!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: android auto
« Reactie #45 Gepost op: 14 mei 2021, 07:13:49 »
Ik had 'm ook in backorder staan en kreeg woensdag de mail.
De toeslag is fors, maar ik heb toch gewoon via ideal gedaan. Reden: Doordat mijn creditcard er tussen zit heb ik nog een beetje garantie/bescherming hiervan.

Ik heb dus meteen betaald, en ik verwacht vandaag de DHL al aan mijn deur!
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: android auto
« Reactie #46 Gepost op: 14 mei 2021, 09:46:20 »
Ik had 'm ook in backorder staan en kreeg woensdag de mail.
De toeslag is fors, maar ik heb toch gewoon via ideal gedaan. Reden: Doordat mijn creditcard er tussen zit heb ik nog een beetje garantie/bescherming hiervan.

Ik heb dus meteen betaald, en ik verwacht vandaag de DHL al aan mijn deur!
Ik heb hem gisteren ook maar via PayPal betaald en vanmorgen de verzendnotificatie in de mail met verwachte leverdatum aanstaande maandag. Ben benieuwd, maar kan binnenkort dus aan de slag :-)
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: android auto
« Reactie #47 Gepost op: 14 mei 2021, 10:53:29 »
hadde jullie samen gehaald kon je verzendkosten delen..
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: android auto
« Reactie #48 Gepost op: 14 mei 2021, 10:57:53 »
hadde jullie samen gehaald kon je verzendkosten delen..
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: android auto
« Reactie #49 Gepost op: 14 mei 2021, 11:54:32 »
hadde jullie samen gehaald kon je verzendkosten delen..

Niet echt, want ik woon in Hongarije
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: android auto
« Reactie #50 Gepost op: 17 mei 2021, 12:05:29 »
Kost wat, maar het is dan wel snel geleverd!



Hopelijk snel tijd om dit te gaan installeren.
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: android auto
« Reactie #51 Gepost op: 17 mei 2021, 12:08:52 »
Hij ligt bij mij ook al sinds vrijdag te wachten.. Maar precies zoals je zegt: Nu nog tijd vinden het te installeren :D

Ik vond trouwens online nog een uitgebreidere installatie handleiding, wellicht heb je er wat aan:
https://www.alfaowner.com/attachments/ar-carplay-install-pdf.934638/
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: android auto
« Reactie #52 Gepost op: 17 mei 2021, 13:49:31 »
Ik heb het op een zaterdag in nog geen 2 uurtjes gemonteerd. Het is niet ingewikkeld, al is het verwijderen van stekkers soms wel een dingetje. Ik heb mijn phone geupgrade van een Oppo A5 naar een Poco X3. Die trekt het in de draadloze modus gelukkig heel erg veel beter. Ook laat ik hem verbonden met beide bluetooths (Alfa en Android Auto). Nu heb ik geen echo's meer e.d. Wel heb ik heel soms dat als ik gebeld wordt, dat ik of de persoon die belt de ander niet hoort. Geen idee hoe dat te fixen, maar als ik terugbel gaat het altijd goed.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: android auto
« Reactie #53 Gepost op: 17 mei 2021, 13:53:48 »
Ik heb het op een zaterdag in nog geen 2 uurtjes gemonteerd. Het is niet ingewikkeld, al is het verwijderen van stekkers soms wel een dingetje. Ik heb mijn phone geupgrade van een Oppo A5 naar een Poco X3. Die trekt het in de draadloze modus gelukkig heel erg veel beter. Ook laat ik hem verbonden met beide bluetooths (Alfa en Android Auto). Nu heb ik geen echo's meer e.d. Wel heb ik heel soms dat als ik gebeld wordt, dat ik of de persoon die belt de ander niet hoort. Geen idee hoe dat te fixen, maar als ik terugbel gaat het altijd goed.
zou dat echt een keer in het echt willen zien hoe goed Android Auto werkt en hoe het samenwerkt met de rest. Ik luister namelijk muziek via usb. Zou graag de muziek ook zo willen laten verlopen en alleen android auto dan voor navigatie ofz. Alhoewel ik nu nog met de originele navi prima overweg kan. Invoeren is soms wat traagjes en veel gedraai aan de knopjes..
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: android auto
« Reactie #54 Gepost op: 17 mei 2021, 14:07:42 »
......... Alhoewel ik nu nog met de originele navi prima overweg kan. Invoeren is soms wat traagjes en veel gedraai aan de knopjes..
Probeer het eens middels stembesturing.... ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: android auto
« Reactie #55 Gepost op: 17 mei 2021, 14:41:57 »
Ik heb het op een zaterdag in nog geen 2 uurtjes gemonteerd. Het is niet ingewikkeld, al is het verwijderen van stekkers soms wel een dingetje. Ik heb mijn phone geupgrade van een Oppo A5 naar een Poco X3. Die trekt het in de draadloze modus gelukkig heel erg veel beter. Ook laat ik hem verbonden met beide bluetooths (Alfa en Android Auto). Nu heb ik geen echo's meer e.d. Wel heb ik heel soms dat als ik gebeld wordt, dat ik of de persoon die belt de ander niet hoort. Geen idee hoe dat te fixen, maar als ik terugbel gaat het altijd goed.
Ik had inderdaad al iets gelezen dat echo's een nadeel van deze unit konden zijn, maar fijn dat dit opgelost kan worden door tegelijkertijd met Alfa en Android Auto unit te connecten. Dat ga ik zeker proberen.
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: android auto
« Reactie #56 Gepost op: 17 mei 2021, 14:44:53 »
Ik heb het op een zaterdag in nog geen 2 uurtjes gemonteerd. Het is niet ingewikkeld, al is het verwijderen van stekkers soms wel een dingetje. Ik heb mijn phone geupgrade van een Oppo A5 naar een Poco X3. Die trekt het in de draadloze modus gelukkig heel erg veel beter. Ook laat ik hem verbonden met beide bluetooths (Alfa en Android Auto). Nu heb ik geen echo's meer e.d. Wel heb ik heel soms dat als ik gebeld wordt, dat ik of de persoon die belt de ander niet hoort. Geen idee hoe dat te fixen, maar als ik terugbel gaat het altijd goed.
Ik had inderdaad al iets gelezen dat echo's een nadeel van deze unit konden zijn, maar fijn dat dit opgelost kan worden door tegelijkertijd met Alfa en Android Auto unit te connecten. Dat ga ik zeker proberen.
wat ik begrepen heb is de truc om telefoongesprekken via de alfa unit te doen (dus bluetooth daarmee verbonden), en de andere dingen via de android auto. Daarom moet je bluetooth verbinden met beide apparaten.
Eventueel wil je ook nog spelen met de "bluetoothe profielen" zodat voicegesprekken alleen naar de alfa gaan, en geluiden juist naar de AA, of iets in die trant ;)

