« Reactie #15 Gepost op: 17 januari 2026, 08:41:20 »
banden met spikes
in scandinavie mogen ze daar nu mee rijden geloof ik. niet meer alleen voor rally rijden
zitten natuurlijk wel iets regels aan verbonden.
ik vind het vooral zo bijzonder dat dit land zo serieus slecht is voorbereid op sneeuw.
5 mm sneeuw en de treinen rijden al niet meer, 10 mm sneeuw en mensen durven niet meer met de auto te rijden
en als de weg begaanbaar is stappen sommige voetgangers van de stoep af en gaan ze op het asfalt lopen. levensgevaarlijke idioten.
Ik vind dit altijd wat makkelijke en vooral ongefundeerde kritiek. Nederland is Scandinavie niet he. Als het in korte tijd hevig sneeuwt (op sommige plaatsen bij elkaar meer dan 30 cm. Dus geen 5 of 10 mm) dan valt daar niet tegenop te strooien. Dat is geen kwestie van slechte voorbereiding maar dat heeft te maken met onze infrastructuur en verkeersintensiteit. Dat treinen niet rijden heeft te maken met ProRail, door onze milde winters is het onzinnig om elke wissel te kunnen verwarmen. Dat is een keuze op basis van kosten. Al deze zaken zijn tot in den treure in de media uitgelegd in die winterse periode.
Wat voetgangers betreft: stoepen worden door onze fijne landgenoten niet of nauwelijks meer schoon gehouden, wat spekgladde stoepen oplevert. Je wil als wandelaar tenslotte niet je nek breken als je aan je vitaliteit werkt dus dan loop je maar op straat.
De enige levensgevaarlijke idioten zijn de automobilisten met 4WD en/of winterbanden die denken dat ze Juha Kankkunen zijn en zich niet willen of kunnen aanpassen aan de uitzonderlijke omstandigheden.
Gewoon normaal doen, aanpassen en genieten van die enkele keer dat de winter ook gewoon mooi is. Kan men de rest van het jaar weer de coureur uithangen.