!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

FrecceTricolore en 1 gast bekijken dit topic.

*

Arnold11
2

• Type Alfa: Giulia 2.2jtd
  • *
    - Startende Alfist
  • Gelukkig weer een Alfa
Automatic high beam storing
« Gepost op: 24 oktober 2025, 17:10:54 »
Ik heb een Giulia 2.2 diesel uit 2019. Al langer krijg ik vaak de melding dat oa de automatic high beam niet beschikbaar is en dat ik de voorruit zou moeten reinigen. Bij mijn garage verwijderen ze deze storing, maar na een tijdje komt deze weer. Vaak icm met een andere melding. Iemand met hetzelfde te maken gehad en die ook een oplossing heeft? Alvast bedankt?
*

Tinus89
120

• Type Alfa: Giulia MY2017
    - Alfist
Re: Automatic high beam storing
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 08:19:07 »
Voorruit voor de camera (achter de binnenspiegel) reinigen.
Giulia 2.0T Savali 300pk. Flippers, RDNA, QV achterschijven 350mm voorzijde
*

Bertonebianco
215

• Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 Super
    - Alfist
  • ruim 45 jaar Alfa, geen moment spijt.
Re: Automatic high beam storing
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 08:04:07 »
bij problemen met de camera verwacht je dan ook een melding van het FCW systeem, heb je die ook (soms)?
de voorruit aan de binnenzijde kan het probleem veroorzaken. Condens of vuil.
Er is lokaal een verwarmingsmatje voorzien dat condens en het vuil dat dat achterlaat moet voorkomen.
ik las op het Amerikaanse forum dat het verwarmingsmatje defect kan raken.

Dus misschien starten met schoonmaken en als je daar toch bent even het verwarmingselementje doormeten

Nu: Stelvio 2.0T Q4 Super, Squadra Massimo, full options.MY23 full LED koplampen en achterlichten. DNA-race selector. Dig dash
Eerder: Giulia 2.0T Q4 Veloce, Brera Spider 1.8 TBi Squadra, Giulia  2.2 JTDm Super Squadra, Giulietta 2.0JTDm Squadra, 159 SW Ti 2.2 JTDm Squadra, Giulietta 1.6JTDm enz