!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: android auto
« Reactie #30 Gepost op: 15 april 2021, 10:48:19 »
Heeft iemand ervaring met bestellen bij eng-custom?

Ik had deze unit, samen met de carcam besteld, en ook een bevestigingsmail gehad.
Daarna radio stilte, ik kon niet meteen betalen, dus ik ging er vanuit dat ze terug zouden mailen, maar dat is nog niet gebeurd.

Ik kan er achteraan mailen natuurlijk, maar ik hoor liever eerst hoe jullie het gedaan hebben voor ik mijn geld ergens heen stuur.
FB berichtje sturen. Reageren bij mij wel.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: android auto
« Reactie #31 Gepost op: 15 april 2021, 10:51:13 »
Heeft iemand ervaring met bestellen bij eng-custom?

Ik had deze unit, samen met de carcam besteld, en ook een bevestigingsmail gehad.
Daarna radio stilte, ik kon niet meteen betalen, dus ik ging er vanuit dat ze terug zouden mailen, maar dat is nog niet gebeurd.

Ik kan er achteraan mailen natuurlijk, maar ik hoor liever eerst hoe jullie het gedaan hebben voor ik mijn geld ergens heen stuur.
FB berichtje sturen. Reageren bij mij wel.

Ok, hun "webshop" is dus nutteloos :)
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: android auto
« Reactie #32 Gepost op: 15 april 2021, 10:52:23 »
oja, nog een vraag over zo'n module:

Kan je nog gewoon radio luisteren, terwijl je android-auto actief hebt ?
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: android auto
« Reactie #33 Gepost op: 15 april 2021, 11:25:15 »
Ja. Idd. Alleen de standaard usb in de middenconsole. De bijgeleverde heb ik niet geinstalleerd omdat alles draadloos werkt. Ben juist nig aan het uitzoeken hoe ik mijn radio van alfa connect kan doen spelen en toch de navigatie stem van waze terzeldertijd.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb de USB een beetje weggefrommeld achter de stuurkolomversteller. Daar zit een leren afsluiting waar je met je hand door kan. De eerste keer moet je hem toch via USB verbinden om de draadloze toegang tot stand te brengen. Tenminste, dat moest bij mij wel.
Hopelijk komt android snel met 11 naar mijn Oppo telefoon. Dat zou rond deze tijd moeten gebeuren. Die schijnt net iets beter AA wireless te doen.

Ik heb nu trouwens een Veloce 2021 van de dealer te leen omdat mijn auto daar even staat. Dat touchscreen is niet echt een vooruitgang. Ik blijf het wiel gebruiken om te switchen in de menu's. Veel fijner.

Anyway, mocht je uitgevonden hebben hoe je dat doet, laat het mij weten. Het bellen over het Alfa systeem moet ik dus nog gaan proberen. Ik gebruik nu gewoon Android Auto om te bellen, maar zoals gezegd heb ik een flinke echo. Jij bent dus met beide bluetooth systemen tegelijkertijd geconnect?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: android auto
« Reactie #34 Gepost op: 15 april 2021, 11:25:56 »
oja, nog een vraag over zo'n module:

Kan je nog gewoon radio luisteren, terwijl je android-auto actief hebt ?

Ja dat kan. Wat ook nog kan is TuneIn radio gebruiken. Dan heb je ook alle radiozenders. Die app is capabel met AA.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: android auto
« Reactie #35 Gepost op: 15 april 2021, 11:28:16 »
oja, nog een vraag over zo'n module:

Kan je nog gewoon radio luisteren, terwijl je android-auto actief hebt ?

Ja dat kan. Wat ook nog kan is TuneIn radio gebruiken. Dan heb je ook alle radiozenders. Die app is capabel met AA.
Maar dat kost je weer data-verbruik, hoewel het wel interessant is voor Efteling radio als de kinderen in de auto zitten :D
*

geertvh
21

  • Type Alfa: Stelvio 2,2
  • *
    - Startende Alfist
Re: android auto
« Reactie #36 Gepost op: 15 april 2021, 12:20:54 »
Hallo. Heb de mijne betaald met paypal. De volgende dag na bestelling kreeg ik een mail met betaalinstructies. 2 dagen later was het geleverd. Ik heb wel ergens gelezen dacht ik dat er een tekort is door leveringsproblemen
*

