekenplaat en het kentekenbewijs om het formulier in te vullen. Hopelijk komt er snel weer een nieuwe batch aan!

Tot die tijd de auto altijd maar netjes beschermen met een stuurslot. Dit is de Stoplock PRO Elite geworden, maar ben eerlijk gezegd wel een beetje bang dat dit op termijn ook tot schade aan het stuur, de klokkenteller en/of de schakelflipper leidt. Hoe doen jullie dit?
*

Robert69
1.463

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #154 Gepost op: 10 juni 2024, 22:12:08 »
Ik heb een radar blocker, that's it. Geen gekloot met een stuurslot of iets. Overweeg nog een tracker maar ik maak me niet te druk om diefstal, het is maar een auto. Woon verder best veilig en ben goed verzekerd. Daar slaap ik prima op.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

jan engelaar
122

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #155 Gepost op: 11 juni 2024, 11:02:55 »
Dag iedereen,

Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een mooie blauwe Giulia! Uit interesse het forum door gebladerd en op dit topic gestuit.
Net in de regen nog een foto gemaakt van de kentekenplaat en het kentekenbewijs om het formulier in te vullen. Hopelijk komt er snel weer een nieuwe batch aan!

Tot die tijd de auto altijd maar netjes beschermen met een stuurslot. Dit is de Stoplock PRO Elite geworden, maar ben eerlijk gezegd wel een beetje bang dat dit op termijn ook tot schade aan het stuur, de klokkenteller en/of de schakelflipper leidt. Hoe doen jullie dit?

Ik heb hetzelfde stuurslot maanden lang dagelijks gebruikt , óók in de parkeergarage onder mijn appartementencomplex, tót dat ik de blocker kreeg, stuk meer rust in de tent en vanaf dat moment het stuurslot alleen nog extra erbij in gebruik op bepaalde plekken ....Just to be sure.... Want de bovengenoemde reactie hier "Het is maar een auto" gaat voor moi zékerrrrrrrr niet op "!! Overigens na paar maanden gebruik geen énkele vorm van schade of krasjes door het stuurslot, ligt er denk ik ook beetje aan hoe subtiel je em plaatst....   Daarnaast heb ik óók nog is een LOJACK , verplicht door mijn verzekering...  Alles bij elkaar wel heerlijk gevoel om je geen zorgen meer te hoeven maken, speciaal in het geval van de blocker. Rusttttttt....
*

Robert69
1.463

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #156 Gepost op: 11 juni 2024, 15:32:00 »
Dag iedereen,

Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een mooie blauwe Giulia! Uit interesse het forum door gebladerd en op dit topic gestuit.
Net in de regen nog een foto gemaakt van de kentekenplaat en het kentekenbewijs om het formulier in te vullen. Hopelijk komt er snel weer een nieuwe batch aan!

Tot die tijd de auto altijd maar netjes beschermen met een stuurslot. Dit is de Stoplock PRO Elite geworden, maar ben eerlijk gezegd wel een beetje bang dat dit op termijn ook tot schade aan het stuur, de klokkenteller en/of de schakelflipper leidt. Hoe doen jullie dit?

Ik heb hetzelfde stuurslot maanden lang dagelijks gebruikt , óók in de parkeergarage onder mijn appartementencomplex, tót dat ik de blocker kreeg, stuk meer rust in de tent en vanaf dat moment het stuurslot alleen nog extra erbij in gebruik op bepaalde plekken ....Just to be sure.... Want de bovengenoemde reactie hier "Het is maar een auto" gaat voor moi zékerrrrrrrr niet op "!! Overigens na paar maanden gebruik geen énkele vorm van schade of krasjes door het stuurslot, ligt er denk ik ook beetje aan hoe subtiel je em plaatst....   Daarnaast heb ik óók nog is een LOJACK , verplicht door mijn verzekering...  Alles bij elkaar wel heerlijk gevoel om je geen zorgen meer te hoeven maken, speciaal in het geval van de blocker. Rusttttttt....

