!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfata
3.428

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

driftend
492

  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #76 Gepost op: 6 juli 2023, 16:57:25 »
zijn er nog blockers beschikbaar? Of duurt dat weer een tijd?
*

Drime
3

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #77 Gepost op: 10 juli 2023, 21:56:20 »
Wat is het risico indien een additionele startblokkering is geïnstalleerd op de auto? Dit anti diefstal device lijkt de canbus te blokkeren/encrypten - mijn Stelvio heeft echter een externe startblokkering + alarm die alleen uitschakelt indien een tweede 'autorisatietoken' (extra sleutelhanger) wordt gedetecteerd, is dat niet al voldoende (heb merk/type ff niet bij de hand)?
*

SMR
232

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #78 Gepost op: 11 juli 2023, 06:41:00 »
Wat is het risico indien een additionele startblokkering is geïnstalleerd op de auto? Dit anti diefstal device lijkt de canbus te blokkeren/encrypten - mijn Stelvio heeft echter een externe startblokkering + alarm die alleen uitschakelt indien een tweede 'autorisatietoken' (extra sleutelhanger) wordt gedetecteerd, is dat niet al voldoende (heb merk/type ff niet bij de hand)?

Dat hebben ze vorige jaar bij mij geprobeerd. Alarm heeft ze niet afgeschrikt maar de externe startblokkering heeft ervoor gezorgd dat ik mijn auto nog heb. Ze zijn in de auto geweest maar hebben gelukkig het interieur intact gelaten. Na ca. 2,5uur weer vertrokken met lege handen.
Inmiddels ook de blocker geïnstalleerd om voortaan vreemden buiten de auto te houden 😁


https://youtu.be/9Mnkf_-d6h0
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

jwq
2.630

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #79 Gepost op: 11 juli 2023, 10:04:15 »
Wat is het risico indien een additionele startblokkering is geïnstalleerd op de auto? Dit anti diefstal device lijkt de canbus te blokkeren/encrypten - mijn Stelvio heeft echter een externe startblokkering + alarm die alleen uitschakelt indien een tweede 'autorisatietoken' (extra sleutelhanger) wordt gedetecteerd, is dat niet al voldoende (heb merk/type ff niet bij de hand)?

Heb hetzelfde, van Defa. Was eis van mijn verzekering.
Heb ook keyless entry uitgeschakeld ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

DanaBanana
813

  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #80 Gepost op: 11 juli 2023, 14:02:26 »
Uiteindelijk geldt voor iedere beveiliging hetzelfde: Het ligt er maar net aan welke dief je treft en hoe graag hij jouw auto wil hebben.

Aan de ene kant: Hoe meer beveiliging je hebt, hoe minder nog een extra beveiliging zal toevoegen. Aan de andere kant: Alle beetjes helpen.

Maar uiteindelijk is niks helemaal bestand tegen de inventiviteit en brutaliteit van een bepaalde categorie dieven:


https://youtu.be/giYRb2ZHA7Q


https://youtu.be/6JutMduCFho


https://youtu.be/3Mlv4EJX7Rg
*

Robert69
1.424

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #81 Gepost op: 11 juli 2023, 20:30:44 »
Is dit nou diefstal of typische gevallen van grensoverschrijdend gedrag??
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Hjcvdm
62

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #82 Gepost op: 13 juli 2023, 12:56:58 »
Ik heb mij dinsdag ook aangemeld voor een blocker (aangezien mijn vorige Stelvio in maart is gestolen en ik dat met mijn nieuwe niet nog een keer wil hebben). Enig idee wat momenteel de levertijd is?
*

Nathan
8

  • Type Alfa: Giulia 2.0 T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #83 Gepost op: 13 juli 2023, 13:53:42 »
Vandaag in het nieuws in België: dieven hebben het gemunt op snelle alfa’s. Stellantis en Alfa Romeo reageren verbaasd en weten zogezegd van niets. Dat kan toch niet kloppen?
*

alfata
3.428

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #84 Gepost op: 13 juli 2023, 14:19:12 »
Ik heb mij dinsdag ook aangemeld voor een blocker (aangezien mijn vorige Stelvio in maart is gestolen en ik dat met mijn nieuwe niet nog een keer wil hebben). Enig idee wat momenteel de levertijd is?

Jazeker. Ik heb de afgelopen dagen veel aanmeldingen gehad. Ik ga morgen een nieuwe appgroep maken en iedereen updaten. Verwachting is 2de helft augustus voor een nieuwe batch.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.428

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #85 Gepost op: 13 juli 2023, 14:20:01 »
Vandaag in het nieuws in België: dieven hebben het gemunt op snelle alfa’s. Stellantis en Alfa Romeo reageren verbaasd en weten zogezegd van niets. Dat kan toch niet kloppen?

Is ook niet waar. Men is meer dan goed op de hoogte. Ik heb met Alfa zelf gesproken. Ze erkennen het alleen niet. Dat komt doordat ze daarmee aansprakelijkheid erkennen en aansprakelijk zijn voor geleden schade bij hun klanten. Gaan ze dus niet doen.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Nathan
8

  • Type Alfa: Giulia 2.0 T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #86 Gepost op: 13 juli 2023, 15:06:56 »
Vandaag in het nieuws in België: dieven hebben het gemunt op snelle alfa’s. Stellantis en Alfa Romeo reageren verbaasd en weten zogezegd van niets. Dat kan toch niet kloppen?

Is ook niet waar. Men is meer dan goed op de hoogte. Ik heb met Alfa zelf gesproken. Ze erkennen het alleen niet. Dat komt doordat ze daarmee aansprakelijkheid erkennen en aansprakelijk zijn voor geleden schade bij hun klanten. Gaan ze dus niet doen.

Was dat toevallig op mail? ik wil ze die anders wel eens onder hun neus laten schuiven.
*

alfata
3.428

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #87 Gepost op: 13 juli 2023, 15:59:22 »
Vandaag in het nieuws in België: dieven hebben het gemunt op snelle alfa’s. Stellantis en Alfa Romeo reageren verbaasd en weten zogezegd van niets. Dat kan toch niet kloppen?

Is ook niet waar. Men is meer dan goed op de hoogte. Ik heb met Alfa zelf gesproken. Ze erkennen het alleen niet. Dat komt doordat ze daarmee aansprakelijkheid erkennen en aansprakelijk zijn voor geleden schade bij hun klanten. Gaan ze dus niet doen.

Was dat toevallig op mail? ik wil ze die anders wel eens onder hun neus laten schuiven.

Jep. Ik stuur je een email..
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Lynx65
1

  • Type Alfa: Guilia 2.2 Diesel
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio / Giulia anti diefstal device (belangrijk!)
« Reactie #89 Gepost op: 2 augustus 2023, 18:05:27 »
Ik heb me net aangemeld voor een blocker, maar vroeg me ineens af, is het mogelijk dat deze blocker al door de vorige eigenaar  geïnstalleerd/aangeschaft is? Heb Guilia twee weken geleden gekocht Ex lease en is van september 2017. Is er een mogelijkheid dit te achterhalen?