dburger
127

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: android auto
« Reactie #37 Gepost op: 5 mei 2021, 13:24:59 »
Hallo. Heb de mijne betaald met paypal. De volgende dag na bestelling kreeg ik een mail met netaalinstructies. 2 dagen later was het geleverd. Ik heb wel ergens gelezen dacht ik dat eer een tekort is door leveringsprobleme'
Klopt. Kreeg vandaag bericht van eng-custom dat de unit niet op voorraad . Komt waarschijnlijk wel deze maand nog beschikbaar.
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Re: android auto
« Reactie #38 Gepost op: 9 mei 2021, 09:54:36 »
Weet iemand of het harman Kardon en de aftermarket Android/Carplay setjes van Eng of Rf toch goed samen kunnen gaan?
Van Prins in Nunspeet hoorde ik dat het bij hun een keer niet optimaal gelukt is bij een first edition met harman Kardon, iemand hier tips of ervaringen?
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: android auto
« Reactie #39 Gepost op: 9 mei 2021, 22:38:39 »
Citaat van: Forevereverlasting op  9 mei 2021, 09:54:36
Citaat van: Forevereverlasting op  9 mei 2021, 09:54:36
Weet iemand of het harman Kardon van een First edition en de aftermarket Android/Carplay setjes van Eng of Rf toch goed samen kunnen gaan?
Van Prins in Nunspeet hoorde ik dat het bij hun een keer niet optimaal gelukt is bij een first edition met harman Kardon, iemand hier tips of ervaringen?
Naar mijn weten heeft de (Stelvio) First Edition geen Harman Kardon, maar het toen verkrijgbare "middelste" audiosysteem met 10 speakers.
*

dburger
127

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: android auto
« Reactie #40 Gepost op: 13 mei 2021, 13:00:24 »
Citaat van: dburger op  5 mei 2021, 13:24:59
Citaat van: dburger op  5 mei 2021, 13:24:59
Hallo. Heb de mijne betaald met paypal. De volgende dag na bestelling kreeg ik een mail met netaalinstructies. 2 dagen later was het geleverd. Ik heb wel ergens gelezen dacht ik dat eer een tekort is door leveringsprobleme'
Klopt. Kreeg vandaag bericht van eng-custom dat de unit niet op voorraad . Komt waarschijnlijk wel deze maand nog beschikbaar.
Ok, ik heb een betalingsverzoek gekregen, maar voor de verzending wordt EUR 40 extra gevraagd. Daarbovenop komt nog eens EUR 18.45 om via Paypal/Creditcard te betalen waardoor het totaalbedrag op EUR 387.45 uitkomt. Twijfel nu of ik dit allemaal wel normaal moet vinden. Heb in ieder geval een berichtje via Messenger terug gestuurd om opheldering hierover, maar nog geen reactie ontvangen.
*

geertvh
21

  • Type Alfa: Stelvio 2,2
  • *
    - Startende Alfist
Re: android auto
« Reactie #41 Gepost op: 13 mei 2021, 16:52:12 »
Heb ik ook betaald hoor en er zijn  idd heel wat sites die meer vragen voor paypal. Komt omdat ze deze toeslag percent aan paypal moeten betalen. Veilig maar het kost je wat
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: android auto
« Reactie #42 Gepost op: 13 mei 2021, 17:08:31 »
Heb zelf ook eens het facelift stuurwiel betaald via PayPal. De verkoper vroeg of ik het wilde betalen als privebetaling /gift zodat er geen transactiekosten overheen kwamen, maar dan zijn verzonden goederen niet verzekerd. Zelf er op aangedrongen dat ik die 3% (was in mijn geval ongeveer 8 euro) graag er bij betaalde ivm verzekering vanuit PayPal en dat vond verkoper prima. Geloof dat het nu iets van 3,4% ofzo is.
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: android auto
« Reactie #43 Gepost op: 13 mei 2021, 17:23:31 »
Citaat van: dburger op  5 mei 2021, 13:24:59
Citaat van: dburger op  5 mei 2021, 13:24:59
Hallo. Heb de mijne betaald met paypal. De volgende dag na bestelling kreeg ik een mail met netaalinstructies. 2 dagen later was het geleverd. Ik heb wel ergens gelezen dacht ik dat eer een tekort is door leveringsprobleme'
Klopt. Kreeg vandaag bericht van eng-custom dat de unit niet op voorraad . Komt waarschijnlijk wel deze maand nog beschikbaar.
Ok, ik heb een betalingsverzoek gekregen, maar voor de verzending wordt EUR 40 extra gevraagd. Daarbovenop komt nog eens EUR 18.45 om via Paypal/Creditcard te betalen waardoor het totaalbedrag op EUR 387.45 uitkomt. Twijfel nu of ik dit allemaal wel normaal moet vinden. Heb in ieder geval een berichtje via Messenger terug gestuurd om opheldering hierover, maar nog geen reactie ontvangen.
Anders even kijken hier of FB of er meer mensen zijn die daar iets willen.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

dburger
127

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: android auto
« Reactie #44 Gepost op: 13 mei 2021, 17:38:49 »
Heb zelf ook eens het facelift stuurwiel betaald via PayPal. De verkoper vroeg of ik het wilde betalen als privebetaling /gift zodat er geen transactiekosten overheen kwamen, maar dan zijn verzonden goederen niet verzekerd. Zelf er op aangedrongen dat ik die 3% (was in mijn geval ongeveer 8 euro) graag er bij betaalde ivm verzekering vanuit PayPal en dat vond verkoper prima. Geloof dat het nu iets van 3,4% ofzo is.
Op basis van de rekening is het 5%. Wel veel, maar weinig goedkopere alternatieven om een standaard radio uit te breiden.