Ik heb dan ook niet zo'n asociaal moddervette auto als jij, @jan engelaar  ;D
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

jan engelaar
122

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #157 Gepost op: 11 juni 2024, 18:00:31 »
Dag iedereen,

Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een mooie blauwe Giulia! Uit interesse het forum door gebladerd en op dit topic gestuit.
Net in de regen nog een foto gemaakt van de kentekenplaat en het kentekenbewijs om het formulier in te vullen. Hopelijk komt er snel weer een nieuwe batch aan!

Tot die tijd de auto altijd maar netjes beschermen met een stuurslot. Dit is de Stoplock PRO Elite geworden, maar ben eerlijk gezegd wel een beetje bang dat dit op termijn ook tot schade aan het stuur, de klokkenteller en/of de schakelflipper leidt. Hoe doen jullie dit?

Ik heb hetzelfde stuurslot maanden lang dagelijks gebruikt , óók in de parkeergarage onder mijn appartementencomplex, tót dat ik de blocker kreeg, stuk meer rust in de tent en vanaf dat moment het stuurslot alleen nog extra erbij in gebruik op bepaalde plekken ....Just to be sure.... Want de bovengenoemde reactie hier "Het is maar een auto" gaat voor moi zékerrrrrrrr niet op "!! Overigens na paar maanden gebruik geen énkele vorm van schade of krasjes door het stuurslot, ligt er denk ik ook beetje aan hoe subtiel je em plaatst....   Daarnaast heb ik óók nog is een LOJACK , verplicht door mijn verzekering...  Alles bij elkaar wel heerlijk gevoel om je geen zorgen meer te hoeven maken, speciaal in het geval van de blocker. Rusttttttt....

Ik heb dan ook niet zo'n asociaal moddervette auto als jij, @jan engelaar  ;D

*

HP
4

  • Type Alfa: Stelvio Super Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #158 Gepost op: 3 juli 2024, 17:36:15 »
Hoi!

als kersverse Stelvio rijder (2.0 turbo super veloce 280pk), kwam ik op dit draadje..

Mijn wagen heeft sinds de koop vorige sinds dag1 een oranje melding op het scherm met "Alarmsysteem niet beschikbaar", de verkoper zegt hiervan..".. er zit alarm klasse 1 met start onderbreker op vanaf de fabriek, het zou kunnen dat misschien een alarm klasse in gebouwd is door de vorige eigenaar, dit kunnen we niet zien helaas."



samengevat: dit zegt mij niets, en al helemaal niet over de oorzaak en de grootte van het probleem van deze melding..
Kortom, elke extra vorm van beveiliging..zou mij zekerder laten voelen..tegen diefstal pogingen.

Graag mij daarom ook noteren voor de Radar Blocker!
Hoor graag PM waar ik deze tzt kan laten inbouwen (zit zelf bij Nefkens te Amersfoort, maar zit nog in garantieperiode bij Seldenrijk Harderwijk).

*

Hjcvdm
63

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #159 Gepost op: 3 juli 2024, 17:41:55 »
Als er een alarm ingebouwd is zou deze toch moeten afgaan als er geen extra fob oid bij zit lijkt me. Ik zou op zijn minst verwachten dat de garage dan even navraag doet bij de vorige eigenaar trouwens, lijkt me een kleine moeite en een beetje service. Ik heb in mijn Stelvio een alarmsystem laten inbouwen en heel af en toe start ik de auto niet snel genoeg na het ontgrendelen, waarna hij weer in de startonderbreking is gegaan en dan gaat dit lampje ook branden.

Overigens, het wordt tijd om te tanken an wat een htite...

