!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

geertvh
21

  • Type Alfa: Stelvio 2,2
  • *
    - Startende Alfist
Re: android auto
« Reactie #15 Gepost op: 11 april 2021, 22:10:09 »
Hallo. Ik heb deze kit dit weekend geinstalleerd in mijn stelvio begin 2018 en super tevreden over. Installeren was een 2 tal uurtjes werk. Maar android auto werkt draadloos en google assistant werkt perfect. Er wordt naadloos geswitcht tussen de alfa connect voor camera en bellen .....really love it.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: android auto
« Reactie #16 Gepost op: 12 april 2021, 10:01:38 »
Hallo. Ik heb deze kit dit weekend geinstalleerd in mijn stelvio begin 2018 en super tevreden over. Installeren was een 2 tal uurtjes werk. Maar android auto werkt draadloos en google assistant werkt perfect. Er wordt naadloos geswitcht tussen de alfa connect voor camera en bellen .....really love it.

Doe jij het bellen nog via Alfa connect, oftewel, de standaard software?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

geertvh
21

  • Type Alfa: Stelvio 2,2
  • *
    - Startende Alfist
Re: android auto
« Reactie #17 Gepost op: 12 april 2021, 10:27:20 »
Ja voorlopig wel maar ik moet het bellen langs de eng module nog uittesten. Maar de google aasistant werkt perfect. Wat een verademing.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: android auto
« Reactie #18 Gepost op: 12 april 2021, 12:15:23 »
Ja voorlopig wel maar ik moet het bellen langs de eng module nog uittesten. Maar de google aasistant werkt perfect. Wat een verademing.

Ik heb met Android Auto een enorm echo, ondanks dat ik al de echo kalibratie heb gedaan. Ik ga dus ook maar eens kijken of die methode weer kan gebruiken.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: android auto
« Reactie #19 Gepost op: 12 april 2021, 13:50:39 »
Hallo. Ik heb deze kit dit weekend geinstalleerd in mijn stelvio begin 2018 en super tevreden over. Installeren was een 2 tal uurtjes werk. Maar android auto werkt draadloos en google assistant werkt perfect. Er wordt naadloos geswitcht tussen de alfa connect voor camera en bellen .....really love it.
bedankt dat je dat even meldt hier :)

Ik twijfel al heel lang, ik mis google integratie echt tijdens langere ritten. Dus dan toch maar deze module bestellen :)
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: android auto
« Reactie #20 Gepost op: 12 april 2021, 14:49:12 »
Mag ik vragen wat echt de grote voordelen zijn hiervan? En wat van de google assistent gebruiken jullie? Voorlopig werkt mijn navigatie nog prima, begeleiding klopt en flitsers ook meestal wel. Kaart is van vorig jaar (1046). Muziek speel ik af via usb. Flitsmeister gaat automatisch aan op mijn telefoon zodra die met radio verbonden is.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: android auto
« Reactie #21 Gepost op: 12 april 2021, 14:56:59 »
Mag ik vragen wat echt de grote voordelen zijn hiervan? En wat van de google assistent gebruiken jullie? Voorlopig werkt mijn navigatie nog prima, begeleiding klopt en flitsers ook meestal wel. Kaart is van vorig jaar (1046). Muziek speel ik af via usb. Flitsmeister gaat automatisch aan op mijn telefoon zodra die met radio verbonden is.
ik vind de ingebouwde navigatie ruk :) en gebruik nu soms google maps op mijn telefoon terwijl het scherm van de auto niks staat te doen
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: android auto
« Reactie #22 Gepost op: 12 april 2021, 15:29:50 »
Mag ik vragen wat echt de grote voordelen zijn hiervan? En wat van de google assistent gebruiken jullie? Voorlopig werkt mijn navigatie nog prima, begeleiding klopt en flitsers ook meestal wel. Kaart is van vorig jaar (1046). Muziek speel ik af via usb. Flitsmeister gaat automatisch aan op mijn telefoon zodra die met radio verbonden is.
ik vind de ingebouwde navigatie ruk :) en gebruik nu soms google maps op mijn telefoon terwijl het scherm van de auto niks staat te doen
wat precies dan? Hij brengt me altijd op plaats van bestemming. En 9 van de 10 keer als ik google maps aanzet ook dezelfde route.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: android auto
« Reactie #23 Gepost op: 12 april 2021, 15:33:15 »
Mag ik vragen wat echt de grote voordelen zijn hiervan? En wat van de google assistent gebruiken jullie? Voorlopig werkt mijn navigatie nog prima, begeleiding klopt en flitsers ook meestal wel. Kaart is van vorig jaar (1046). Muziek speel ik af via usb. Flitsmeister gaat automatisch aan op mijn telefoon zodra die met radio verbonden is.
ik vind de ingebouwde navigatie ruk :) en gebruik nu soms google maps op mijn telefoon terwijl het scherm van de auto niks staat te doen
wat precies dan? Hij brengt me altijd op plaats van bestemming. En 9 van de 10 keer als ik google maps aanzet ook dezelfde route.

