!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Larsvb
14

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Audio geluidskwaliteit
« Gepost op: 2 april 2020, 14:45:21 »
Hi allemaal,

Op mijn Stelvio heb ik als optie het Sound Theatre Pack. Echter vind ik het geluid tegenvallen. Het klinkt allemaal erg hol. Wat zijn jullie instellingen?

Ik heb momenteel
High +6
medium -2
Low +3

Andere tips?
*

Larsvb
14

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2020, 14:48:25 »
ah, ik zie al wat draadjes in de subforums...
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #2 Gepost op: 2 april 2020, 15:44:55 »
Neem aan dat je het Harman Kardon systeem bedoeld..... expirimenteer ook eens met surround aan of uit ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Larsvb
14

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #3 Gepost op: 2 april 2020, 16:11:57 »
Nee, niet het Harmon Kardon systeem. Degene die er tussenzit. Surround optie heb ik niet.
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #4 Gepost op: 2 april 2020, 17:23:03 »
Join the club .... ;-)) Je hebt inmiddels kunnen lezen dat je niet de enige bent met een 'transitorradio-in-een-zinken-emmer-geluid' ervaring. In mijn geval (met een HK installatie) is het probleem (puur toevallig) door Vireo Houten opgelost doordat bij het oplossen van een ander probleem (met mijn navigatiescherm) er iets is vervangen dat te maken had met mijn geluidsinstallatie dat tijdens het oplossen van het schermprobleem de geest had gegeven. Toen ik mijn auto ophaalde was niet alleen het schermprobleem opgelost, maar kwam ook opeens 'normaal' geluid uit de speakers (en subwoofer).... 
*

Larsvb
14

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #5 Gepost op: 2 april 2020, 18:12:00 »
Ja dat had ik gelezen. Mooi! Ik zou graag willen weten wat ze hebben gedaan en hoe ik er achter kan komen of dat ook voor mij zal helpen.
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #6 Gepost op: 2 april 2020, 18:56:23 »
Ik zou gewoon met het geluidsprobleem even langs Vireo Houten gaan en vragen wat ze precies gedaan hebben met mijn auto. De vervanging van dat onderdeel was niet gepland. Ik werd tijdens het oplossen van het navigatiescherm probleempje thuis gebeld dat er iets mis was gegaan met de geluidsinstallatie/infotainmentsysteem en dat dit onderdeel niet in voorraad was. Ik was daardoor de auto een dag extra kwijt, kan ik mij herinneren. Ik heb daar geen rekening/specificatie van omdat dit alles onder garantie is uitgevoerd.

Een gelukje bij een ongelukje dus. Ik had dit geluidsprobleem bij Vireo Houten niet eens ter sprake gebracht.... (ik heb de auto daar niet gekocht) Ik had mij er al bij neergelegd dat de geluidsinstallatie 'ruk' was, zogezegd... .;-)) Waar ik de auto wel gekocht heb wisten ze dat probleem- en het schermprobleem helemaal niet op te lossen, dus daar ben ik maar snel weggegaan.....  Bij Vireo is ze dat wel gelukt ! Het lijkt er gewoon op dat er bij (meerdere) Giulia's/Stelvio's eenzelfde soort probleem lijkt te bestaan waarvoor dus een oplossing is.....  en natuurlijk zijn er eigenaren van Giulia's/Stelvio's die geen problemen ervaren..... dat houdt niet in dat er meerderen zijn die dat dan ook niet zouden kunnen hebben..... we zuigen het tenslotte niet uit onze duim, niet waar ?
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #7 Gepost op: 6 april 2020, 11:53:01 »
Mijn high performance audio (geen HK!) is OK en te vergelijken met de high performance in mijn vorige Volvo (zonder subwoofer). Enig minpuntje is misschien het basvolume, gezien die extra subwoofer en voor bepaalde muziekgenres dit steviger mocht zijn.
De Bose geluidsinstallatie in onze Lancia heeft dan weer meer (soms onnatuurlijk) bas, maar is dan weer storend voor bepaalde muziekgenres...
Voor een schitterende geluidsinstallatie zit ik thuis in de woonkamer. Een auto is hiervoor eigenlijk niet het ideale biotoop.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #8 Gepost op: 6 april 2020, 12:11:37 »
Citaat van: typhoon op  6 april 2020, 11:53:01
Citaat van: typhoon op  6 april 2020, 11:53:01
Mijn high performance audio (geen HK!) is OK en te vergelijken met de high performance in mijn vorige Volvo (zonder subwoofer).

Zoals gezegd is die van mij nu ook 'OK'.  Maar ik ben benieuwd naar wat voor soort 'high performance' installatie er dan ik je auto zit. In de Stelvio van 2018 zat een standaard (niet HK) installatie waar je voor een slordige € 1.400,- een Harman Kardon Audio systeem met 14 speakers (inclusief subwoofer) in kon laten zetten. Heb je er een ander merk 'high performance' installatie in laten zetten dan de standaardinstallatie die er in zat?
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #9 Gepost op: 6 april 2020, 12:39:47 »
Die van mij is een high performance installatie (10 luidsprekers ipv de standaard 8 of de 14 van de HK) in een Stelvio bouwjaar juli 2017, maar ingeschreven begin 2018.
De meerprijs hiervoor was 900 € ipv 1400 € voor de HK
De high performance staat nu en ik dacht al in 2019 niet meer tussen de opties.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #10 Gepost op: 6 april 2020, 12:52:16 »
OK... van dat 'bestaan' wist ik niet. Wel toevallig.... ik heb ooit ook Volvo gereden. Ik heb in 1999 een Volvo C70 T5 gekocht waar ik een Dolby Sensurround geluidsinstallatie in heb laten zetten voor 2.400 gulden (14 speakers/240 Watt met subwoofer) .... was wel even een beslissing .... het hield in dat ik dan geen navigatiesysteem kon nemen omdat de subwoofer midden op het dashboard zat waar anders het scherm van het navigatiesysteem zou hebben gezeten. Omdat ik veel km's maakte en de hele dag naar muziek luister (en dus ook in de auto) was die keuze ook weer niet zo moeilijk.... ik kan je zeggen dat de geluidskwaliteit van de installatie in mijn huidige auto nog geen fractie van een seconde in de schaduw staat van die installatie in de C70 uit 1999 ( waar ik overigens 13 jaar met plezier in heb gereden )....... dat verschil is ongeveer net zo groot als het verschil in rijkwaliteit tussen beide auto's, maar dan in het voordeel van de Stelvio ... .;-)))
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #11 Gepost op: 6 april 2020, 15:18:45 »
Ook altijd zeer tevreden met de Volvo gereden. Mis wel het 5-cylinder geluid, de zetels (alhoewel de sportzetels van de Stelvio zeker ook voldoen). Beter zijn inderdaad de rijkwaliteiten (stuurgedrag, moet altijd wennen als ik in andere auto's rij :-)) alhoewel de Volvo een R-design was met sportvering. De volvo voelt toch nog altijd een stuk degelijker aan (1700 kg voor de Volvo, maar toch nog 1900 kg voor de Stelvio :-(...). Afwerkingskwaliteit van de Volvo was minstens zo goed als de Stelvio. Infotainment was gelijk met dat van de 2017 Stelvio.
Voor mij is het vooral het design dat mij steeds naar Italiaanse auto's trekt :-)
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2020, 20:14:52 »
Is dat geluid niet naar wens te veranderen dan via het menu?
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #13 Gepost op: 29 april 2020, 20:20:04 »
Is dat geluid niet naar wens te veranderen dan via het menu?

nope.... met geen mogelijkheid..... wel geprobeerd natuurijk maar met een Bass regelaar op standje 8/9 wordt het er niet beter op...... ben nu (sinds de reparatie) tevreden met de geluidskwaliteit. De subwoofer links achterin doet nu wat je van een subwoofer zou mogen verwachten: nog steeds geen 10 maar in vergelijking met wat het was ben ik nu met een 7 a 8 zeer tevreden.
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Audio geluidskwaliteit
« Reactie #14 Gepost op: 15 juni 2020, 17:57:33 »
De update van het infotainment heeft bij mij ook veel goeds gedaan ivm het geluid.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t