En veel plezier met je nieuwe Stelvio!
*

Alfa 147 Ti
1.630

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #160 Gepost op: 3 juli 2024, 20:22:41 »
Klasse 1 zit op iedere auto dat is een startonderbreker.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Robert69
1.463

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #161 Gepost op: 3 juli 2024, 20:27:06 »
Citaat van: HP op  3 juli 2024, 17:36:15
Citaat van: HP op  3 juli 2024, 17:36:15
Hoi!

als kersverse Stelvio rijder (2.0 turbo super veloce 280pk), kwam ik op dit draadje..

Mijn wagen heeft sinds de koop vorige sinds dag1 een oranje melding op het scherm met "Alarmsysteem niet beschikbaar", de verkoper zegt hiervan..".. er zit alarm klasse 1 met start onderbreker op vanaf de fabriek, het zou kunnen dat misschien een alarm klasse in gebouwd is door de vorige eigenaar, dit kunnen we niet zien helaas."



samengevat: dit zegt mij niets, en al helemaal niet over de oorzaak en de grootte van het probleem van deze melding..
Kortom, elke extra vorm van beveiliging..zou mij zekerder laten voelen..tegen diefstal pogingen.

Graag mij daarom ook noteren voor de Radar Blocker!
Hoor graag PM waar ik deze tzt kan laten inbouwen (zit zelf bij Nefkens te Amersfoort, maar zit nog in garantieperiode bij Seldenrijk Harderwijk).


Terug naar de garage, er is namelijk wel meer mis: de temperatuur lijkt ook wat aan de hoge kant voor de tijd van het jaar. Tenzij je in Tanzania zit of zo.
Garage moet dat gewoon herstellen en geen onzin verkopen.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanielH92
2.065

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #162 Gepost op: 3 juli 2024, 23:03:55 »
En inbouwen zou bij WimPrins in Nunspeet kunnen, niet ver van je vandaan. Weet niet of er een handleiding bij die blocker zit, dan lijkt het me dat elke monteur die een beetje snapt wat ie doet dat wel moet lukken.
*

HP
4

  • Type Alfa: Stelvio Super Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #163 Gepost op: 4 juli 2024, 18:32:46 »
dank jongens voor alle info/advies, top dat jullie er zo snel bij zijn.
Ben met wat vragen teruggegaan naar de garage, wacht nog even op zijn email..als die info heeft van de vorige eigenaar..ook deze is ooit geimporteerd geweest uit Duitsland, ik las hier wel meer ervaring dat er dan geen alarm (meer / extra) opzat/opzit..

Het was idd erg warm die dag..toen die tijdje vol in de zon stond die week, dus echt, dat was de temperatuur toen te NL.. ja ik heb inmiddels ook eerste tankbeurt (en..) gehad "-)

Ik zit helemaaal niet in alarmsystemen - bij mijn vorige net ingeruilde Alfa, 159SW TI 1750, nooit naar omgekeken..er knipperde een rood lampje op het rijdersportier aan de binnenkant..thats it..denk/dacht ik, nooit geen geluidje afgekomen of melding op scherm over gehad.. - maar ik heb net ff getest, door auto te openen en sleutel ff in huis op klein afstandje te leggen, dan krijg ik gelukkig niet de start/stop knop aan: "Elektronische sleutel niet gedetecteerd" , dus me dunkt dat klasse 1 alarm werkt..Net ook ff 'passive entry" uitgezet.

Als eerste maar de "Radar Blocker" erop en erna ga ik voor de door Harold mij getipte klasse 3 alarm (extra fob met RFID) .
Dank ook voor tip waar de Radar Blocker te installeren, samen met alarm klasse 3 tzt idd maar te Nunspeet, hier vlakbij, als ze dat beiden kunnen fixen.

groets!!
hans
*

Robert69
1.463

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #164 Gepost op: 4 juli 2024, 19:34:53 »
Die temperatuur klopt niet, dat is namelijk de buitentemperatuur. Ik kom net uit Kroatie waar het op een gegeven moment 33 graden was. Auto hele dag in de zon maar de temperatuur was gewoon netjes 33 graden.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce