!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Triple X
5

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Anti diefstal sleutel
« Gepost op: 13 april 2020, 07:56:09 »
Hoi allemaal,

Als het goed is krijg ik komende zaterdag de sleutel van mijn Giulia. Nu hoor je wel eens die verhalen dat ze de signalen van de autosleutel kopiƫren en dan zo met je auto weg rijden. Is de Giula hier ook vatbaar voor? Of gebruiken jullie een hoes of blikje om de sleutel in te doen?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2020, 08:48:37 »
In principe, indien je de "keyless entry" optie hebt, is ook de stelvio/giulia hier gevoelig voor.
Je kunt de sleutel inderdaad in een of ander metalen doosje doen (of een duur afgeschermd faraday hoesje ;) ), of het keyless entry systeem uitschakelen via het menu .....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

NielsFrank
11

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS( 2004)
  • *
    - Startende Alfist
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2020, 08:58:26 »
Ik heb de autosleutels gewoon in een oude koektrommel liggen thuis. Dat werkt prima.
Voor vakantie (kamperen) heb ik een speciaal hoesje voor de sleutel die de signalen blockt, was niet eens zo door. 17 euro ofzo via bol.com
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2020, 19:39:07 »
gewoon n faraday hoesje. Kostte me 7 eu per stuk (ook direct de tweede sleutel doen!)  Aan de binnenkant zie je zeer fijn geweven metaaldraadjes, dat is de afscherming. Al hou je de sleutel tegen de deurklink aan, als ie in de hoes zit, reageert de auto niet. Met een blikje om de sleutel had ik binnen een straal van een meter toch nog reactie van de deurklink. Hoesje doen dus!
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2020, 15:03:44 »
Als je de sleutel uit een hoesje moet halen om te ontgrendelen wordt het voordeel van keyless entry toch teniet gedaan? Dan kun je toch net zo goed keyless entry uitschakelen en op het ontgrendelknopje drukken? 
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2020, 20:52:14 »
Als je de sleutel uit een hoesje moet halen om te ontgrendelen wordt het voordeel van keyless entry toch teniet gedaan? Dan kun je toch net zo goed keyless entry uitschakelen en op het ontgrendelknopje drukken?

tsja, is maar hoe je het bekijkt.... concet op de auto werkt prima... alleen de consequenties in de kwaaie wereld er omheen......
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Romeer
232

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #6 Gepost op: 22 april 2020, 09:49:21 »
ik reed in het verleden met een vw transporter () en die werden aan de lopende band gestolen; de mijne ook dus. op het overigens zeer informatieve forum waren er diverse die ter beveiliging de stroomtoevoer naar de brandstofpomp dmv een geheim schakelaartje onderbraken. dan komen ze wel binnen maar dus niet van hun plek.
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #7 Gepost op: 22 april 2020, 13:09:12 »
Als je de sleutel uit een hoesje moet halen om te ontgrendelen wordt het voordeel van keyless entry toch teniet gedaan? Dan kun je toch net zo goed keyless entry uitschakelen en op het ontgrendelknopje drukken?

tsja, is maar hoe je het bekijkt.... concet op de auto werkt prima... alleen de consequenties in de kwaaie wereld er omheen......

Het werkt prima inderdaad dus ik moest mijzelf wel even overtuigen om het uit te zetten. Typisch zo'n optie die je pas gaat waarderen als je hem ervaren hebt en dan mist als je hem uitschakelt...
*

Jorn
19

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #8 Gepost op: 9 juni 2020, 15:05:04 »
Ik heb vorig jaar 2 van deze op aliexpress besteld, binnen 2-3 weken in huis. Rond de 7 euro betaald voor 2 inc verzendkosten.
Uiteraard getest, en ze werken prima! Lijken groot, maar je alfa (giulia) sleutel past er precies in

zoek op ali even op 'car key rfid blocker'

*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #9 Gepost op: 9 juni 2020, 22:23:09 »
Citaat van: Jorn op  9 juni 2020, 15:05:04
Citaat van: Jorn op  9 juni 2020, 15:05:04




Yep, die heb ik ook.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #10 Gepost op: 30 december 2020, 18:11:25 »
Citaat van: streetscreamer op  9 juni 2020, 22:23:09
Citaat van: streetscreamer op  9 juni 2020, 22:23:09
Citaat van: Jorn op  9 juni 2020, 15:05:04
Citaat van: Jorn op  9 juni 2020, 15:05:04




Yep, die heb ik ook.
ben er ook op zoek naar 1, heb je small of medium besteld?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Busso
853

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2022, 09:55:04 »
Omdat ik keyless entry heb heb ik 2 hoesjes bij bol besteld. Hoesjes met goede reviews. Nou lijken ze niet te werken.  Als ik namelijk met de sleutel in het hoesje in de auto stap kan ik gewoon de motor starten. 🤔
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2022, 16:42:37 »
Allemaal leuk die faraday kooien en hoesjes waar je iedere keer je sleutel uit moet halen.
Maar een Nederlands bedrijf heeft hier al de perfecte oplossing voor gevonden: de keyless protector.

Een apparaatje dat om de batterij van de sleutel wordt geplaatst.
Zodra de sleutel 3 minuten niet is bewogen schakelt het apparaat de batterijvoeding naar sleutel uit en werkt de sleutel dus niet meer.
In het geval dat je naar de auto loopt is de sleutel bewogen en zorgt ervoor dat het apparaat de voeding weer naar sleutel voert.
Keyless entry en Keyless start werkt daardoor als behoren maar schakelt uit als de sleutel wordt neergelegd.

Het apparaat is tevens voorzien van een CCV / SCM keurmerk, dat belangrijk is voor verzekeraars bij eventuele inbraak of diefstal.
Misschien wat prijzig, maar hiermee behoudt je je functionaliteiten van keyless entry wel.

zie de video van autoblog en de website hieronder:
https://www.keylessprotector.nl/producten/

https://www.youtube.com/watch?v=CFjEnEnX3p0

PS: ik (en CAR) is/zijn niet betaald of gesponsord door keylessprotector ;)
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Balou
42

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD 180 PK aut
  • *
    - Startende Alfist
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #13 Gepost op: 24 januari 2022, 19:47:16 »
Het is al genoemd, maar deze site heeft de oplossing.

https://www.keylessprotector.nl/

Ik heb het zelf op mijn Giulia sleutel en het werkt perfect en zonder problemen.
En de reserve sleutel ligt in een hoesje met de batterij eruit.
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Anti diefstal sleutel
« Reactie #14 Gepost op: 24 januari 2022, 19:55:56 »
Thuis gewoon zo een ali hoesje ziet er mooi uit en werkt perfect want kan de auto niet meer keyless openen zolang die daar in zit. Koste me 8 euro.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