Voornamelijk de interface, en de invoer. Als ik gewoon naar een bedrijf wil navigeren roep ik tegen mijn telefoon "navigeer naar <bedrijf> in <plaats>". Datzelfde klaarspelen met de standaard navigatie is een stuk grotere uitdaging.

Maar als jij dat niet ervaart, dan moet je vooral geen geld er aan uitgeven :)
*

geertvh
21

  • Type Alfa: Stelvio 2,2
  • *
    - Startende Alfist
Re: android auto
« Reactie #24 Gepost op: 12 april 2021, 15:35:38 »
De spraakbesturing van waze en spotify is perfect. Een Adres bij waze moet je maar zeggen en hij weet het en hij vult het zelf aan.
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: android auto
« Reactie #25 Gepost op: 12 april 2021, 15:40:28 »
Mag ik vragen wat echt de grote voordelen zijn hiervan? En wat van de google assistent gebruiken jullie? Voorlopig werkt mijn navigatie nog prima, begeleiding klopt en flitsers ook meestal wel. Kaart is van vorig jaar (1046). Muziek speel ik af via usb. Flitsmeister gaat automatisch aan op mijn telefoon zodra die met radio verbonden is.
ik vind de ingebouwde navigatie ruk :) en gebruik nu soms google maps op mijn telefoon terwijl het scherm van de auto niks staat te doen
wat precies dan? Hij brengt me altijd op plaats van bestemming. En 9 van de 10 keer als ik google maps aanzet ook dezelfde route.

Voornamelijk de interface, en de invoer. Als ik gewoon naar een bedrijf wil navigeren roep ik tegen mijn telefoon "navigeer naar <bedrijf> in <plaats>". Datzelfde klaarspelen met de standaard navigatie is een stuk grotere uitdaging.

Maar als jij dat niet ervaart, dan moet je vooral geen geld er aan uitgeven :)
kan begrijpen als je zakelijk naar bedrijven rijd dat het handig is idd. Maar ik gebruik alleen de navi als ik echt de weg niet ken naar een fam bezoekje of feestje ofzo.. En meestal zoek ik zelf dan t adres op als ik ergens anders naar toe moet en voer ik dat gewoon in haha. Touchscreen zou handiger zijn om adres in te voeren alleen waren ze nog niet zo ver in 2017 blijkbaar... Spotify gebruik ik gelukkig niet.  Waze zou wel fijn zijn ja die gebruikte ik voorheen ook altijd op mijn Pioneer android radio in de 159.
Is het beeld fullscreen van waze?

En werkt deze module ook zonder dual usb en op de 1e generatie? Of heb je ondanks draadloze android auto nog steeds die dual usb nodig?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

geertvh
21

  • Type Alfa: Stelvio 2,2
  • *
    - Startende Alfist
Re: android auto
« Reactie #26 Gepost op: 12 april 2021, 16:07:55 »
Ik heb de usb niet geinstalleerd. Alles draadloos. Zo ook de mirror link maar dan moet ik wel ff de AA disconecten. Ik heb nogal een zware rechtervoet en navigeer overal met waze. Alleen al voor de flitspalen en trajectcontroles. Flitsmeister zit nog in beta maar die kan er ook op.
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: android auto
« Reactie #27 Gepost op: 12 april 2021, 16:48:25 »
Ik heb de usb niet geinstalleerd. Alles draadloos. Zo ook de mirror link maar dan moet ik wel ff de AA disconecten. Ik heb nogal een zware rechtervoet en navigeer overal met waze. Alleen al voor de flitspalen en trajectcontroles. Flitsmeister zit nog in beta maar die kan er ook op.
dus je hebt 1 usb aansluiting in je middenconsole kastje? Ja flitsmeister gaat hier automatisch aan ook een zware rechtervoet en nu al helemaal met 242pk onder me kont hahaha
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

geertvh
21

  • Type Alfa: Stelvio 2,2
  • *
    - Startende Alfist
Re: android auto
« Reactie #28 Gepost op: 12 april 2021, 18:29:49 »
Ja. Idd. Alleen de standaard usb in de middenconsole. De bijgeleverde heb ik niet geinstalleerd omdat alles draadloos werkt. Ben juist nig aan het uitzoeken hoe ik mijn radio van alfa connect kan doen spelen en toch de navigatie stem van waze terzeldertijd.
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: android auto
« Reactie #29 Gepost op: 15 april 2021, 10:44:52 »
Heeft iemand ervaring met bestellen bij eng-custom?

Ik had deze unit, samen met de carcam besteld, en ook een bevestigingsmail gehad.
Daarna radio stilte, ik kon niet meteen betalen, dus ik ging er vanuit dat ze terug zouden mailen, maar dat is nog niet gebeurd.

Ik kan er achteraan mailen natuurlijk, maar ik hoor liever eerst hoe jullie het gedaan hebben voor ik mijn geld ergens heen stuur.