Is even een kwestie van alles goed instellen dus.
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: android auto
« Reactie #57 Gepost op: 18 mei 2021, 07:56:04 »
Ik kan inmiddels zeggen dat het best mee valt.

Gistermiddag even bezig geweest:
- in 30 minuten had ik alles los liggen, de juiste connectors los getrokken, etc. Opvallend was dat er bij mij geen schroeven aan de voorkant van het paneel zaten, alleen achterin.
- Toen ben ik een kleine 15 minuten bezig geweest om alles aan te sluiten, even goed kijken hoe alles moet etc. etc.
- De USB aansluiten achter de cupholders was wat lastiger, omdat ik het klepje er niet goed uit kreeg, uiteindelijk ook gelukt in 15 minuutjes
- Toen even gekeken of alles werkte: JUP
- Alles weer inbouwen, kleine 15 minuutjes.

Al met al anderhalf uurtje werk.

Echter: Toen ik de auto weg wilde zetten deed de hele display niks meer :'(

Eerst even gegeten, en toen in 15 minuten weer alles losgehaald (ik wist nu hoe het moest), en toen ik de unit wilde uitbouwen viel me op dat een jumper per ongeluk was omgezet bij het terugbouwen. Deze weer goed gezet, en tadaaa, hij deed het weer.

Some last remarcs:
- bluetooth wilde nog niet verbinden gister, ondanks dat mijn telefoon hem wel kon vinden, daar moet ik nog even mee spelen.
- De clipjes komen echt niet zo moeilijk los als sommigen beweren, je moet gewoon even goed kijken hoe de clipjes werken.
- Onder het dashboard is alle ruimte van de wereld, er is meer dan genoeg ruimte voor de extra unit en de kabels.
- Mensen die zeggen dat dit moeilijk is, hebben nog nooit aan alfa's gesleuteld. Het is absoluut niet moeilijk als je gewend bent aan auto's te sleutelen, of ooit een interieur filter vervangen hebt bij een 156 met type2 dashboard :P
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: android auto
« Reactie #58 Gepost op: 19 mei 2021, 16:38:30 »
Kijk, dat lees ik graag dat het meevalt. Ik heb er zelf nog geen tijd voor gehad, maar alle tips zijn welkom.

Ik ga het mijzelf nog iets moeilijker maken door het 6.5 inch scherm te upgraden naar een 8.8 inch display, dus ik moet wel meer loshalen, maar ook dat is prima te doen met een duidelijk stappenplan: https://www.alfaowner.com/threads/retrofitting-8-8-display.1178541/#/

Ik heb mezelf ook al eerder in onmogelijke posities gemanoeuvreerd om een Dension kit in mijn GT te verstoppen  :-)

*

geertvh
21

  • Type Alfa: Stelvio 2,2
  • *
    - Startende Alfist
Re: android auto
« Reactie #59 Gepost op: 19 mei 2021, 18:30:51 »
Kijk, dat lees ik graag dat het meevalt. Ik heb er zelf nog geen tijd voor gehad, maar alle tips zijn welkom.

Ik ga het mijzelf nog iets moeilijker maken door het 6.5 inch scherm te upgraden naar een 8.8 inch display, dus ik moet wel meer loshalen, maar ook dat is prima te doen met een duidelijk stappenplan: https://www.alfaowner.com/threads/retrofitting-8-8-display.1178541/#/

Ik heb mezelf ook al eerder in onmogelijke posities gemanoeuvreerd om een Dension kit in mijn GT te verstoppen  :-)
deze ga ik dus volgen, ik had ook een 8,8 display gevonden in polen maar durfde het niet op die moment .
Hou ons aub op de hoogte of ,het lukt en wat de moeilijkheden zijn...